Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

har kun sparet  3100 op :)

Er der nogen som kan anbefale bøger om aktier for begynder?

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:34
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 13:13

InstinktDGU:
Er der nogen som kan anbefale bøger om aktier for begynder?

Hej,

Jeg kan anbefale nedenstående.

"Køb og salg af aktier og obligationer".

"Tjen en million på aktier".

God læselyst.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 17:52

Den sidste du skal tale med, er nok din bank'rådgiver'.

Jeg har i utallige fora set folk der er blevet anbefalet at købe en specifik aktie, som der efter fald mere eller mindre i værdi. Der er lavet et hav af analyser om hvordan man skal købe og sælge. Konklusionen er typisk, at man kan ikke spå om fremtiden :)

En generel regel er dog stor risiko = stort tab eller stor gevinst. Kunne fx. være Brøndby IF eller SAS lige nu.

Vil du have små, men mere sikre, afkast, skal du vælge aktier med lav risiko. Fx Novo Nordisk eller Mærsk (men den får du ikke for 3.100 :)

Hvis du vil have lidt personlig erfaring, kan jeg sige, at jeg inden for det sidste ca. halve år har købt og solgt:

Facebook - som jeg tabte lidt på

Lundbeck - som jegvandt lige på

Vestas - som jeg stadig har, men har tabt på.

Held og lykke med det!

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 116
Fra  PartnerTekst.dk ApS Skrevet kl. 01:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når det kommer til aktiehandel, så skal du aldrig snakke med din bankrådgiver om det. De fleste bankrådgivere vil typisk sige, at du ikke skal handle selv, når du er helt ny. De vil i stedet for anbefale dig at investere i bankens egne investeringsforeninger, så banken har mulighed for at tage en stor bid af afkastet på investeringerne. 

Held og lykke med det! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19

Kristian Mølgaard:
De vil i stedet for anbefale dig at investere i bankens egne investeringsforeninger, så banken har mulighed for at tage en stor bid af afkastet på investeringerne. 

Det er en gammel påstand - og den er ikke nødvendigvis spor korrekt - Bankrådgivere i de store banker måles slet ikke på salg af den tilknyttede investeringsforenings papirer (ex. vis MÅ Nordea medarbejdere slet ikke anbefale køb af Nordea Aktier eller rådgive omkring dem og anbefaler typisk helt uvildigt andres investeringsforeninger) + Formentlig vil de ha helt ret i, at for 3.500 SKAL man investere i en investeringsforening (og så er det i ævrigt hipper som happer om det er med bankens navn eller en anden banks navn, der er ikke store forskelle, de indeholder samme aktier generelt og har samme ÅOP=

Det er alt for lille et beløb til at investere i EN målrettet aktie overordnet set - Tal absolut med din bankrådgiver når du skal investere + tal med mange andre, også gerne Kristian M hvis han har lidt bedre råd at byde på - men helt som at din bankrådgiver IKKE er din mor og bedste ven, så er denne bestemt heller ikke din fjende - Slip de der typiske gamle sterotype måder at se tingene på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 11:30
Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 116
Fra  PartnerTekst.dk ApS Skrevet kl. 11:45

Det er en gammel påstand - og den er ikke nødvendigvis spor korrekt - Bankrådgivere i de store banker måles slet ikke på salg af den tilknyttede investeringsforenings papirer (ex. vis MÅ Nordea medarbejdere slet ikke anbefale køb af Nordea Aktier eller rådgive omkring dem og anbefaler typisk helt uvildigt andres investeringsforeninger) + Formentlig vil de ha helt ret i, at for 3.500 SKAL man investere i en investeringsforening (og så er det i ævrigt hipper som happer om det er med bankens navn eller en anden banks navn, der er ikke store forskelle, de indeholder samme aktier generelt og har samme ÅOP=

Det er alt for lille et beløb til at investere i EN målrettet aktie overordnet set - Tal absolut med din bankrådgiver når du skal investere + tal med mange andre, også gerne Kristian M hvis han har lidt bedre råd at byde på - men helt som at din bankrådgiver IKKE er din mor og bedste ven, så er denne bestemt heller ikke din fjende - Slip de der typiske gamle sterotype måder at se tingene på

vh

Det er aldeles ikke bare en gammel påstand. Jeg har skam selv prøvet det, og en bankrådgiver er en sælger og ikke en rådgiver - og sådan er det altså bare i dag!

Hvis jeg ikke havde sagt nej til min bankrådgivers tilbud om investeringsforening, så ville jeg have siddet med betydeligt dårligere afkast i dag, end gør jeg nu, hvor jeg selv har investeret i aktier, som jeg har håndplukket, så det er jeg heldig nok med! :-)

Det passer iøvrigt ikke, når du siger, at man SKAL investere i en investeringsforening, når man har 3.500 kr at købe for. Vi er helt enige om, at 3.500 er et meget lavt beløb at investere for, men det betyder ikke, at du ikke selv kan gå ud og håndplukke nogle gode aktier fremfor at sætte dem i en investeringsforening. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 13:03

Hvis du gerne vil selvlære dig det, så vil jeg anbefale teknisk analyse og så forblive langtidsinvester, da det er nemmere at "forudse" hvad der vil ske. Ved daytrading er det næsten umuligt at forudse hvad der sker. Derud over vil jeg anbefale Lars tvede, da han har skrevet en masse gode bøger om investering, som alle er på dansk.

Hvis du vil have nogle enkelte tips og tricks (meget basalt) mht teknisk analyse, så skriv en pm til mig :)

Held og lykke.

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22

Anders Nielsen:
Det kan i øvrigt være svært at tjene penge ved aktiehandel hvis man sammenligner med diverse aktieindeks

Ja med 3.100 kr eller 25.000 kr er det generelt MEGET svært at slå markedet som det hedder. Der vil det ofte være eneste rigtige vej at købe enten foreninger - lad os kalde dem Nordea Invest eller DDB  -Danmark, hvis det er det danske marked man vil følge eller en emerging marked forening hvis det er dem man vil følge. Jeg er enig i, at enkelt aktier kræver langt større beløb, jeg ville ikke gå i dem hvis ikke jeg dels havde samlet 1 mio at investere - og der ville jeg lægge ca 50% i noget ganske klippefast - virksomhedsobligationer (og netop nu er det hundsvært at tjene bare 2% den vej, men omvendt kan aktiemarkedet tilte) og så har vi 500.000 tilbage til aktier, som så kan sættes i 5-8 enkelt aktier med fordel

3.100 skal i en "garantiobligation" eller en investeringsforening vil jeg sige. De der garanti produkter indekserede osv er bare svære at gennemskue og besværlige i lagerbeskatning ofte - så jeg ville vælge almindelig forening

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)