Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey derude jeg er en fyr på 23 og har sparet omrking 3100 sammen, dem vil jeg gerne bruge på aktier dog vil jeg gerne starte med at bruge omkring 5000 i starten. Er der nogen der ved hvordan man følger med i hvordan aktien falder eller stiger?

Fra Odense
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:56

Jeg har selv investeret 6000 kr i aktier. Jeg følger aktiekurserne på hjemmesiden www.nordnet.dk, hvilket fungerer rigtigt godt. På hjemmesiden kan du også købe og sælge aktier. Held og lykke med det!

Venlig hilsen
Daniel

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 22:57

Hey.

Hvad vil du gerne investere med? Jeg er lige pt meget ind i forex markedet, måske er dét hvad du vil? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05

Der findes mange steder hvor du kan følge med i aktier, obligationer og andre markeder.

Nordnet, som er blevet nævnt, og Saxo Ebank (Saxo Privatbank), er også steder hvor du kan have dit aktiedepot. Jeg havde selv Etrade i sin tid, før det blev opkøbt af Saxo Bank. Deres platform var super (jeg daytradede, og havde derfor brug for at se ALT i realtid).

Du kan også bruge hjemmesider som www.euroinvestor.dk, eller www.hegnar.no som er en af min personlige favoritter, da jeg interesserer mig meget for de norske aktier (du kan også se kurser på danske og amerikanske aktier mfl.).
Kursen er dog forsinket i 15 minutter på de fleste hjemmesider, medmindre du køber et plus abonnement.

//Jeppe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47138
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17

InstinktDGU:
Hey derude jeg er en fyr på 23 og har sparet omrking 3100 sammen, dem vil jeg gerne bruge på aktier dog vil jeg gerne starte med at bruge omkring 5000 i starten
Det er ikke et beløb der umiddelbart læner sig op af specialbanker som saxo der mig bekendt tager penge for at komme ind og handle. 

I det hele taget er 5.000 kr lidt i underkant for aktier. For køb af enkelt aktier vil i alle fald være ganske risikabelt når vi taler om din opsparing, så du skal nok vælge en investeringsforening som giver lidt spredning for de penge. Det kan du gøre gennem din helt almindelige bank, har du ex Nordea kan du ha tilgang til Onlineinvest, og selv købe der - eller få banken til at købe, men du kan se alle papirer og se kurser og grafer og hvad ved jeg.

her skal du lige huske, at historiske stigninger ikke er nogen som helst garanti for fremtidige - i visse fald tværtimod 

PT ligger danske aktier historisk højt, så du kan overveje noget emerging market investeringsforening e.l.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:56

Men altid godt at starte ud lavt, blot for at prøve det. Kan huske da jeg først meldte mig til nordnet med kun 1000 kr for at prøve det. Lærte systemet, og følelsen at investere bedre synes jeg. Det betød dog at jeg tabte cirka 300 kr, men jeg følte mig klar til at kaste mig ud i det lige efter.

Tilmeldt 8. Jan 13
Skrevet kl. 14:55

tak for svarende alle sammen, men jeg har stadig rigtige mange spørgsmål, er der nogen som ved hvem jeg skal henvende mig til hvis jeg gerne vil lærer det basiske?

Tilmeldt 8. Jan 13
Skrevet kl. 15:09
Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 15:14

Du kan snakke med din bankrådgiver, men det er ikke nødvendigt. Det ville dog være en god ting hvis du er helt grøn :-)

Jeg har selv haft møder med min bankrådgiver omkring aktiehandel i diverse investeringsforeninger.

Nu sidder jeg dog selv og daytrader, og det gør jeg via SaxoBank. Jeg bruger Euroinvestor til at følge kurserne :-)

5000 er ikke meget for at handle i aktier, da gebyrerne så vil være rimelig høje, men det vil din bankrådgiver kunne snakke mere om :-)

Men en utrolig spændende verden at begive sig ud i :-)

Held og lykke med det!

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 15:16

InstinktDGU:

skal jeg snakke med min bankrådgiver?

Tvivler på at din bankrådgiver vil være særlig interesseret i at placere dine penge i aktier, særligt når vi ikke taler om mere end 5000 kr. Det kan jo selvfølgelig godt være at du er god kunde hos din bank eller har et godt forhold til dem. Men normalt er der ikke meget hjælp at hente når det er små beløb... - ret mig gerne hvis tiderne har udviklet sig. (Handlede aktier da jeg var 16-18 år) Jeg er ved at blive 21 nu...

Går ud fra at det er 31000 du har sparet op?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)