Hej Aminoer Jeg har netop fået et nyt job. Jeg skal arbejde for en mand, som hidtil ikke har haft andre ansatte, derfor er jeg også med til at udarbejde kontrakten (funktionærkontrakt). Det betyder også at han ikke har nogen form for lønningssystem, kan i anbefale hvordan man evt. kunne gøre dette nemmest og billigst? I dag kom jeg til at tænke på om det mon kunne betale sig at jeg momsregistrede mig for så at fakturer ham hver måned. Det skal siges at det er indenfor en branche hvor jeg sagtens, vil kunne modpostere mindre momsbeløb. Men betyder det så at jeg skal betale først moms og derefter skat af min månedsløn? Og hvad med pension, ferie, sygedage osv. bliver det en gang rod? Håber i kan hjælpe, og hvis i mangler flere informationer til at kunne svare så skriv endelig. :) Mvh, Heidi |
hvis han bliver din eneste "kunde" så arbejder du jo reelt kun for ham, og så må du vidst ikke lade dig momsregistrere..
men umiddelbart hvis jeg også anbefale dig at blive ansat af ham efter funktionærloven, da du så har langt flere rettigheder fx ved sygdom, afskedigelse osv..
Mvh Tobias.