Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan sælger jeg mit produkt til forretningerne

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar med mit færdige produkt (smykker), og jeg er næsten klar med min webshop. Jeg skal gøre reklame for mit produkt, på flere forskellige måder, og jeg havde tænkt mig at starte hos forretningerne. Jeg tænker, at ligge i mode forretninger, så kunder der shopper kan se at jeg findes, men hvordan kommer jeg i gang? Jeg vil gerne troppe op selv, men ofte ser jeg, at det ikke er ejeren der står i butikken. Derfor jeg havde egentlig tænkt mig at finde frem til de butikker jeg vil ligge i, skrive en mail, og vedhæfte et link, hvor de kan gå ind og se alle mine produkter, hvorefter jeg vil foreslå et møde.

jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad i synes, og også lidt om, hvordan jeg skriver denne mail.

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 11:47

Jeg har haft egen smykke-import virksomhed tidligere, hvor jeg på 6 måneder solgte kollektionen ind til 75 butikker - det var hårdt arbejde, men også vildt sjovt.

Jeg vil gerne bistå med support, men da jeg netop lever af at være konsulent, skal vi lave en aftale om et vist honorar først - hvis du er interesseret kan du maile til ts@oxeogco.dk.

Mvh

Torben Søndergaard

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 13:14

Hej Chriolsen,

Spændende med dit smykkeprojekt. Jeg vil faktisk anbefale dig at troppe op i butikkerne selv om det ikke er indehaveren der nødvendigvis står der. Hvis du behandler alle de ansatte godt, så forestil dig et netværk du har om et par år. Det er tit misforstået at det kun er indehaveren du skal snakke med for man kan hurtigt virke arrogant. Forstil dig når en ansat senere åbner sin egen smukkebutik, hvem husker hun eller han så ? "DIG" fordi du ikke var for fin til at bruge tid på vedkommende...

Til sidst men ikke mindst skal du heller ikke undervurdere de ansattes evne til at påvirke indehaveren, så hvis du indledningsvis påvirker de ansatte så er det 2 mod 1 når du senere kommer forbi og snakker med beslutningstager....

Håber du kan bruge det til noget....

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:23

du skal være velkommen til at reklamere for dit produkt på dbot.dk - danmarks bedste online tilbud :)

du kan læse mere om den gratis annoncering på siden

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 13:29

Du skal lige være opmærksom på at du ikke må sende mails uopfordret.

Jeg synes også bare du skal tage ud, men alternativt kan du jo lige ringe i forvejen og spørge om du må kigge forbi og hvornår det passer?

Aner ikke hvordan sådan noget bliver modtaget hos forretningsdrivende, men det er da et forsøg værd ...

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 8. Jan 13
Skrevet kl. 13:31

Hej Peter Maler,

tak for svar, det kan jeg helt sikkert bruge til noget, desuden læste jeg også lige her på Amino, at det ikke er lovligt at sende salgmails. Jeg må ud og "stemme dørklokker".

Så er spørgsmålet bare hvordan præsentere man sig selv og sit produkt?

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 13:45

Jeg tænker at du ikke skal præsentere dig selv så meget som du skal vise at du har kigget på netop den forretning og mener at I kan hjælpe hinanden fordi dine produkter passer godt i deres sortiment fordi.....

Du er ikke ude for at sælge, du er ude for at give dem muligheden for at få lov til at sælge dine fantastiske produkter, selvfølgelig uden at virke overlegen..

Måske nemmere sagt end gjort, men jeg er ret sikker på at det virker, bare ret ryggen ogud og tag dem....

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 13:45

Hej,

Som tiderne er nu i retail er det ejeren man skal have fat i, og de kan sjældent bookes aftale med, da de så føler sig forpligtet til også at købe når man kommer med noget...så eneste vej er at kridte skoene og komme ud over stepperne - MEN det skal kombineres med et par initiativer først, for ellers er man blot én ud af rigtig mange dørsælgere som bliver smidt på porten.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 17:33

Hej igen,

Jeg har selv prøvet for mange år siden at være den lille og man blev så irriteret over at sælgerne og konsulenterne knapt nok hilste når de kom forbi. Man var jo ikke så vigtigt. På samme baggrund husker man dem som tog sig tiden og det har hel sikkert skabt goodwill. Hvordan du skal gøre det, uha, det var jo lidt det samme som Kasi Jesper i Tyskland, han stemte bogstavlig talt dørklokker og har helt sikkert fået mange afvisninger, især i starten. Men hvis du kan tåle afvisninger lønner det sig i længden.

Der sker gerne det at hvis du er ihærdig, så bliver du belønnet på sigt, for mange husker dig og pludselig er det dig de henvender sig til når de nuværende leverandører kvajer sig. Det sker altid før eller siden og så er det optimalt hvis du har lavet et flot visit kort eller brouchure som de alle har liggende. 

Men det kræver synlighed og ikke mindst kræver det at du står der hurtigt og er meget fleksibel i starten...det første indtryk er vigtigt så giv dig alt hvad du kan i starten, det er det indtryk du bliver husket på....

ja, det findes nok mange forskellige måder, det kommer også an på din personlighed osv.....

Tilmeldt 8. Jan 13
Skrevet kl. 14:29

tusind tak for jeres svar, nu er jeg blevet lidt klogere. Nu blir udfordringen, hvad jeg skal sige når jeg træder ind i forretningen. Jeg er rimelig sikker i mit produkt, men det der blir svært og altid har været svært for mig er at åbne munden og sælge mig selv. Jeg er ikke bange for at få afslag, for det ved jeg man får, det er en del af showet, men det sku helst være fordi produktet ikke passer ind i forretningen og ikke p.g.a mig der snubler over ordene :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)