Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan sælger jeg mit produkt til forretningerne

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey igen....

Har selv prøvet det med opsøgende salg i mange år og mange "emner/kunder" har jo praktisk talt afvist dig på forhånd. Man er vel lidt konservativ. Jeg vil dog vove at påstå at det kommer meget an på personligeheden og hvorvidt der er kemi. Ligeledes vil jeg anbefale dig at springe dem over hvor du kan mærke i ikke klinger / hellere bruge den positive energi på kunder med potentiale.

Altså - jeg tror ikke du skal gå efter salget "her og nu" men mere betragte dit første besøg som en høflighedsbesøg. Så hvis du hurtigst muligt kan gøre opmærksom på at du ikke vil sælge dem noget her og nu, så er de nok mere tilbøjelige til at snakke med dig i længere tid og på den måde kan du skabe en relation.

Der vil være delte meninger omkring dette, for nogen vil mene du skal lukke salget, men hvis du sigter efter en langvarig personlig relation vil jeg mene du skal bide i det sure æble og lave lavt salg de første måneder men til gengæld skabe uvurderlige relationer, men det er et spørgsmål om din strategi.

Håber du kan finde mening med dette ?

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 15:27

Det er sjovt at der kan være så forskellige holdninger til det at sælge :-)

Jeg har - som nævnt - selv solgt smykker til branchen i Danmark, og i 99% af tilfældende skete salget ved første besøg! Hvis konceptet og "pakken" er interessant nok, kan det sagtens lade sig gøre, og det er dyrt og tidskrævende at foretage alt for mange høflighedsvisits.

Har tidligere tilbudt salgsstøtte, og det tilbud står stadig ved magt.

Good luck med projektet !

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 16:04

Hej Torben,

Ja, der er mange delte meninger og jeg tror hverken din måde eller min måde er forkert :-)

Jeg tror også at det er meget branche betonet, men også hvem du er som type. Hvis du vader ind og får gennemført salget 99% ad gangene skal der selvfølgelig ikke laves om på dette. Men hvis vores kære trådstarter er mere usikker i sin fremtoning "ihvertfald i starten" tror jeg ikke hun skal prøve at virke anmassende....

Når det er sagt har du 110 % mere forstand på denne branche end jeg og måske det ikke er helt tosset at hun allierer sig med dig. Jeg ville ikke selv betragte det som en omkostning, men en investering....men det kræver selvfølgelig noget likviditet hvilket kan være svært i starten....

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)