Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatter priser?

Side 6 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bo Rasmussen:
Hallo! Alene overskriften til denne debat har defineret niveauet: Det hedder ikke "Tekst-forfatter priser", men "Tekstforfatterpriser". Det kaldes et sammensat ord. Men naturligvis er det i orden med bindestreg, hvis man har svært ved at læse lange ord.

Fem stjerne for et dejligt grin.
Jeg ved ikke, om du skal trues til tavshed, men det er vist nok almindeligt ikke at rette hinandens fejl - men din pointe er meget klar.

Venlig hilsen

Hans

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 21
Fra  rette ord Skrevet kl. 13:39

Jeg er meget enig med Hans Stokholm Kjer.

Der er stor forskel på den vare der udbydes. Alligevel mener jeg at en pris på 25-35 øre pr. ord er uforståelig.

Der vil naturligvis altid vil være et marked for enhver vare der sælges langt under markedsprisen. Hvem synes ikke, at et maleri af Matisse til et par tusinde kroner er et godt køb? Eller en designerstol til en femhundredekroneseddel? Det kaldes et røverkøb - måske netop fordi det er det - eller måske fordi der ikke er tale om den ægte vare, men et billigt kopiprodukt.

Hvis argumentet er, at det jo bare er en mere eller mindre tilfældig søgemaskinetekst, et stykke venstrehåndsarbejde eller en low-budgettekst til en kunde der ikke har råd til at betale for den ægte vare, og for hvem det er bedre end ingenting - så kan jeg forstå berettigelsen. 

Jeg hører bare i dette forum, at disse tekster kan være lige så gode som en professionel tekstforfatters. Hvis det er sandt, savner jeg stadig et intelligent argument for ikke at sælge varen til det den er værd.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er enig med dig langt hen ad vejen.

1) Jeg kalder ikke mig selv for tekstforfatter - men tilbyder (såfremt det ønskes) at skrive tekster, der skal bruges til linkbuilding, SEO mv. Det har medført penge på min konto og, efter hvad jeg kan forstå, tilfredshed hos de kunder jeg nu har skrevet for. Det har altså medført, at de to involverede parter har fået det ud af samarbejdet de vil. Eftersom at dette kan lade sig gøre - og foregår i stigende grad - så må der altså være et marked for denne slags tekster. Bemærk, at jeg ikke prøver at fratage jeres dyre tekster nogen værdi i dette henseende. Jeg er ret overbevist om, at jeres tekster kan (og skal) bruges. Nu bruger du en analogi med en doktor - tillad mig at bruge en anden. En pige kan sagtens have hjertekvaler uden at skulle bruge en psykolog - men derimod bare hendes mor eller far. Som sagt tidligere, forskellige mennesker har forskellige behov.

2) Nu startede denne tråd ikke med, at trådstarter ville høre argumenter i øst og vest om alt muligt - men med, at trådstarter ville høre hvad diverse skribenter (måske er det et bedre ord at bruge end tekstforfatter ;-)) tager for 'billige' tekster. Jeg kan sagtens forstå hvorfor diskussionen er relevant. Misforstå mig ej.

3) Jeg tillader mig postulere, at mine tekster er velskrevne og grammatisk korrekte. Om du tror på det eller ej, når jeg skriver 'billige' tekster, må stå for egen regning. Men jeg kan sige så meget, at man ikke behøver skrive ubrugelige og ulæselige 'fyldtekster' - bare fordi man laver den til en timeløn på 200-250 kr (hvilket er det dobbelte af, hvad jeg tjente i føtex i sin tid). Det må du være enig i - ellers ville dit eget koncept være en dødssejler fra starten af.

Mvh

Læs mere om vægtløftning, og find vægtløftningssko på NC Sport.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Bo Rasmussen:
Jeg hører bare i dette forum, at disse tekster kan være lige så gode som en professionel tekstforfatters

Jeg anerkender, at der er meget stor forskel på teksten fra fx jeg selv og HSK, men:

Vi kan vel nemt afgøre det hele ved at lade det komme an på en prøve? Jeg er altid klar på en sjov konkurrence. Så kan vi gå ud fra noget konkret i stedet for den her (sandsynligvis endeløse) diskussion. :-)

Et billede siger mere end tusinde ord. Det tror jeg også et par konkrete eksempler ud fra samme udgangspunkt gør i det her tilfælde.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:00

Det med priser er jo altid svært - især når produktet er så svært definerbart som "gode tekster" - jeg tænker, at årsagen til, at folk vælger mig eller andre til at skrive deres tekster for dem, er at de måske ikke selv er topskarpe til det med skriftlig kommunikation - og det betyder jo også, at de i virkeligheden heller ikke er topskarpe til at vurdere, hvor gode de tekster, de får, egentlig er.

Derfor kan mange i princippet godt købe værdiløse tekster uden at være utilfredse med dem - uanset hvad de har betalt for dem. Kun hvis de prøver både en god og en knap så god tekst, kan de se forskellen på bundlinjen - men hvor mange gør det forsøg?

Derfor kan det være så pokkers svært for dygtige tekstforfattere at overbevise kunder om, at de virkelig er alle pengene værd.

Det faktum fik mig til at tage alt for lave priser for mit arbejde, da jeg startede op - det gav mig mange kunder - og heldigvis hænger hovedparten ved selvom jeg nu lige så stille regulerer priserne op til det, jeg synes, er et fair niveau min uddannelse og erfaring taget i betragtning.

Da jeg selv havde brug for nogle seo-tekster havde jeg for travlt med andre opgaver og købte derfor nogle stykker af en ung "tekstforfatter" her på Amino. Men det jeg fik var usammenhængende tekster fyldt med stave og kommafejl, som jeg efterfølgende måtte bruge en del tid på at rette til. Det var muligvis billige tekster, men regner jeg min egen timeløn med, så var de ret dyre.

Nu ved jeg godt, at nogen vil sige, at det med sammenhæng og tastfejl ikke betyder noget i en seo-tekst - men jeg bryder mig ikke om, at mit firma bliver sat i forbindelse med tekster af så dårlig kvalitet - og det ville jeg heller ikke bryde mig om, hvis jeg solgte sko eller halsbånd i stedet for ord.

For mig er kvaliteten altså vigtig - og så må jeg betale prisen eller lave det selv - for andre er prisen vigtigere end kvaliteten - og så er det jo super, at der findes super billige skribenter, der gerne sælger seo-tekster for få ører pr ord.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:05

Anders Bo Rasmussen:

Hallo! Alene overskriften til denne debat har defineret niveauet: Det hedder ikke "Tekst-forfatter priser", men "Tekstforfatterpriser". Det kaldes et sammensat ord. Men naturligvis er det i orden med bindestreg, hvis man har svært ved at læse lange ord.

Kan I klare mosten, drenge? Eller skal jeg nu trues til tavshed igen?

Jeg håber virkelig inderligt at 90% af folk der læser dine kommentar til det her oplæg (som jeg har oprettet, fordi jeg er/var nysgerrig mm.)
At du så er en opblæst ****** (censur) og prøver at nedgøre andre fremfor dig selv som både har 30+ år mere på bagen end f.eks mig (og også Simon og Halfdan og flere her i denne debat) + Du så også har skrevet tekster længe går jeg ud fra? Derfor har du mere erfaring end den største del af TEKSTFORFATTERENE herpå Amino.

En simpel tastefejl kunne jeg kalde det, men jeg vælger at grine af det modsatte, dig.
At du gider at synke ned på et niveau hvor jeg ville sige 8.b det er dit valg, men som jeg har skrevet, så stop med at skriv hertil hvis du ikke har andet at komme med.

At være ny indenfor et fag har alle prøvet, så lad mig da være ny i faget og være nysgerrig uden at du kommer med din høje timeløn og spiller kong gulrod...

-

Hvem har truet dig, der er noget jeg har misset der... 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:08

Nicklas Holm Jørgensen:
2) Nu startede denne tråd ikke med, at trådstarter ville høre argumenter i øst og vest om alt muligt - men med, at trådstarter ville høre hvad diverse skribenter (måske er det et bedre ord at bruge end tekstforfatter ;-)) tager for 'billige' tekster. Jeg kan sagtens forstå hvorfor diskussionen er relevant. Misforstå mig ej.

Yes - Jeg spurgte af nysgerrighed for hvad en skribent fik ;-)
- Og dertil mente jeg skribenter som f.eks Halfdan som jeg har set holde/lave det seneste marathon (og ugen inden 2 andre unge fyre).

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:09

Christoffer Tornbjerg:
At du så er en opblæst ****** (censur)

Lad os lige holde debatten i et sobert sprog. Debatten er for vigtig, til at den må fald på gulvet, fordi nogle bliver fornærmede på hinanden.

På forhånd tak.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:16

Anders Bo Rasmussen:
Der er stor forskel på den vare der udbydes. Alligevel mener jeg at en pris på 25-35 øre pr. ord er uforståelig.

Det er det samme, som sker gang på gang i andre brancher.

For ikke så længe siden var det etablerede grafikere, som klagede over og forsøgte at nedgøre andre fagligt dygtige og yderst kompetente iværksættere med gode og kreative evner indenfor layout og design.

Ser man på Amino Freelancer, er der nogle af de "nye" og dygtige grafikere, der har forstået at samle nogle gode og brugbare referencer ved at tilbyde deres arbejde til meget favorable priser. Det skete imens andre og sikkert lige så kreative og dygtige - men mere etablerede - grafikere stod på sidelinjen og hylede.

Hvem var vinderen? Det var de, som i en overgang samlede gode referencer, og kunden som måske tog chancen pga. manglende referencer, og som fik et godt stykke arbejde udført til en god pris.

Og så må de etablerede selv vurdere, om de så tabte noget ved ikke at "synke så lavt".

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:17

John Nielsen:

Christoffer Tornbjerg:
At du så er en opblæst ****** (censur)

Lad os lige holde debatten i et sobert sprog. Debatten er for vigtig, til at den må fald på gulvet, fordi nogle bliver fornærmede på hinanden.

På forhånd tak.

Det var da til hans fantasi :-)

Syntes det lige lovlig groft at der først kommer en advarsel nu, til mig grundet "*****" ?
Der er både smidt beskyldninger ud med skattesnyd og nedgjort folks tekstarbejde på det groveste, bare pga. deres priser?.... 

Det var ikke min hensigt at få lige den her slags debat ud af mit spørgsmål med ukorrekt overskrift(!!), for min skyld må den hellere end gerne blive låst/lukket - jeg har fået min idé af hvordan den branche er!

Hvordan sletter man det? :-)
På forhånd tak. 

Side 6 ud af 9 (81 indlæg)