Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad forventer du af en blog engine?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er netop blevet færdig med mit bud på, hvad en blog engine (eller platform) bør indeholde.

Jeg vil hermed høre dit bud på, hvad en blog engine bør indeholde.

For at det ikke skal blive for flydende, kan du lægge vejen forbi WBlogEngine.net hvor der er en ret grundig beskrivelse (på engelsk) af, hvad jeg mener, den bør indeholde.

Jeg er ikke så interesseret i kommentarer til udseende - mere til indhold og principper.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 00:11
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 00:33

Nej, netop ikke. Kun det nødvendige. Hvis du mener, at jeg har givet indtryk af noget andet, må du meget gerne påpege hvor.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:24

I mine øjne er en blog ikke bare et sted man skriver lidt indimellem, og måske smider et billede. I mine øjne er en blog en form for et socialt medie. Kort sagt forventer jeg at mit blog system grundlæggende kan det samme som min Facebook side. Bare med mit eget design og layout, og mere gearet til mere indholdstunge indlæg.

Jeg arbejder på højtryk med et nyt website og blog, og jeg kiggede på flere systemer. Men valget faldt på WordPress fordi systemet virkelig er velfungerende, der findes nogle rigtig gode funktioner, der findes plugins til alt, der findes tusindvis af themes (som jeg selv kan tilpasse så det bliver helt rigtigt) og så kører det på de fleste webhoteller. Nåja, og installationen er super nem - 1 klik og jeg var oppe.

Mvh Carsten

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 01:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten.

Jeg er, for en sjælden gangs skyld, sent oppe, so here goes.

Vi er nok mange, der misunder dig Cali.., men...

1 click, og du var oppe??? Har du et link til, hvad du fik med et click?. I mine ører lyder det måske lidt for godt til at være troligt.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 02:05

Wordpress kan man installere ved at trykke på én knap. Wordpress kan alt man skal bruge, eller hvor lidt man skal bruge.

Mit svar til dit spørgsmål må derfor være at det skal starte med word og slutte med press :-)

Mvh

Kristoffer

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:10

Mit webhotel hos Site5 lader mig installere WordPress med et click. Så når installeret har kørt i nogle få sekunder, er databasen oprettet, WordPress installeret og bloggen er online med et default theme, med et par test posts.

Så har jeg selvfølgelig brugt nogle timer på at få det til at se ud som jeg vil have det til. Men jeg kunne sagtens have brugt det, og skrevet mit første indlæg 15-20 sekunder efter jeg trykkede på knappen.

Mvh Carsten

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 04:40

Hvorfor er hele sidens indhold placeret i et form-element? Det virker lidt mærkeligt.

Og i dine features nævner du at du løser samtlige SEO-mæssige udfordringer, men jeg kan ikke se hvordan du har taget hånd om duplicate content fx. med en canonical URL. Jeg ved ikke nok om SEO til at kigge nærmere på det, men ved dog at det er smart at angive en canonical url for hver unik ressource.

Din brug af inline javascript og CSS er heller ikke pæn, eller optimal.

Jeg tror det smarte ved Wordpress er at det er PHP+MySQL, fordi alle billige hosts kan nemt administrere dette, så din målgruppe kan have en blog kørende hos alle hosts. Jeg tror du får sværere ved at deploye en ASP.NET applikation.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 06:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper,

Que? Eller på dansk: what?

Men kære menneske dog: Der er jo netop ikke nogen dc at skulle løse!?

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 08:46

Alt indhold på din side er i et <FORM></FORM>-element:

Og som du kan se på billedet, så er elementet inline stylet, ved style="text-align:center;". Det er fint nok, men du bør smide alt CSS ind i en stylesheet fil og benytte classes/id'er til at ramme individuelle elementer. Det gør dit CMS lettere at style for en designer, og gør det mere dynamisk. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er en del af temaet, eller om det er en del af dit CMS. 

Javascript bør indsættes i bunden af din side, det er for at loade alt HTML inden Javascript begynder at køre. Endvidere bør du ikke gøre sådan her:

Da du risikerer race-conditions, Javascript kan begynde at køre før alle elementer er loaded ind i browserens hukommelse. Du bør derfor vente på browserens 'ready'-event, som er et signal browseren giver når alt content er loadet. 

Med jQuery gøres det således:

$(document).ready(function()

// Your code here 
}); 

Det betyder basalt set at Javascripten først kører når alt HTML er loadet ind i browseren.  Du kan læse mere her: http://docs.jquery.com/How_jQuery_Works

Angående duplicate content, så er du vist sårbar overfor noget blackhat SEO. Jeg tror Google ser:

http://wblogengine.net/Posts/Installation-and-setup.aspx

http://wblogengine.net/Posts/Installation-and-setup.aspx?page=2

Som to individuelle sider. Dette betyder at folk der gerne vil skade din pagerank kan linke ind på sider der ikke eksisterer og så bliver du straffet med DC. Jeg er ikke vildt inde i det, men du kan undgå meget bøvl med at indsætte tags som disse:

<link href="http://wblogengine.net/Posts/Installation-and-setup.aspx" rel="canonical" />

Jeg er klar over det ikke er helt hvad du spørger om, men det er alle disse ting jeg går igennem inden jeg vurderer et CMS.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)