Jeg har på det seneste kørt nogle mere og mindre succesfulde linkbuilding kampagner (LB) på 5 kategorier. Det der undrer mig er, at jeg gjort stort set det samme på alle, men på 2 af dem har jeg en dårligere og dårligere ranking, mens at jeg på 3 af dem ligger i top. DÅRLIGE PLACERINGER "Lammeskind" (fra rank 42 til 107) "Daybed" (fra rank 50 til 51) TOPLACERINGER "Økologisk tøj" (rank 2) "køkkenting" (rank 1) "boligting" (rank 2) Eneste forskelle jeg umiddelbart kan komme på mellem topplacerede og dårligt performende kategorier er: - De dårligt performende kategorier er lidt nyere og har ikke være udsat for så meget LB over tid. - LB har måske været lidt mere intensiv på de dårlige performende, men dog aldrig mere end 1 link pr dag, med pause over jul - Fornyeligt har jeg stoppet SEM kampagner og det er efter dette, at kategorierne nu performer helt af pommerns til Mit spørgsmål er derfor: Skyldes den dårligere og dårligere Page Rank på lammeskind og daybeds, at jeg har stoppet SEM kampagnerne? Og i så fald hvornår kan det forventes at denne "afpresning" ophører? Alternativt, er spørgsmålet om, med den samme indsats over tid, at de dårligt performende kategorier bliver til topplaceringer, forudsat at intensiteten skrues lidt ned? Ps. som ekstra bemærk skal nævnes at jeg bruger en kombination helt frit skrevne tekster og et eget udviklet LB standard tekstopbygningsprogram. Sidstnævnte producerer tekster der er forskellige, men ikke vildt skønne at læse for mennesker. Eksempler på disse tekster kan findes en wp blogs jeg har oprettet: http://emanuelsecostore.wordpress.com/. Udover wp blog, bruger jeg en række andre blogs, video delingsites, pressemeddelsessites m.m. til at poste link tekster. fora og blog kommentarer typisk lidt kortere og skrevet i specifikt til emnet |
Organiske søgeresultater bliver på INGEN MÅDE påvirket af SEA. At resultatet udebliver på 2 af dine søgeord kan skyldes et hav af forskellige ting. Det kan meget vel skyldet ikke-regelmæssig linkbuilding, eller forkert linkbuilding (eksempelvis overoptimerede ankertekster).
Uanset hvad, er det dog dumt at linke til sin linkbuildingressourcer i en offentlig debattråd, hvor man skriver direkte, at man er skuffet over at ens forsøg på manipulering af Googles søgealgoritmer ikke virker.
- Emil