Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påvirkes SERP af SEM?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Fra  Emanuels Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på det seneste kørt nogle mere og mindre succesfulde linkbuilding kampagner (LB) på 5 kategorier. Det der undrer mig er, at jeg gjort stort set det samme på alle, men på 2 af dem har jeg en dårligere og dårligere ranking, mens at jeg på 3 af dem ligger i top. 

DÅRLIGE PLACERINGER

"Lammeskind" (fra rank 42 til 107)

"Daybed" (fra rank 50 til 51)

TOPLACERINGER

"Økologisk tøj" (rank 2)

"køkkenting" (rank 1)

"boligting" (rank 2)

Eneste forskelle jeg umiddelbart kan komme på mellem topplacerede og dårligt performende kategorier er:

- De dårligt performende kategorier er lidt nyere og har ikke være udsat for så meget LB over tid. 

- LB har måske været lidt mere intensiv på de dårlige performende, men dog aldrig mere end 1 link pr dag, med pause over jul

- Fornyeligt har jeg stoppet SEM kampagner og det er efter dette, at kategorierne nu performer helt af pommerns til

Mit spørgsmål er derfor: Skyldes den dårligere og dårligere Page Rank på lammeskind og daybeds, at jeg har stoppet SEM kampagnerne? Og i så fald hvornår kan det forventes at denne "afpresning" ophører?

Alternativt, er spørgsmålet om, med den samme indsats over tid, at de dårligt performende kategorier bliver til topplaceringer, forudsat at intensiteten skrues lidt ned?

Ps. som ekstra bemærk skal nævnes at jeg bruger en kombination helt frit skrevne tekster og et eget udviklet LB standard tekstopbygningsprogram. Sidstnævnte producerer tekster der er forskellige, men ikke vildt skønne at læse for mennesker. Eksempler på disse tekster kan findes en wp blogs jeg har oprettet: http://emanuelsecostore.wordpress.com/. Udover wp blog, bruger jeg en række andre blogs, video delingsites, pressemeddelsessites m.m. til at poste link tekster. fora og blog kommentarer typisk lidt kortere og skrevet i specifikt til emnet

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Organiske søgeresultater bliver på INGEN MÅDE påvirket af SEA. At resultatet udebliver på 2 af dine søgeord kan skyldes et hav af forskellige ting. Det kan meget vel skyldet ikke-regelmæssig linkbuilding, eller forkert linkbuilding (eksempelvis overoptimerede ankertekster). 

Uanset hvad, er det dog dumt at linke til sin linkbuildingressourcer i en offentlig debattråd, hvor man skriver direkte, at man er skuffet over at ens forsøg på manipulering af Googles søgealgoritmer ikke virker.

- Emil

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Fra  Emanuels Skrevet kl. 19:16

tak for din mening. 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:33

John Harder:

DÅRLIGE PLACERINGER

"Lammeskind" (fra rank 42 til 107)

"Daybed" (fra rank 50 til 51)

TOPLACERINGER

"Økologisk tøj" (rank 2)

"køkkenting" (rank 1)

"boligting" (rank 2)

Nu er der jo rigtig mange ting, som kan påvirke dine placeringer i serp. Alene konkurrencen/konkurrenterne giver jo en stor påvirkning. Det er ikke nok blot at kigge på dit eget arbejde. Der skal måske simpelthen bare noget hårdere arbejde til på de ord, hvor du ranker dårligere.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Fra  Emanuels Skrevet kl. 19:51

tak

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:50

John Harder:

Mit spørgsmål er derfor: Skyldes den dårligere og dårligere Page Rank på lammeskind og daybeds, at jeg har stoppet SEM kampagnerne? Og i så fald hvornår kan det forventes at denne "afpresning" ophører?

Alternativt, er spørgsmålet om, med den samme indsats over tid, at de dårligt performende kategorier bliver til topplaceringer, forudsat at intensiteten skrues lidt ned?

Du nævner selv, at netop de undersider er nyere og der ikke er linket så meget til dem.

Jeg vil tro du har været for flittig med linkbuildingen = unaturlig linkprofil.

Nu har jeg ikke gennemgået hele dit site, men det kunne også tænkes at din interne linkstruktur er svagere til de nyeste undersider (tjek det nemt i Google webmaster tools, under interne links)

Måske er content på dm knap så godt som på de andre - måske har du linket til dem fra samme kilder som til de andre kategorier = linkværdien er lang mindre.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Fra  Emanuels Skrevet kl. 01:23

tak

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Keyword ApS. Skrevet kl. 00:37

Hej John

Det ville nok hjælpe hvis du specificeret hvad du mener med SEM kampagner?

Ellers er det korte svar bare JA.

Brian

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Østergaard:
Det ville nok hjælpe hvis du specificeret hvad du mener med SEM kampagner?

Hvis du ikke ved hvad SEM står for, så er det måske en god ide, at overveje om det er netop i denne tråd du kan hjælpe.

Og nej det korte svar er bestemt ikke JA.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Fra  Emanuels Skrevet kl. 14:14

hej brian og jonas. tak for at deltage. med SEM kampagner menes betalte adwords kampagner på søgeordene lammeskind og daybed. Eftersom en siger nej og en siger ja, er jeg drønspændt på at høre en uddybende forklaring :-)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)