Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar Nord eller andre banker - kender I en kompetent erhvervsrådgiver i regios Sjælland eller HS

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære AminoerBig Smile

Kompetente bankfolk hænger ikke på træerne (efter min egen mening). Jeg har brug for at høre om der er nogen af Jer der har haft erfaring med en Erhvervsrådgiver der faktisk kan forstå hvad der foregår i den virkelige verden.

Jeg har de sidste tre gange oplevet følgende korrespondance med 3 forskellige bankrådgivere:

Mig: Hej, jeg vil tale med dig om et erhvervslån til en igangværende virksomhed med 25 ansatte, vi har haft sorte tal i samtlige år.

Banken: Uha, det er altså meget svært det med at låne penge for tiden. Puha. Meen jeg synes det er en god øvelse for dig at du sender mig et budget og en forretnignsplan, så skal jeg nok årøve at se på det når jeg har tid. Men det er altså meget svært....

Der bliver i alle tre tilfælde ikke spurgt til banaliteter som balancesum, omsætning, hvad vi evt. kan stille til sikkerhed osv. Blot starter de med at sige det er svært... Egentligt er det sgu lidt nedladende at få at vide det er en "sund øvelse" at få lavet et budget og en forretningsplan, alt andet lige burde selv en bankrådgiver kunne regne ud at man ikke kan drive en virksomhed med 25 ansatte uden at have styr på strategi og budgetter...

Så er der nogen af Jer derude der kender til en person i kan anbefale - jeg har selv en forudfattet holdning om at Spar Nord er en af de mere risikovillige i forhold til andre banker (som Fx Danske Bank...)

Hilsen Anders

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 10:25

Hej Anders... 

Ja, jeg er enig i din betragtning... Derfor bruger vi idag Arbejdernes Landsbank - som vi finder meget fleksible og der er meget kort beslutningsproces...

Liza.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 16:48

Hej Anders

Fuldstændig enig. Gode bankrådgivere hænger ikke på træerne ! De falder tværtimod i med tapetet Surprise

Jeg har selv haft døje med min egen, der "kun" er privatrådgiver. Dermed er det svært at skælne erhverv fra privat.

Jeg har selv taget hånd om tingene og kørt i 24 måneder uden kassekredit !!!.

Nu er der kommet helt andre boller på suppen. Jeg skal til møde i næste uge. Nu er de til at tale med.

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57

Hej Johnny. Det kan da umuligt være Danske Bank du har.. For jeg har aldrig lånt en krone af nogen, men har haft sorte tal de sidste 3 år, har omsat for to-ciftret million beløb de sidste to år. Og alligevel er det svært.... Alene det antal gange jeg har sendt seriøse forretningsplaner, budgetter, regnskaber etc til selv erhvervsdirektører - uden de ulejliger sig med at vende tilbage. Det er helt skævt.

Er egentligt ved at nå dertil hvor jeg tænker at det glamorøse i at have skabt 25 arbedjspladser i DK må være slut, har mest lyst til at flytte mig selv og virksomheden til et mere erhvervsvenligt klima end herhjemme. Men så er der 25 der mister deres job og jeg selv bliver udenlandsdansker.

Det er da tirst, men omvendt forstår man hvorfor situationen herhjemme er så fastlåst.

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32

overordentligt underlig - og vel ret beset lidt unormalt, at bankfolket her, ikke er absolut interesserede i at se regnskaber og budgetter som du skriver - dybt mystisk. Jeg kan så sige, at jeg slet ikke genkender det fra Nordea - hverken i masser af år med store virksomheder, eller med de små ApS jeg pt arbejder med.

Der er jo ingen tvivl om, at bankerne, heldigvis er blevet meget mere forsigtige men jo heller ike skygge af tvivl om, at det er hundebesværligt at låne penge på et glat ansigt eller en måske ikke så veldokumenteret forretningsplan alene.

Den der med at - der er lyst til at flytte ud og gøre 25 arbejdsløse og blive udlandsdansker, ser jeg mere som en frustration end noget dybere liggende men, selvsagt kan du finde en bank der vil ha en virksomhed med sorte tal i flere år som kunde. Det er ikke det samme som usikrede lån i første omgang, så der vil det altid være vanskeligt, hvis du bare skal ind og ha et stort lån og er ny kunde, der burde det alt andet lig være lettere i din bestående bank.

Gå ind og kræv at tale med en erhvervsrådgiver i et par af de seriøse banker, så må det kunne løse sig

vh

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 23:45

Hej Cookie

Det kræver jo, at den der modtager regnskabet har kompetence til at forstå det :)

Det løb jeg ind i, derfor har jeg i en laaannngg periode kun lavet et regneark:

Salg
- køb
= DB1

Det er vi en række kunder i samme pengeinstitut, der har valgt at gøre og det virker.

Budgetter er godt, men hvis vi alle kan se i glaskuglen, at 2013 bliver et formidabelt år, så .....

Og ja, du har ret. En erhvervsrådgiver er mere med, kan se at der er solgt for x antal kr. købt for Y antal kr. DB1= Z. Og nogle kunder betaler jo ikke lige på dagen, men trækker den, så der kan jo godt gå 10 - 20 dage over forfald!, men de kommer.

PS: På 8 år har jeg tabt: Kr. 11.800,00 ?

VH

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54

Ja måske er ideen med enkelthed vejen frem. Det kan da ikke udelukkes at det jeg har afleveret har været for svært for dem at forstå jf. deres uddannelse....

Men en forretningsplan som er lavet 100% korrekt, budgetter med alt - inkl likviditetsberegninger og likviditetsforecast er måske lidt tungt. Fylder da uden problemer mere end 30 sider.

Jeg har også været "heldig" med tab, jeg har holdt mig til 0,5% af omsætningen alle årene.

Tror jeg prøver, og @ Cookie: Måske er Nordea et forsøg værd - de er (grundet ubegrundede fordomme) endnu ikke kontaktetSmile

Men I har ingen navne i kan eller tør anbefale? For det er oftest personen det kommer an på.

Hilsen Anders

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 13:47

Hej Anders,

Vi benytter os af Spar Nord i Roskilde.

De er kompetente og hjælpsomme.

Kan sende dig navn med på vores erhvervsrådgiver på PB hvis det har interesse.

Mvh, Jacob

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 22:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er glad for Nordea. Men risikovillige det er banker ikke.
Det er vigtigt at skelne mellem risikovillige penge, der findes hos VC private investorer og så kreditmæssig kapital.

Kør uden kreditter om muligt.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 14:19

abg:

Hej Johnny. Det kan da umuligt være Danske Bank du har.. For jeg har aldrig lånt en krone af nogen, men har haft sorte tal de sidste 3 år, har omsat for to-ciftret million beløb de sidste to år. Og alligevel er det svært.... Alene det antal gange jeg har sendt seriøse forretningsplaner, budgetter, regnskaber etc til selv erhvervsdirektører - uden de ulejliger sig med at vende tilbage. Det er helt skævt.

Er egentligt ved at nå dertil hvor jeg tænker at det glamorøse i at have skabt 25 arbedjspladser i DK må være slut, har mest lyst til at flytte mig selv og virksomheden til et mere erhvervsvenligt klima end herhjemme. Men så er der 25 der mister deres job og jeg selv bliver udenlandsdansker.

Det er da tirst, men omvendt forstår man hvorfor situationen herhjemme er så fastlåst.

Hej Anders

Nej, det er vores lokale bank.

Jeg har aldrig afleveret: forretningsplan eller budgetter.

Jeg har det som saglige Simon Spies: "Tror vi på det, så satser vi hele butikken". Det har jeg gjort. Med rette, kan jeg/vi se nu.

Det kan tyde på, at du skal beskære dine informationer, som jeg har gjort. Varesalg - vareforbrug = DB1.

Efter vi blev venner igen, så sætter jeg også igangværende ordre på med varekøb. Dette som undermenu. Så er de da helt vilde og kan godt se, at de har ramt ved siden af kummen i 24 måneder.

Hvad med de nye "Kom-i-gang-lån". De er jo ikke så stramme mere. Ikke noget med max. 3 år CVR. Det kan alle banker nu, hvis de tvivler eller manglende sikkerhed. Der er løsnet MEGET op. Har noget igang med mit PPE firma.

Johnny

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)