Alene det antal gange jeg har sendt seriøse forretningsplaner, budgetter, regnskaber etc til selv erhvervsdirektører - uden de ulejliger sig med at vende tilbage. Det er helt skævt.
Så er det da vist på højeste tid at finde en seriøs bank.
Prøv at kontakte handelsbanken de virker til at være super professionelle.
Alene det antal gange jeg har sendt seriøse forretningsplaner, budgetter, regnskaber etc til selv erhvervsdirektører - uden de ulejliger sig med at vende tilbage. Det er helt skævt.
Ikke at jeg kan genkende det overhovedet fra Nordea som vi bruger privat og firma, men jeg ville heller andrig SENDE seriøse forretningsplaner, budgetter og regnskaber, uden at vi inden havde en helt klar aftale om hvilken dag og kl vi skulle mødes for en gennemgang.
Hvad udlandet angår, så siger min erfaring fra best. formand gennem årene for 9-10 udenlandske selskaber, at det som heller ikke er så voldsomt let der, men det svinger sikkert noget fra land til land. En del lande er helt anderledes formelle end vi er, andre lidt løsere.
Håber da i alle fald du får løst dit problem, for det lyder sort at du skal behøve det besvær. København Nord finder jeg da gerne en kompetent mand i Nordea - ex ved København nord sædet i Lyngby og præsenterer jer for hinanden. Jeg fik ikke lige fat i, om du kun vil ha forretningen der eller om vi taler samlet engagement dog.
Kompetente bankfolk hænger ikke på træerne (efter min egen mening). Jeg har brug for at høre om der er nogen af Jer der har haft erfaring med en Erhvervsrådgiver der faktisk kan forstå hvad der foregår i den virkelige verden.
Jeg har de sidste tre gange oplevet følgende korrespondance med 3 forskellige bankrådgivere:
Hej Anders,
min erfaring med erhvervsrådgiver hos banker er at den personlige kontrakt er væsenlig. Det siger jeg på baggrund af kontakt til rådgiver i mindre sammenhænge, men også med store engagementer, som kørte igennem Danske Banks finanscenter på Holmens Kanal.
Det du ridser op må jo betyder, at du har et forhold til din nuværende bank. Har de givet dig er usagligt afslag på kreditten eller ønsker du bare et bedre tilbud?
Mit råd er at udvælge et par pengeinstitutter, som du mener har den rette profil og tag kontakt til deres erhvervscenter og arranger et møde. Forbered dig godt til mødet og hav nogle velbegrundede årsager til hvorfor du ønsker at skifte.