Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb af forskellige typer software

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja dem skrev jeg til i nat. Da jeg havde nogle spørgsmål til dem vedr. deres forhandler aftale osv. Men har dog ikke fået svar endnu (og det er der jo ikke noget at sige til).

Men synes nu ikke jeg har fundet meget mere end AlsoActebis, Tech Data og Arrow ECS, der f.eks. forhandler microsoft produkter.

Din egen virksomhed. Der forstår jeg du også sælger software? Så kan du måske svare på om man må sælge OEM versioner uden salg af hardware?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 11. Dec 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Unicom Nordic Skrevet kl. 20:41
OEM versioner kan sælges til forhandlere uden hardware, men til slutbrugeren skal der hardware med.

I gamle dage solgte vi en 10 kroners mus sammen med den, men i dag er kravene vist skærpet.

Min opfattelse er at mange it forhandlere ikke tænker så meget over det, men bare sælger dem uden noget sammen med.

Den bedste distributør er also actebis de har det meste, og priserne afhænger naturligvis af hvor meget du køber.

På edb priser kan du købe billigere end hos distributørerne, typisk fordi forhandlerne har en bonusaftale med producenterne eller fordi de er købt stort ind.

Men husk som it forhandler er det bedre at samle sine indkøb et sted og få god service end at shoppe rundt, hvis de 40kr betyder noget for kunden så har du en forkert kunde som ikke er loyal men kun handler efter pris.

Jeg har haft en forretning hvor vi byggede computere for folk, og avancen var under 100kr pr. PC og kunderne handlede kun efter pris.

Hvis du vil lave IT service skal du ikke tjene dine penge på hverken hard eller software men på god service, det holder bedre i længden.
Fra København
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  Lytoy ApS Skrevet kl. 21:03

Kim Hansen:
Din egen virksomhed. Der forstår jeg du også sælger software? Så kan du måske svare på om man må sælge OEM versioner uden salg af hardware?

Jeg sælger videospil, og Also-Actebis har nogle spil, som ikke kan fås hos andre leverandører, hvilket er årsagen til, jeg er kunde hos dem. Det eneste andet end spil, jeg har købt hos dem, er firmaets printer, så jeg kan desværre ikke svare dig på dit spørgsmål.

Lytoy - Skriv dig op til launch og få op til 25% rabat på bamser, figurer og slik fra kendte brands, f.eks. Angry Birds, Super Mario og mange flere!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)