http://www.ditselskab.dk/mere-info/kapitalkrav-saenkes-fra-80-000-til-50-000 Jeg har lige udgivet denne artikel, der snart smides over på ekspertbloggen, vil blot omgående gøre jer opmærksom på nye (måske) kommende regler for ApS.. Tøjner |
super Jacob!- jeg læste på din side, og var helt inde og læse på det 280 sider lange dokument opgav dog efter 3 kopper kaffe- godt jeg ikke er advokat
Hvad er forskelen på APS og iværksætter Aps?- jeg syntes aldrig jeg har hørt om begrebet "Iværksætter APS", eller er det blot mig der har har sovet!
Jeg syntes at det er både og mht til at sænke grænsen yderlige. da det gik fra 125.000 til 80.0000, kom der er del flere firmaer, hvad der jo må ses at være godt således at de kan tiltrække arbejdes kraft og skabe vækst i samfundet i et lav markeds tid - at sænke til nu 50.000 ved jeg ikke om det er klogt blot for at ønsker at få så mange firmaer i søen, der skal jo gerne være noget givtigt bag hvert firma der giver tilbage, og ikke blot åbner op for nye muligheder for folk der vil udnytte- det vil jo så også have den negative risiko at det bliver "for" let og at man nu kun risikere at miste 50.000- det kan jo give et bagslag på seriøsitet og folk der vil udnytte denne del endnu mere og endnu billiger?- det er jo lidt ala den sikkerhed som man har følt en smule ved at handle med et selskab, at der så var lidt værdier bag, at den sikkerhed smuldre da 50.000 er ingenting- 2 advokater så er de sku smuttet
Er der nogle forslag at sænke A/S på samme måde.
Atb/Bo Schønemann