Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10.000 job kunne ikke besættes.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

"Der er arbejde til den der vil arbejde" (er det rigtigt, er vi for dovne, vurder selv)

http://m.jyllands-posten.dk/indland/article4967197.ece 

Ifølge Jobindsats hos Arbejdsmarkedsstyrelsen har godt 54.000 østeuropæere lønindkomst og betaler dansk skat.

Hotel Crowne Plaza Copenhagen Towers. Et stort dansk hotel med dansk overenskomst og gode arbejdsforhold. De kan ikke få dansk arbejdskraft og har nu udlændinge. Udlændinge er fleksible, ihærdige, dygtige, pålidelige og har høj arbejdsmoral. 

Se her http://www.dr.dk/DR1/penge/2012/10/10210803.htm 

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 19:24

det var også lige i tv2 nyhederne, hvad siger i

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 19:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det ingen hemmelighed at virksomheder pynter på deres antal af ledige stillinger, så er meget skeptisk over for de uvidenskabelige undersøgelser der ikke bygger på facts men er udarbejdet pga. Anonyme undersøgelser.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:43

Tom Jensen:
Nu er det ingen hemmelighed at virksomheder pynter på deres antal af ledige stillinger

Ja, mon ikke! Forleden så jeg et firma der promoverede deres enorme vækst og travlhed ved at annoncere med at de havde 6 ledige stillinger. Når man så lige kiggede nærmere:

- De lønnede stillinger var "sjovt nok" allerede besat. 
- Den eneste lønnede/provisionslønnede stilling der var tilbage var et job som opsøgende sælger. 

Det er ikke første gang jeg ser et firma promovere deres travlhed i en stillingsannonce. Der vælter ind med kunder som servicevirksomheden slet ikke kan håndtere, men det eneste de vil betale for er en provisionslønnet sælger.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 19:44

tja, du så ikke tv2 nyhederne nu her? En frustreret savværksejer som er nødsaget til at ansætte udlændinge

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:44
Det er skræmmende!

Østarbejdere skal bare ud, så danske lærlinge og andre som mangler job kan komme igang.

Er sikker på en dansk lærling kan gøre det lige så godt som en polak.

Ja undskyld min holding men syntes det er til grin.

Syntes vi skal fokusere lidt på vores lands borgere snart i stedet for at sende penge og arbejdspladser ud af landet.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er masser af jobs, oftest så handler det om at folk ikke gider pendle, eller de ikke gider bevæge sig ud fra de brancher de har arbejdet i.

Bare se i det indslag fra Penge du selv henviser til, så sidder Anders og siger "0 jobs.." Ja, fordi du søgte på gartneri-arbejde (Indslaget er også fra Oktober, hvilket sikkert også tæller negativt på jobopslagene)

Han siger også selv tidligere i indslaget, at han ikke gider sidde på kontor.

På jobindex er der pt. 12.700 ledige jobs, jeg har selv set stillinger være genopslået flere gange.

En Dansker kan flytte til et EU-land og arbejde, ligesom en anden EU-arbejder kan flytte til Danmark. Hvor lønnen er høj, vil der altid være folk der kommer og konkurrere. En Dansker vil aldrig flytte til polen og arbejde i detail, fordi de vil få en dårligere løn/levevilkår end i Danmark.

Jeg gider ikke engang kommentere at folk som Anders 11 minutter inde i klippet, direkte siger at østarbejdere ikke bidrager med skat til Danmark.

Edit: Sidste gang jeg ytret min holdning, blev jeg straffet med 1-stjerner, jeg venter på dem..

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 19:47

Ifølge Jobindsats hos Arbejdsmarkedsstyrelsen har godt 54.000 østeuropæere lønindkomst og betaler dansk skat.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:48
Hvordan kan det så være at jeg fik afslag da jeg søgte et rengøringsjob?
Og sikkert mange andre med mig.

Ligeledes den gan vikarbranchen pivede over at der mangle folk, det viste sig så når man snakke med dem så hade MASSERE af søgende til stillingerne.
Så som udgangspunkt kan man ikke tage deres piveri seriøst.

Men jeg kan da sikkert tro at der er missmatch mellem de lediges kvalifikationer og det arbejsgiveren søger.
Men så ma man uddane de ledige så de kan bestride jobbet.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:49
Undskyld men tror der er færre eksempler på dette end på alle de arbejdspladser vi mister, som er aktive arbejdspladser, hvor en dansker lige så godt kan træde til.

Så godt ham med savværket, han har også et ansvar for at ansatte ordentligt personale, så syntes hans undskyldning er lidt tynd.

Han kunne måske bruge 30 min mere i stedet for bare ansatte den første og "bedste"
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)