Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man lægge i 24/7 Support?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Smørum
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder i skrivende stund på tredje time og venter på, at en support ticket jeg oprettede i nat bliver besvaret.

Ventetiden har fået mig til at tænke lidt over, hvad man bør forstå ved begrebet "24/7 Support"?

Jeg er godt klar over, at 24/7 er en forkortelse for "alle døgnet timer hele ugen" - eller noget i den stil.... Men jeg undrer mig lidt mere over, hvor længe det er fair at vente, når nu man har givet penge for et produkt med 24/7 Support?

Selv forstår jeg 24/7 Support som, at der er nogle til at hjælpe mig hele døgnet rundt, og man kan forvente et svar/hjælp indenfor maksimalt 1 time. Ellers skulle det jo hedde 23/7, hvis man skal vente i mere end 1 time. Eller i mit tilfælde 21/7, hvis man altså skal vente mere end 3 timer! 

Hvad synes I iværksættere og andre om 24/7 Support? Hvor længe er det i orden at vente?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15085
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:56

24/7 support fortæller, at der er support muligheder 24 timer i døgnet... Men det siger ik det store om ventetiden, som der evt måtte være...

Så jeg vil mene, at det er indenfor rimlighedens grænser, hvor der tages forbehold for tidspunktet. Dvs der burde være bedre support kl 21 end kl 04...

Fra Smørum
Tilmeldt 20. Nov 10
Skrevet kl. 07:42

Fashion-Seller:
support muligheder 24 timer i døgnet

Vil det så sige at man i en virksomhed, hvor der måske kræves 5 ansatte i support-afdelingen for at kunne betjene alle kunder, i princippet kan lade en blind praktikant på 15 år sidde natten over helt alene - og så kalde det for "support muligheder"? For så er det jo ikke svært at tilbyde 24/7 support. :-)

Jeg synes man er i sin fulde ret til at tro og forvente, at man kan få den nøjagtig samme betjening indenfor samme ventetid alle døgnets timer, når man køber et produkt, hvor der står "24/7 Support".

Har i øvrigt ikke fået svar endnu ;-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren Smedegaard :

Fashion-Seller:
support muligheder 24 timer i døgnet

Vil det så sige at man i en virksomhed, hvor der måske kræves 5 ansatte i support-afdelingen for at kunne betjene alle kunder, i princippet kan lade en blind praktikant på 15 år sidde natten over helt alene - og så kalde det for "support muligheder"? For så er det jo ikke svært at tilbyde 24/7 support. :-)

Jeg synes man er i sin fulde ret til at tro og forvente, at man kan få den nøjagtig samme betjening indenfor samme ventetid alle døgnets timer, når man køber et produkt, hvor der står "24/7 Support".

Det var nu ik det, som jeg skrev, og ej det jeg mente...

Men hvis man sælger et produkt/ydelse, hvor der normalt er behov for 3 medarbejdere kl 20 foreksempel, men kun en kl 04, så skal der ik ske meget kl 04, før der opstår længere svartider... Derfor må man være mere overbærende kl 04 end kl 20.
Tingene skal jo hænge sammen, også for dem som yder servicen. Og jo flere krav du som kunde stiller, jo dyre bliver den servicepakke, som du skal købe...

Iøvrigt er det weekend/juleferie, hvilket måske har indflydelse på ventetiden pt. 24/7 support er ikke altid dækket i ferierne og lignende, men det kan du vel læse i betingelserne... 

Fra Smørum
Tilmeldt 20. Nov 10
Skrevet kl. 08:19

Jeg forstår udmærket hvad du mener. Jeg synes bare ud fra det du skriver, er det er lidt for "let" at tilbyde 24/7 support så - måske fordi begrebet "24/7" kan tolkes på flere måder...

Jeg er i hvert fald lidt frutreret over, at jeg ikke kan komme videre før jeg for hjælp. Og at jeg skal vente så længe på noget, som jeg var overbevist om tog 20 minutter..... 

Anyway var det ikke så meget om mit problem specifikt, og om hvad der står i betingelser og ditten og datten - debatten skulle mere være omkring, hvordan folk forstår og hvad de forventer ved 24/7. Og hvor lang tid, i timer og minutter, folk gider at vente. :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren Smedegaard :

Jeg forstår udmærket hvad du mener. Jeg synes bare ud fra det du skriver, er det er lidt for "let" at tilbyde 24/7 support så - måske fordi begrebet "24/7" kan tolkes på flere måder...

Det er ik lettere end at tilbyde udsalg, discount priser, service minded personale osv. Det er begreber, hvor der ikke er en 100% diffination, og derfor kan de vendes og drejes, som alle ønsker det. Derfor er det også vigtigt, at man kender betingelserne for 24/7 support f.eks...

Søren Smedegaard :

Jeg er i hvert fald lidt frutreret over, at jeg ikke kan komme videre før jeg for hjælp. Og at jeg skal vente så længe på noget, som jeg var overbevist om tog 20 minutter..... 

Nu skal du huske på, at der er forskel på, hvor i processen for vurderingen man er... Når du skal købe 24/7 service, så vil du sige en ting, men når du står akut og mangler den, så vil du sige noget andet. Derfor er det sjældent en god ide, at vurdere noget, når man står midt i problemet, da vurderingen og holdningen ikke er objektiv, fordi man er irriteret eller påvirket følelsesmæssigt på en anden måde...

Søren Smedegaard :

Anyway var det ikke så meget om mit problem specifikt, og om hvad der står i betingelser og ditten og datten - debatten skulle mere være omkring, hvordan folk forstår og hvad de forventer ved 24/7. Og hvor lang tid, i timer og minutter, folk gider at vente. :-)

Folk vil vel vente i den tid, som der står i aftalen for den service de har købt... Ellers burde man vælge en bedre eller ringere service...

Du får nok ligeså mange forskellige holdninger, som du får svar i denne debat...

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 08:36
Må tilslutte mig og sige der ikke er nogen sådan korrekt tolkning.

Som du ønsker det.

Måske kunne de have uddybet mere specifik, måske dine forventninger er for høje.

Men syntes også det handler om produktet

Selvfølgelig kan politi og brandvæsen ikke bare lade vær at svarer et par timer.

Lidt groft sat op.
Fra Smørum
Tilmeldt 20. Nov 10
Skrevet kl. 08:49

Fashion-Seller:
Det er ik lettere end at tilbyde udsalg, discount priser, service minded personale osv. Det er begreber, hvor der ikke er en 100% diffination, og derfor kan de vendes og drejes, som alle ønsker det. Derfor er det også vigtigt, at man kender betingelserne for 24/7 support f.eks...

Det er rigtigt. Og nu har jeg da også fundet ud af hvordan 24/7 i business skal forstås. Det var åbenbat ikke hvad jeg troede det var, og det må man sige jeg lærte i nat/her til morgen. :-)

Fashion-Seller:
Nu skal du huske på, at der er forskel på, hvor i processen for vurderingen man er... Når du skal købe 24/7 service, så vil du sige en ting, men når du står akut og mangler den, så vil du sige noget andet. Derfor er det sjældent en god ide, at vurdere noget, når man står midt i problemet, da vurderingen og holdningen ikke er objektiv, fordi man er irriteret eller påvirket følelsesmæssigt på en anden måde...

Jeg er ikke sikker på, hvad du helt præcist mener. Det som jeg forstår ved 24/7 har hele tiden været det samme - både da jeg købte det og da jeg havde brug for det.... 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:06

Søren Smedegaard :
Det som jeg forstår ved 24/7 har hele tiden været det samme - både da jeg købte det og da jeg havde brug for det.... 

og det er jo netop at du får support 24 timer i døgnet alle ugens 7 dage, så det er vel bare at spørge firmaet hvorfor deres support halter?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:14

Rigtig mange firma'er har 24/7 support - hvis det alt sker via email, er der ofte også et sted i deres betingelser der siger at hvis det er "urgent" - så er svartid inden for x timer, hvis det er "normal" er det inden for x antal timer f.eks - ihvertfald sådan jeg har set flere firma'er lave support, eller folk der har 24/7 support shift - kan egentligt være at supporten sover, men har en telefon liggende ved siden af sig - hvor de kan reagere inden for kort tid.

Hvad der er rigtigt og forkert ved jeg ik - hvis man har 24/7 chat support, så ser man da helst at de svare inden for kort tid - det er selvfølgelig træls når toilettet brænder, at man ik lige kan få fat i support - hvis man har en vigtig forretning der kræver at være online 24/7 - tegner man som regl en SLA, for svartider etc - men koster som regl en god slat penge

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)