Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flersproget Prestashop

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fejl jeg ikke har været opmærksom på det med den engeske version - jeg har INTET at bruge det til.

Det jeg har gjort for at afhjælpe problemer er følgende:

Deaktiveret den engelske version i Presta - derved er alle /en/ ikke eksisterende.

Har lavet nyt sitemap, og har bedt google om at indeksere dette - resulterede i halvt så mange sider (fordi de engelske sider ikke skal indekseres)

Har tilføjet følgende i bunden af min robots.txt fil: "User-agent: * Disallow: /en/" Derved burde googlebot gå undenom alle /en/ sider.

Bør dette være nok til at løse problemet, eller er der andet jeg bør gøre, hvis jeg skal have hurtigst mulig positiv effekt overfor google.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Davidsen:
Bør dette være nok til at løse problemet, eller er der andet jeg bør gøre, hvis jeg skal have hurtigst mulig positiv effekt overfor google.

Det er desværre forkert at robots.txt-filen forhindrer indeksering, selvom det ville gøre SEO-arbejde langt lettere. Du kan godt forhindre indeksering på anden vis, men du kan lige så godt lave en 301 redirect til forsiden som jeg nævnte. Det er den bedste løsning, da du så beholder den smule linkjuice du har fået i forhindelse med linket i dit oplæg.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 12:26

Gita Street:

Kenneth Davidsen:

Det er desværre forkert at robots.txt-filen forhindrer indeksering, selvom det ville gøre SEO-arbejde langt lettere. Du kan godt forhindre indeksering på anden vis, men du kan lige så godt lave en 301 redirect til forsiden som jeg nævnte. Det er den bedste løsning, da du så beholder den smule linkjuice du har fået i forhindelse med linket i dit oplæg.  

Du kan sagtens fortælle Google hvad den ikke skal indexere, via robots.txt.

Den her opsætning forhindrer fx at Google indexerer altid på domænet

User-agent: *
Disallow: /

En specifik mappe:

User-agent: *
Disallow: /folder/

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:56

Kristoffer Broholm:
Du kan sagtens fortælle Google hvad den ikke skal indexere, via robots.txt.

Den beder søgemaskinerne om ikke at crawle siden. Den indekserer stadigvæk. Der er selv en del af de dyre SEO-drenge, der tror den forhindrer indeksering og spreder den misforståelse, så jeg kan godt forstå folk tror det.

Her er et praktisk eksempel på at jeg søgte efter Kirsten Hüttemeiers opskrift på risalamande, inden jeg selv satte min egen fortolkning af ingrediensliste op på min egen madblog. Det søgeresultat, der ligger øverst gør brug af robots.txt for at forsøge at blokere den og lignende sider at blive indekseret. Som du kan se er den indekseret. URL'en bliver så bare brugt som titel og meta description bliver en standardtekst om robots.txt. 

Hvis du kigger i Googles guidelines, skriver de heller ikke at den forhindrer indeksering, men crawling:
robots.txt:
"Use it if crawling of your content is causing issues on your server. For example, you may want to disallow crawling of infinite calendar scripts. You should not use the robots.txt to block private content (use server-side authentication instead), or handle canonicalization (see our 
Help Center). If you must be certain that a URL is not indexed, use the robots meta tag or X-Robots-Tag HTTP header instead. "
Kilde: https://developers.google.com/webmasters/control-crawl-index/docs/faq?hl=da 

Til sidst vil jeg lige henlede til Kim Tetzlaffs blogindlæg om samme, da han er en af de absolut dygtigste til teknisk SEO, og hvis man vil lære noget der, så er han guld at følge. 
http://www.ktj-media.dk/blog/robots-txt-udbredt-misforstaaelse/

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 13:45

Nu blander du nogle ting sammen. At crawle er korrekt ikke lig med indexering, men Google skal jo nødvendigvis crawle siden mindst én gang før den kan indexeres. 

Fra google's retningslinjer;

"Crawling is the process by which Googlebot discovers new and updated pages to be added to the Google index."

Ergo, hvis ikke Googlebotten må crawle, så bliver siden heller ikke indexeret. Det er korrekt at hvis du ikke fik slået crawling fra inden at siden blev opdaget og indexeret, så kan man ikke fortryde og sætte det på retroaktivt. En sådan ændring ville tage måneder, hvis det overhovedet kan ændres.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:16

Kristoffer Broholm:
Nu blander du nogle ting sammen.

Det er ellers ikke mig, der siger at det forhindrer indeksering. Du blander en anden ting ind i det. Er der slet ikke noget i citatet fra Google, der giver stof til eftertanke?! Udover at de fleste ting tydeligvis bliver indekseret..  

Hvis du ikke tror på det jeg har vist, så prøv at google:
site:www.dk-kogebogen.dk/vrovl-soeg-navn.php

Tryk dernæst på "gentage søgningen, så de resultater, der er udeladt, kommer med"

Tjek robots.txt filen der har følgende tilføjet:

Disallow: /vrovl-soeg-navn.php

Kristoffer Broholm:
En sådan ændring ville tage måneder, hvis det overhovedet kan ændres.

Det er korrekt at ændringer kan tage lang tid når det gælder Googles indekseringer nogengange. Det kan det også nogengange med nogle 301 redirects. At det ikke kan ændres kan du vel ikke mene. 

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 14:29

Med de ting jeg har ændret vil de engelske sider så med tiden "ryge ud af google". Bliver lidt forvirret når jeg læser jeres svar. Når de ikke eksisterer mere vil google vel på et tidspunkt opdage det er døde links og fjerne dem eller hvad?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:32

Kristoffer Broholm:

Nu blander du nogle ting sammen. At crawle er korrekt ikke lig med indexering, men Google skal jo nødvendigvis crawle siden mindst én gang før den kan indexeres. 

"Crawling is the process by which Googlebot discovers new and updated pages to be added to the Google index."

Ergo, hvis ikke Googlebotten må crawle, så bliver siden heller ikke indexeret. Det er korrekt at hvis du ikke fik slået crawling fra inden at siden blev opdaget og indexeret, så kan man ikke fortryde og sætte det på retroaktivt. En sådan ændring ville tage måneder, hvis det overhovedet kan ændres.

Der tager du nu på sin vis fejl. Google kan sagtens indeksere URLs selvom urlen før, efter og under er blevet disallowed via robots.txt. Som sagt beskytter robots.txt kun mod crawling IKKE indeksering. Det er rigtigt det du siger i den forstand at indholdet ikke bliver indekseret, men URL'en bliver nu engang indekseret. Det eneste der skal til er et link.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 16:13

Kenneth Davidsen:

Med de ting jeg har ændret vil de engelske sider så med tiden "ryge ud af google". Bliver lidt forvirret når jeg læser jeres svar. Når de ikke eksisterer mere vil google vel på et tidspunkt opdage det er døde links og fjerne dem eller hvad?

Ja, men der går vildt lang tid.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 16:17

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Kristoffer Broholm:

Der tager du nu på sin vis fejl. Google kan sagtens indeksere URLs selvom urlen før, efter og under er blevet disallowed via robots.txt. Som sagt beskytter robots.txt kun mod crawling IKKE indeksering. Det er rigtigt det du siger i den forstand at indholdet ikke bliver indekseret, men URL'en bliver nu engang indekseret. Det eneste der skal til er et link.

MVH Kim

Ja okay, fair nok. Ifølge google er det scenario du har opstillet "sjældent" og hvorfor ville man linke til en URL man ikke vil have crawlet i første omgang?

Naturligvis giver det mig ikke ret, men for all intents and purposes vil et disallow i robots.txt forhindre indexering og efterfølgende serving i søgeresultater.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)