Det er en fejl jeg ikke har været opmærksom på det med den engeske version - jeg har INTET at bruge det til. Det jeg har gjort for at afhjælpe problemer er følgende: Deaktiveret den engelske version i Presta - derved er alle /en/ ikke eksisterende. Har lavet nyt sitemap, og har bedt google om at indeksere dette - resulterede i halvt så mange sider (fordi de engelske sider ikke skal indekseres) Har tilføjet følgende i bunden af min robots.txt fil: "User-agent: * Disallow: /en/" Derved burde googlebot gå undenom alle /en/ sider. Bør dette være nok til at løse problemet, eller er der andet jeg bør gøre, hvis jeg skal have hurtigst mulig positiv effekt overfor google. |
Kenneth Davidsen:Bør dette være nok til at løse problemet, eller er der andet jeg bør gøre, hvis jeg skal have hurtigst mulig positiv effekt overfor google.
Det er desværre forkert at robots.txt-filen forhindrer indeksering, selvom det ville gøre SEO-arbejde langt lettere. Du kan godt forhindre indeksering på anden vis, men du kan lige så godt lave en 301 redirect til forsiden som jeg nævnte. Det er den bedste løsning, da du så beholder den smule linkjuice du har fået i forhindelse med linket i dit oplæg.