Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flersproget Prestashop

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 01:12

Det vil jeg ikke mene da det er to forskellige sprog så intet er dc

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 01:28

Hvis dit indhold på engelsk - ud over sidenavnet ikke er unikt, så jo, jeg vil mene, det skader dig, da det vil blive betragtet som DC. For at undgå DC skal dit indhold på siderne også være oversat til Engelsk, og med engelsk aktiveret har du kun kategorier, overskrifter osv. oversat.

I øvrigt står alle dine hardkodede bokse med Dine fordele, Fragt og Facebook jo også stadig på dansk, selv om man står på den engelske side.

P.S. Jeg hader, at folk er så utålmodige i det danske prestashop forum og opretter samme spørgsmål her på Amino, blot fordi man ikke nødvendigvis får svar inden for et par timer...

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 08:36

Mit problem er at stort set alt indholdet er identisk. Kun knapper kurv og nogle andre småting er engelske. Mens diverse tekster, kategoerier etc. er identiske.

Hvordan fortæller jeg google at disse sider ikke skal indekseres? Altså ALLE sider der starter med http://mobil4u.dk/en/

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 08:44

Fandt en funktion i backoffice der kunne deaktivere sproget, så når man nu forsøger at tilgå den engelske variant skriver den siden findes ikke. Godt nok en fejlmeddelelse på min egen side. Er dette måden at gøre det på rent seo-mæssigt. Som jeg ser det kan man ikke finde den engelske variant mere, derfor bør prblemet med DC vel være løst.

Jeg er ikke så skarp i dette, og vil derfor gerne have bekræftet at dette er måden at gøre det på..... 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 10:59

Ja, den korrekte måde er at deaktivere engelsk, som du har gjort.

Jeg kan se, at du har fået indekseret dine engelske sider af Google, så du bør via din robots.txt fil fortælle søgemaskinerne, at dine engelske sider ikke skal indekseres. Jeg kan ikke huske, om PrestaShop selv finder ud af dette, hvis du genererer filen igen - ellers kan du åbne den med FTP, den ligger i roden af dit site og her kan du tilføje:

User-agent: *
Disallow: /en/

Det vil jeg mene, er den rigtige måde at løse det på.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 11:17

Jeg har genereret et nyt sitemap, som jeg har bedt google om at indeksere. Der var kun ca. halvt så mange sider (gået fra 2 til 1 sprog), så tror det er den rigtige måde. De engelske sider der er idekseret nu, forsvinder de selv når google indekserer det nye sitemap uden engelske sider....? 

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 22:14

Jeg har opdaget at i nogle tilfælde når jeg laver en søgning på google er det den engelske udave af min side der vises i resultaterne. Når man så klikker på den, melder den at siden ikke findes (selvfølgelig fordi jeg har deaktiveret den engelske version). Tilretter google selv dette med tiden, altså det med at slette de engelske søgereultater, og kun indeksere de danske.

P.s: Når man klikker på et af de link der ikke findes, kommer min side fint nok frem, da det er på selve siden fejlmeddelelsen dukker op. Derfor er jeg bange for at google ikke opfatter dette som et dødt link og fjerner det. Hvis jeg har ret i det hvad kan jeg så gøre for at ændre det?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 22:22

Jeg ville nok vælge et subdomæne og ikke en mappe af sprog, da subdomæner altid betegnes som unikke af Google.

Derfor mobil4u.dk/.com eller alternativt en.mobil4u.dk (også den økonomiske version)

at have den samme side i undermapper kan give en del problemer og besvær, som subdomæner løser ret nemt.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:37

Kender ikke Prestashop mht muligheder for 301 redirects, men da du næppe har mange links til den engelske version (udover den herinde), så ville jeg forsøge at oprette en mappe der hedder /en/ og sætte en .htaccess-fil derind. Denne skal så bare 301-redirecte til forsiden. 

.dk-domæner er geografisk beregnet til Danmark, så mht Google er det ikke den bedste fidus med engelsk på et .dk-domæne. Der kan du vælge eksempelvis .com, .net eller .org. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)