Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med malware på Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har store problemer med Malware på min hjemmeside http://spilbørn.dk. 

Jeg har prøvet at installere 4-5 forskellige plugins med anti virus og anti malware. Men alligevel er der ikke noget at gøre. 

Jeg har før haft dette på samme hjemmeside, men det forsvandt. Nu er det så tilbage igen. Hvad skal jeg gøre?

Mvh
Jeff 

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:42

Hej Jeff

Uden at være den skarpeste til lige netop malware, så er jeg ret sikker på at et eller flere af de plugins du har tilføjet gennem tiden har indholdt malware.

Pt ligges der cookies fra dit site fra to sider som ser en smule suspekte ud:

virtuoso-luxury.info

703.webstatanalyzer.ru

api.myobfuscate.com

ifl http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=virtuoso-luxury.info så er det nok ikke så godt.

Hvad er den aktuelle listestatus for virtuoso-luxury.info?

Dette websted er ikke angivet som mistænkeligt i øjeblikket.

Hvad skete der, da Google besøgte dette websted?

Af de 1 sider, vi har testet på webstedet i de seneste 90 dage, resulterede 0 side(r) i download og installation af skadelig software uden brugerens samtykke. Sidste gang Google besøgte dette websted, var den 2012-12-27, og sidste gang der blev fundet mistænkeligt indhold på dette websted, var den 2012-12-27.

Skadelig software omfatter 130 exploit(s), 78 trojan(s).

Dette websted blev hostet på 3 netværk inklusive AS24940 (HETZNER), AS41126 (CENTROHOST), AS24592 (NEXICA).

Har dette websted fungeret som mellemstation for yderligere distribution af malware?

I de seneste 90 dage så virtuoso-luxury.info ud til at fungere som mellemstation til inficering af 420 websted(er), inklusive playangrybirdsx.com/, tricky-reality.com/, way2diamond.com/.

Har dette websted hostet malware?

Nej, dette websted har ikke hostet skadelig software de seneste 90 dage.

Næste trin:

Her kan du se din egen status: http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=spilb%C3%B8rn.dk

Hvad er den aktuelle listestatus for xn--spilbrn-u1a.dk?

Webstedet er angivet som mistænkeligt - det kan være skadeligt for din computer at besøge webstedet.

En del af dette websted stod angivet for mistænkelig aktivitet 3 gang(e) i løbet af de seneste 90 dage.

Hvad skete der, da Google besøgte dette websted?

Af de 174 sider, vi har testet på webstedet i de seneste 90 dage, resulterede 2 side(r) i download og installation af skadelig software uden brugerens samtykke. Sidste gang Google besøgte dette websted, var den 2012-12-27, og sidste gang der blev fundet mistænkeligt indhold på dette websted, var den 2012-12-26.

Skadelig software omfatter 493 exploit(s).

Skadelig software hostes på 1 domæne(r), inklusive punto.blogdns.net/.

1 domæne(r) ser ud til at fungere som mellemstation for distribution af malware til besøgende på dette websted, inklusive virtuoso-luxury.info/.

Dette websted blev hostet på 1 netværk inklusive AS16245 (NGDC).

Har dette websted fungeret som mellemstation for yderligere distribution af malware?

I de seneste 90 dage så xn--spilbrn-u1a.dk ikke ud til at fungere som mellemstation til inficering af websteder.

Har dette websted hostet malware?

Nej, dette websted har ikke hostet skadelig software de seneste 90 dage.

Hvordan er det sket?

I visse tilfælde kan tredjepart indsætte skadelig kode på lovlige websteder, hvilket kunne få os til at vise en advarselsmeddelelse.

Næste trin:

Mht hvordan du får det rettet, så skal du nok have fundet en programmør, der kan identificere det plugin, der skaber problemet, få det isoleret og fjernet fra dit domæne og se om det virker.

Skift i øvrigt pass tilbåde wp og din ftp for god orden skyld :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:19

Hej Jeff.

Typisk sniges den slags ind via sårbarheder i din server, CMS'et eller plugins. Du skal finde den originale kode frem til dit CMS og de moduler du har installeret, og sammenligne det med koden på dit webhotel (via et Diff tool som fx WinMerge eller Meld). Det vil afsløre forskellene i koden, og formentlig de steder hvor der er injected suspekt kode.

Desværre giver dette dig sjældent en indikation af hvor selve sårbarheden ligger - her vil der formentlig være behov for at lave noget overvågning på dine filer og trafikken til dit site. Det er ikke nødvendigvis banalt, så det kan godt være at du er nødt til at betale dig fra det (giv besked hvis du ønsker et tilbud på opgaven).

Helt generelt kan man sige, at du bør sikre dig at din server er opdateret, at dit CMS er opdateret, og det samme med dine plug-ins. Der kan være sårbarheder som er fundet og rettet.

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 21:19

Hej Jimmy, 

Tak for svaret. 

Du må meget gerne sende mig et tilbud på privat besked. Jeg har dog ikke de helt store midler at arbejde med, da det faktisk var en side, der var under opbygning og ikke genererede de store indtægter.. endnu ;)

Mvh
Jeff 

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 21:53

Hej alle,

Er det her ikke en situation hvor man med fordel kunne bruge et captcha-plugin? :)

Vh. Mehmet Aslan

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:21

Er der ikke nogle certificering af de forskellige plugin til wordpress.

Alle Moduler til Drupal ligger på deres site og virker som der er mere styr over det.

Det er fantastik at der ikke er mere styr over wordpress.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)