Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad forventer du fra Amino i 2013?

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at en kategori med "Hardware" kunne være relevant. Det er jo ofte hvor man søger råd fra med-Aminoer, når man skal indkøbe f.eks. ny PC, printer og lignende.
Jeg ved godt man kan finde det på andre fora, men hvis man nu befinder sig godt på ét forum, så var det jo fantastisk hvis det også kunne dække ens behov desangående.

Fra København K
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  woopcamp Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for det værktøj du har givet mig (og os andre) - hvor må det være rart at kunne gøre en positiv forskel for iværksættere, der i forvejen har det alt for hårdt i lille Danmark.

Jeg synes at I har enormt mange gode og værdifulde værktøjer på hjemmesiden, men har desværre indtrykket af, at der ikke bliver arbejdet så meget på at fornye designet på hjemmesiden. Skal jeg være bundærlig, synes jeg at visse undersider virker enormt rodet, og jeg bliver tit irriteret over at der ikke er holdt en mere brugervenlig og gennemskuelig tone over designet.

Især baren med profiloplysninger; hvad med at få lavet (en scrollbar) 'settings' med log ud, hjælp, privatindstillinger osv. På den måde holder du det simpelt + at man spiller på folks indgroede vaner fra facebook. Man kan diskutere hvorvidt man vil sammenlignes med facebook, men man kan ikke komme uden om det faktum, at det er overskueligt bygget op. Derudover vil du jo heller ikke lokke folk til at logge ud af deres profil!

Jeg savner ikoner - 95% af tiden bruger man på at læse tekster af andre Aminoer, så ved at lave nogle ikoner i profillinjen (eks. 'ikon' Indbakke) vil det hele blive lidt mere overskueligt. Derudover er jeg skarp modstander af caps lock - som bruger er man vant til at læse små bogstaver, og derfor bliver hjernen udfordret mere end højst nødvendigt.

Kan man ikke få forkromet knappen "Bliv plus medlem"? I mine øjne ligner det et exit-skilt - hvad med at lave en profil-silhouet med et stort plus nær hjertet? Det at kunne kalde sig iværksætter er noget man kan være stolt af og vi hjælper hinanden, derfor bliver man da trukket nærmere psykisk, hvis man viser at man har hjertet det rette sted :-)

Så er der lige det sidste - og det er virkelig en bøn - vil i ikke please få et sæt nye smiley's?


Du har selv sagt i et podcast fra Trendsonline.dk at fremtidens webshop vil have den rette brugervenlighed, og i mine øjne er design og brugervenlighed i høj grad koblet sammen -  man skræller jo heller ikke en brun banan, vel?


Amino er heldigvis ikke i nærheden af en brun banan og det hele er jo smag og behag. Men jeg håber du og Amino teamet kan bruge det til noget Wink

Mvh

Mikkel Skafte

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eventuelt kunne man lave et debatforum for kommende/begynder iværksættere. Et fristed hvor dumme spørgsmål er lovlige og hører hjemme.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En ting jeg godt kunne tænke mig var en Spørg Eksperten - funktion. Et sted, hvor I havde ansat en række eksperter som, der på freelancevis kunne hjælpe med at svare på en række spørgsmål. Det skulle naturligvis ikke være gratis, men pointen skulle være, at man så som aminoplus medlem skulle kunne stille konkrete spørgsmål og få konkrete svar på dem.

En anden funktion i samme retning ville være køb en ekspert, uden at det bliver offentliggjort. Jeg tror der er mange derude, der har svært ved at få stillet alt for konkrete spørgsmål, da de så er bange for at gøre sig selv til grin eller at de andre stjæler deres ide.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har muligvis ikke tænkt det 100% igennem og der er sikkert mange vinkler på den.

Men en ide til en ny funktion på Amino kunne være noget i retning af jeres Ekspert Blogs. Det er måske også i retning at "Thorborg svarer"?

Opret en ny kategori hvor alle (eller kun +medlemmer) kan stille spørgsmål, men hvor det kun er Eksperter der kan svare. Det vil give færre svar til den der stiller spørgsmået, end hvis det er de åbne emner. Til gengæld giver det måske nogle mere kvalificeret svar - fra erfarne folk i branchen. 

Jeg har selvfølgelig ikke statistik på hvor mange debatter/indlæg, de der skriver Ekspertblogs, deltager i, udover deres egne blog indlæg. Men mange indlæg har mange velmente svar, som dog nogle gange er misvisende, forstyrrende eller blot "fyld" i indlægget. 

Der vil sikkert også skulle sættes nogle kriterier for spørgsmålstyper i den kategori, så det ikke nødvendigvis altid er spørgsmål der går på "tilbud om SEO tekster" eller "Ny side - hvad syntes i?

Jeg tror på at det ville give et nyt afsnit på Amino - som rigtig mange vil have fornøjelse af at læse - og måske bidrage til flere bruger søgefuntionen, hvis de kan søge i en kategori, hvor det er forskellige eksperter der har givet råd.

Et forslag herfra - Flemming :)

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg slet ikke læst denne tråd, så det kan godt være at mit forslag allerede har været oppe og vende - Men hvem ved? :) 

- Jeg føler nogen gange, når jeg ser en spændende/brugbar/guide-tråd, at jeg mangler en "føj til fortrukne" knap. Hvor den så derefter gemmer siden et eller andet sted inde på min profil. 

Mvh. Gustav

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville blive rigtig glad for en ny struktur i debatten, altså i form af en ny emne opdeling. Prøv at kig lidt rundt i kategorierne, og se hvor tilfældigt indlæg er placeret, der er virkelig mange som ligger forkert. Jeg har visse emner som ikke vises i min oversigt, men alligevel får jeg indlæg der ikke burde være der. 

Der sidder sikkert også en masse eksperter på Amino, som sikkert går direkte i en kategori, ligger et indlæg forkert så får det ikke svar. Og ligger det forkert i kategorierne, så virker det støjende overfor de brugere som går direkte i kategorier.

Jeg har selv været i tvivl om hvor indlæg skulle smides, fordi der er for mange "brede" kategorier med "diverse", "m.m." osv i slutningen. Her kan alt jo så i princippet smides, selvom der er andre kategorier der er mere passende. Desuden er mange kategorier overlapninger af hinanden.

Der er 51 kategorier nu, jeg har lavet et forslag på 43 kategorier. Og jeg har skimtet de første rigtig mange sider med "nye debatter" igennem, og jeg kan ikke finde nogle indlæg som ikke passer i de 43 kategorier. Jeg vil ikke smide dem op her, da det vil gøre indlægget endnu længere, men i kan altid få dem hvis i er interesseret. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Morten2000:
Efter min mening mangler der flere veletablerede firmaer/webshops i debatten. Der er alt for meget "Kan du lave en webshop til 1500" eller "køb din webshop hos os for 1500". Det bliver en snak mellem skoledrenge og det kan også være fint nok, men står man som jeg med en shop med flere ansatte, der har kostet flere hundrede tusinde at udvikle, så får jeg intet ud af 99% af indlæggene.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Gustav Gade:

Nu har jeg slet ikke læst denne tråd, så det kan godt være at mit forslag allerede har været oppe og vende - Men hvem ved? :) 

- Jeg føler nogen gange, når jeg ser en spændende/brugbar/guide-tråd, at jeg mangler en "føj til fortrukne" knap. Hvor den så derefter gemmer siden et eller andet sted inde på min profil. 

Mvh. Gustav

Det kan du jo gøre allerede:

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt kunne jeg godt bruge et "indkøbsforum", hvor der kan oprettes tråde alá "Hvor findes det billigste kopipapir?". Især når ens virksomhed opnår en vis størrelse er det relevant at bruge en smule tid på at få bedre priser på forbrugsvarer. I min virksomhed har vi 4000 virksomheder der handler forbrugsvarer hos os, og vi tilfører dem dagligt stor værdi.

Så en eller anden form for "hjælpeværktøj/forum" som kan støtte dig i at købe billigt og fornuftigt ind. Det er nemlig ikke alle virksomheder hvor indkøb er så relevant at man kan hyre en mand til posten. Øser gerne ud af mine erfaringer, selvom jeg ikke er indkøber hos os.

Mvh

Johannes

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)