Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man råde til? Hvordan lærer han at lave Apps?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En ung mand, jeg kender, har rigtig svært ved at finde job. Der er nu gået meget tæt på 2 år efter endt uddannelse, og alle muligheder i forhold til praktik mv. er brugt. Humøret er selvfølgelig ikke i top, og han kan ikke særlig godt få øje på de alternativer, der er. 

Han har en ide om, at applikationsudvikling måske kunne være noget - i hvert fald har han lyst til at vide mere. Han har p.t. ingen forudsætninger, men er bestemt ikke teknisk analfabet. Nu skal han jo selv i gang, men hvor filan starter man i forhold til fx at ville lære at udvikle apps til ipad/iphone? Ikke så meget indholdet af apps'ene mere det tekniske bag - i første omgang. Det gør ikke noget at projektet tager lang tid/flere år. Eftersom han allerede har een uddannelse, er yderligere offentlig betalt uddannelse ikke en mulighed. 

Jobcenteret kan tilsyneladende ikke sige noget om dette - måske kan en af jer pege i en fornuftig retning? Også gerne kommentarer til, om projektet lyder helt åndssvagt? Han har ingen krav til indtjening og kan leve for umådeligt lidt. Det er lige så meget at finde et perspektiv på fremtiden.

/Marianne

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:36

Hvad uddannelse har han helt præcis?

Og har han været villig til at flytte sig, fra hvor han bor nu, og så evt til en anden del af landet, eller endda et andet land inden for europa?

Har han en passion om noget, eller noget han er virkelig god til, og brænder for?

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 12:22

Tak for dit svar. Der er mere i historien end som så, som jeg pga fortrolighed ikke vil komme ind på her. Spørgsmål om evt. flytning er af særlige årsager desværre ikke muligt.

Om han har en passion - ja, det vil jeg da håbe, men den ligger ikke lige for. Passionen må han finde, men jeg er sikker på, at kombineret med udsigten til et arbejde/erhverv, så vil der dukke noget frem. Det er nok noget med 'Kan man ikke få den, man elsker, må man elske den, man får'.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:40

Marianne H:

Tak for dit svar. Der er mere i historien end som så, som jeg pga fortrolighed ikke vil komme ind på her. Spørgsmål om evt. flytning er af særlige årsager desværre ikke muligt.

Om han har en passion - ja, det vil jeg da håbe, men den ligger ikke lige for. Passionen må han finde, men jeg er sikker på, at kombineret med udsigten til et arbejde/erhverv, så vil der dukke noget frem. Det er nok noget med 'Kan man ikke få den, man elsker, må man elske den, man får'.

Tja der er ikke meget information at hente ud fra - men en ting jeg ihvertfald ved, er at hvis man vil have arbejde - og kæmper for det, og har en passion om noget - og bliver ved med at søge - så skal man nok finde arbejde - det er svært at give 'råd' til hvad man kan gøre, uden at vide hvad folk kan finde ud af.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:07

Der kommer nok ikke til at vrimle med svar fra folk der ved noget om Apps, når det ikke fremgår af overskriften at det her har relevans for dem.

Jeg har selv en del erfaringer med IT-kurser. Både dem af slagsen hvor man var fysisk sammen, men også online kurser. Jeg har desværre tit været på IT-kurser hvor underviseren ikke har arbejdet med det de underviser i. Her er online kurser generelt mere af høj kvalitet - og fra folk der er ekstremt dygtige og passionerede omkring faget. Ulempen er så selvfølgelig at man ikke har en sidemakker, og det kan også være rart at have. 

Jeg kan i allerhøjeste grad anbefale PluralSight.com og Lynda.com. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 18:25

Der findes rigtig mange guides rundt omkring på nettet, jeg vil anbefale at tage et kig på Lynda.com hvor der er guides til stort set alt. 

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 19:53

Gita Street:
Der kommer nok ikke til at vrimle med svar fra folk der ved noget om Apps, når det ikke fremgår af overskriften at det her har relevans for dem.

Nej - det kan jeg godt se .. :-(

Gita Street:
Her er online kurser generelt mere af høj kvalitet - og fra folk der er ekstremt dygtige og passionerede omkring faget. Ulempen er så selvfølgelig at man ikke har en sidemakker, og det kan også være rart at have. 

Jeg kan i allerhøjeste grad anbefale PluralSight.com og Lynda.com. 

Tusind tak - det vil jeg bringe videre!

/Marianne

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)