Har aldrig oplevet at Google har genereret falske klik. Men din bounce rate kan variere meget over tid, især hvis det er begrænset antal klik du har. Prøv at kig på om fordelingen af klik på de forskellige søgeord er skiftet fra den ene periode til den anden, og tjek under analytics udviklingen i bounce rate på alle søgeordene individuelt :)
Hvis du har sat din søgeordstype til fleksibel, vil du få mange irrelevante visninger og evt. kliks - har du sat dine søgeordstype til dette?
Jeg forstår ikke helt: "Efter ca. 1 uge, så forsvandt aktiviteten, men klikkene røg i vejret? Afvisningsprocenten på Analytics røg tilsvarende op...." mener du at din klikpris steg? Eller at du fik kliks men at de besøgende ikke blev længe på din side?
det kan også være konkurrenter eller folk der ser sure på en der bare klikker løs fra flere forskellige computer ip adresser , jo jeg har oplevet noget ligne som dig
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Du kan være helt 110% sikker på at Google ikke genererer falske klik, hvis folk fandt ud af det ville de miste tiltroen til Google og ikke oprette AdWords kampanger og det er jo Google`s hoved indtægtskilde.
Du skriver selv at du er "lidt" grøn til at oprette kampanger. Der har du med meget stor sansynlighed dit svar, der skal kun en marginal ændring til før noget kan gå galt.
Den med at det er dine konkurrenter der klikker på dine annoncer, nej den går heller ikke det er Google ret god til at finde ud af, med mindre din konkurrent har 10 forskellige ip adresser og det vil være for omstændigt et projekt barer for at kilkke på dine annoncer.
Tror fejlen ligger hos dig og den måde du har sat din kampange op på.
For godt en måned siden oprettede jeg en kampagne, og det gav mig en øget aktivitet fra første time - Jeg var godt tilfreds.
Efter ca. 1 uge, så forsvandt aktiviteten, men klikkene røg i vejret? Afvisningsprocenten på Analytics røg tilsvarende op.
Nu har jeg en følelse af, at der er "falske" klik.
Kan der være noget om det?
Ja det kan der sagtens være noget om, jeg har oplevet noget tilsvarende, og den flinke og ærlige support medarbejder hos google sage faktisk "det ser ud som om nogen køre bowling på din kampange.." han forklarede mig også at der ikke var noget google kunne gøre ved det, men at jeg selv måtte prøve at udelukke bestemte ip adresser..
Men der vist ingen tvivl om at den type "bowling" kan være en bombe under alt hvad der heder klik baseret annoncering.
Personligt synes jeg at det er dybt forkasteligt at genere sine konkurenter på den måde istedet for at konkurrere på kvaliteten og evt. prisen på det man leverer. (jeg vil hellere konkurrere på kvalitet end pris)