Jeg har planer om at starte en selvstændig virksomhed om et par måneder med salg af importerede varer fra Tyskland. I det første år regner jeg ikke med at have en omsætning på 50.000 Kr, hvilket så indikerer at jeg ikke behøver at momsregistrere mig. Men hvad hvis jeg kommer over en omsætning på 50.000 Kr og har en omsætning på fx 60.000 Kr? Hvad kommer der så til at ske?
I forhold til skat, hvilken sats skal jeg så betale af mit overskud når jeg er studerende på UNI med udeboende SU + boligsikring på Frederiksberg?
forholder mig bare til, at hvis du sælger for over 50.000 kr på 12 mdr - så skal du ikke alene betale moms fra du registrerede dit, men moms af dit salg inden = formentlig de 50.000 kr + momsbeløbet dobbelt op, uanset du ikke har opkrævet moms¨
Du SKAL opkræve moms på FORVENTNING om omsætning over 50.000 kr på 12 mdr - det er ikke en bundgrænse
Hvad SU angår, så googleVSO hvor din indtægt ikke påvirker SU hvis du ikke hæver mere end til grænsen, men det vil du nok ha behov for økonomi/revisor hjælp til
Så lige meget hvad skal jeg momsregistrere mig også hvis jeg har en omsætning på under 50.000 Kr? Hvad hvis jeg registrere et firma i Juli måned kigger man så til d. 31 december eller et år frem i henhold til om man har omsat for 50.000 Kr.?
Jeg har planer om at starte en selvstændig virksomhed om et par måneder med salg af importerede varer fra Tyskland. I det første år regner jeg ikke med at have en omsætning på 50.000 Kr, hvilket så indikerer at jeg ikke behøver at momsregistrere mig. Men hvad hvis jeg kommer over en omsætning på 50.000 Kr og har en omsætning på fx 60.000 Kr? Hvad kommer der så til at ske?
I forhold til skat, hvilken sats skal jeg så betale af mit overskud når jeg er studerende på UNI med udeboende SU + boligsikring på Frederiksberg?
Hej,