Og mange tak for mange fremragende spørgsmål og svar - virkelig lærerigt. Jeg kan dog ikke umiddelbart finde en tråd om skatteregnskab for I/S''er. Hvordan laver man smartest sådan et selv? Jeg har et I/S med en kammerat, og vi vil gerne sikre os, at vi gør alting så rigtigt som muligt. Vi er klar over, at vi kan købe os til det, men vores regnskaber er ufatteligt enkle, så vi vil gerne prøve at lave det selv - også for at lære lidt. Findes der en guide et sted? Mvh Sune |
Skatteregnskab for I/S
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Er der noget i vejen for at vi har oplyst til SKAT at vores overskud i virksomheden (og dermed det vi trækker ud) er 0 kroner (for at undgå at betale skat løbende, men i stedet få et "planlagt" skattesmæk efter vi afleverer selvangivelse/regnskab)? Thanks again! |
Hej! Nej...er ikke så svært. Regnskabet laves på normal vis, og jeres resultat deles så forholdmæssigt efter jeres ejerandele. Husk at få lavet en I/S-kontrakt. Nej...det kan i godt...dog nok ikke i længden, hvis resultaterne afviger væsentligt fra 0. /Peter |
|
Hej! Ja...det koster så 28% Skat forlods. Og husk, at det er den enkelte, der skal tage stilling til, om man vil bruge VSO. Dette kan så besluttes, når regnskabet for I/S´et er udarbejdet. /Peter |
JN-revisor! Hmmm...forstår ikke rigtigt disse lovhenvisninger, hvad er hvad, og hvad skal de bruges til i forbindelse med denne tråd? /Peter |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Ja, det kunne være rigtig godt med en guide et sted. Vi har nok sammenlagt 25-30 bilag i alt, så vi vil gerne selv prøve os lidt frem - det kan ikke være alt for svært. Jeg går ud fra at henvisningerne til de forskellige lovgivninger sigter mod mit spørgsmål nummer 2 - altså om det er forbudt at holde på skattekronerne indtil regnskabsåret er omme. Vores indtægter svinger bare så meget fra måned til måned, at det ville være bittert at skulle betale et fast a conto skattebeløb hver måned. Vi har ingen fornuftig måde at fastsætte et sådant beløb på, og vi gider ikke ringe til SKAT hver måned og få tilsendt nye a conto-girokort. Er det så ikke fair nok at lægge fra til SKAT hver gang man udbetaler noget til sig selv privat og så, når året er omme, smide alle skattekronerne afsted samlet? Jeg synes det lyder som den bedste måde, men måske er det af en eller anden grund ulovligt? Mvh Sune |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)