Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det dumt og ligge sin ide ud på Amino?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Fredslund Hansen:
Uanset om man er enig med Martin eller ej, så synes jeg at folk har for stor en tendens til at se det at være alene med ideen som den eneste vej til succes.

Helt enig! Man kan bare godt søge samarbejdspartnere her på Amino uden at afsløre for meget og efterfølgende underskrive en kontrakt (kan ikke lige huske, hvad den kaldes), inden at man præsenterer idéen.

Jeg ville aldrig selv have kunnet klare mig uden min grafiker og min programmør, men jeg ville sandelig ikke risikere, at de kunne finde på at stjæle mit projekt. Jeg er muligvis lidt paranoid, men som de siger på engelsk: "Better safe than sorry". :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 22:28

Alt med måde synes jeg. Har du fundet på en vanvittig god ide, så hold den tæt ind til kroppen og tal kun med få. Men er det fordi at du gerne vil starte en webshop op med hårprodukter som der er 1000 af i forvejen, så smid endelig ideen på bordet.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 22:33

"Hvis du har en unik idé"

Hvor mange har egentlig det? Hvor mange idéer er egentlig 100%  unikke?

Jeg ved godt at frasen om, at det ikke er idéen, men udførelsen, der gør forskellen, er slidt - men det gør den ikke usand.

Når jeg får en idé, så bilder jeg mig ikke ind, at  jeg er det første menneske her på Jorden, der har haft netop denne tanke - jeg ved godt, at selv samme idé med 99,9% sikkerhed er dukket op i andres hoveder før. Nogen har glemt den igen, andre kunne ikke se potentialet og andre havde måske bare ikke tiden til at realisere den med det samme. And so what?

Personligt forstår jeg ikke, hvorfor så mange aminoer er bange for at  dele deres idéer i et åbent forum - og da slet ikke, når det er et forum, der gemmer på så meget viden og erfaring, som Amino gør. 

Når først man har iværksat sit projekt, er det jo også muligt for andre at "kopiere" eller i hvert fald at lade sig inspirere af idéen bag.

Så som jeg ser det, så er det sådan, at hvis man virkelig ønsker at beholde en god idé inde i sit eget hoved, ja så løber man en kæmpe risiko for, at den aldrig kommer længere.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 22:51

Hej,

Som jeg ser det - bør man slå kold vand i blodet - og tænke lidt mere rationelt.

Hvad skal der til for at jeg kan stjæle din idé og blive succesfuld med det?

• Jeg skal have samme interesse som dig (ellers gider jeg da ikke).
  • Jeg skal have tid fra alle mine andre projekter til at gøre dette (og helst mere tid end dig).
  • Jeg skal have den knowhow som du ligger inde med (jeg går ud fra det er derfor du fik idéen).
  • Jeg skal finde personer som dig eller personer du måske kender, igen i forbindelse med knowhow.
  • Jeg skal anskaffe mig det materiale du allerede har på området, jeg skal måske anskaffe mig specielt udstyr eller lign.
  • Jeg skal være flink nok til at samle talentfulde mennesker omkring mig til at fuldføre projektet - men nedern nok til at tyvstjæle dit koncept..

Dette skulle gerne skære en del procenter fra potentielle tyvebander...

Hvad kunne der ske, hvis din idé blev stjålet?

• Måske bliver verden et bedre sted? Fordi nogen forstod at gøre idéen til virkelighed med nogle ekstra features?
  • Måske blev du ikke rig på denne idé - big whoop! Mon ikke det så var meningen at du skulle blive rig på en anden god idé?

Hvad sker der, hvis du ikke deler din idé?

• Det er allerede blevet stated - så det gider jeg ikke snakke om.... vi bør generelt dele nogle flere af vores erfaringer.

Del alt hvad du vil - men du kan måske udelukke at lægge ingeniørtegninger og patentfomuleringer op, såårh går det nok alt sammen :)

Jeg ser hver uge en masse spændende nye brætspilsprojekter finde vej til mennesker rundt omkring i verdenen igennem Kickstarter... Jeg er pt. selv i gang med at tilrettelægge min Kickstarter kampagne - så jeg kan få mit seneste projekt skudt afsted..

Hvis jeg ikke kunne unde de andre succes - på trods af at de er konkurrenter - hvordan skulle jeg så nogensinde komme videre med mit liv? 

PS: Der er altid plads til en ny idé hvis den har en stor nok ...awesome factor... :P

Man kommer ikke udenom at dette er et hot emneAmino.
Jeg tænkte det var et indlæg jeg burde byde ind på - eftersom det meste af min virksomhed bygger på idéer og koncepter fra fantasien (læs: Brætspil, www.suntzugames.com)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:04

Hvis ideen er original så har du ophavsret på ideen i Danmark ligeså snart du har offentliggjort den. Fx her på amino. Det beviser at du fik ideen først.

Jeg får selv tit en god ide og fortæller gerne folk om det for at høre hvad de synes om det. De kunne jo også få lyst til at være med og hjælpe med at gøre ideen til virkelighed.

Held og lykke
Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:10

Man skal også lige være opmærksom på at diverse Web hosting firmaer tit opkøber domæner mange har søgt på, i håb om at kunne få noget ud af det senere. Hvis der så , efter man har offentliggjort et ledigt domænenavn herinde, er mange der søger på det, vil det i hosting firmaernes øjne være populært og så snupper de det nogen gange selv.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:19

Jeg vil aldrig skrive en ide som jeg ikke har enten:

- Beskytet med en patent

- Allerede udviklet en prototype som ikke er lige nem at kopiere/kræver meget arbejde

:)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 02:46

Rasmus Fredslund Hansen:

Og med hensyn til at det ikke er Martins ideer der bliver stjålet, så fortæller han jo netop at han altid har delt hans ideer, selvom risikoen var at de blev stjålet, så jo, det var faktisk også hans ideer han risikerede.

Ja, det fortæller han, men hvordan kan du eller jeg vurdere, om hvorvidt det er sandt? Tror du på alt, hvad du læser eller hører?:-).

Det er grundlæggende set ikke meget mere end en "påstand". Det er rent faktisk heller ikke meget mere end et par dage siden, at Hr. Thorborg, i forbindelse med et såkaldt ekspertindlæg her på Amino, indrømmede, at han selv løj dagligt, (men at han dog ville ændre på dette fra nu af). Hvad folk skriver her på Amino skal nok tages med et gran salt! :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 06:13

Morten Madsen:

Jacob:

Ideer er værdiløse, så del du bare ud.

Værdien tilføres først, når du kan præsentere et koncept - på det tidspunkt er det også langt sværere at kopiere for andre :-) 

En idé er ikke værdiløs. Jeg forstår godt din pointe, men en idé kan sagtens udformes af andre end den pågældende person der kom på den. Hvis hans siger:

Min idé går ud på at lave en side der viser chokoladekage opskrifter - Så er idéen værdiløs for den almene læser.

Skriver han derimod:

Min idé går ud på at lave en side der viser chokolade opskrifter, men med instant search. Så er idéen lige pludselig en kende mere specifik og det kan man godt arbejde videre på som udefrakommende. Du kan jo nærmest aldrig præsentere en idé uden at fortælle noget om konceptet også.

Jeg forstår ikke din pointe - selvom ideen er mere specifik, så har den ingen værdi, før den er eksekveret i et omfang. Din ide om chokolade opskrifter bliver først værdifuld, når den er præsenteret for Odense chokolade, som er interesseret i reklame på min platform. Dermed har du en konkret værdi i form af en relation. - naturligvis substituérbar.

Folk får massere gode ideer, som aldrig fører dem ud i livet.. Værdiløst, underordnet hvor specifikke de er udformet. Tænk i værdi som faktorer, som er relevante ved salg. Hvor meget mere vil du betale for min virksomhed, fordi jeg har tænkt på, at man kunne sælge slik til børnehavebørn på gl. kongevej mellem klokken 15-16 ...

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:42

Volt & Volume:
Hvad folk skriver her på Amino skal nok tages med et gran salt! :-)

Jeg vælger nu i stedet at tro på at folk er ærlige herinde, ellers giver det jo ikke så meget mening. Hvad skulle Martin få ud af at lyve i hans video, hans råd kunne lige så godt have været "hold din ide for dig selv", hvis det havde været det der var tilfældet. Og hvis man ikke som udgangspunkt tror på folk herinde, så giver det jo dårligt mening at søge råd og vejledning.

Og så må vi vist ellers bare håbe at trådstarter er blevet klogere. For noget enkelt svar kommer der vist ikke i denne tråd :)

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)