Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det dumt og ligge sin ide ud på Amino?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Er det dumt og ligge sin ide ud her på amino?

hvis man f.eks skulle bruge lidt hjælp men svært og forklare uden og afsløre hvad man vil lave?

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:13
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Ja det vil jeg mene! Der sidder tudindvis iværksætter bagskærmene og venter på en god idé :D

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:18

bedre at få andres syn på ideen synes jeg, så kan vi skyde den i sænk inden du bruger 100.00 til noget som ikke kan løbe rundt alligevel - tilgengæld får du rigtig mange der kan give dig indspark og i sidste ende er det alligevel udførelsen af ideen - det er de færreste der kan få den til at blive til noget, så frygt ej :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej 

Jeg har faktisk lige oprettet en gruppe der hedder gode ideer, det er jo der vi akn dikutere og i fælleskabet finde ud af om netop din ide er god.

og nej hvorfor skulle vi sjæle nogles ideer når vi iværksættere har masse af gode ideer selv? Måske endda for mange af dem?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 19:23

Ettrup1987:

Hej Aminos

Er det dumt og ligge sin ide ud her på amino?

hvis man f.eks skulle bruge lidt hjælp men svært og forklare uden og afsløre hvad man vil lave?

Det er vel så relativt. Hvis idéen er unik, let at kopiere og let at få ud i livet ville jeg aldrig skrive den. Som f.eks. at sælge vin på dåser fremfor flasker (?), eller en unik niche til webshops, affiliate sider, eller på anden måde IT-kompetence præget arbejde. Amino er fyldt med folk i de kategorier. Har du derimod en idé der er et marked for, men (stadig) 2-3 konkurrenter - eller flere, så ville jeg ikke have noget imod at afsløre den, da det kræver hårdt arbejde som mange ikke er villig til at yde.

Du kan prøve at præcisere hvad du søger hjælp indenfor, og tage den med pågældende i en PB, hvis de selvfølgelig har tid og lyst til at hjælpe dig. Man kan sagtens fortælle en masse om sit produkt, men samtidig sløre ægtheden i det, hvis det blot er lidt sparring du er ude efter.

God aften, og god jul.

Justin Timberlækker

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 19:23

det er et spørgsmål som er svært at svare på, men grundlæggende vil jeg sige at hvis du mener du har en unik idé, så hold kortene forholdsvis tæt på kroppen.

jeg ville ikke have et problem med at snakke med "fremmede" i begrænset omfang over private beskeder, men at lægge det frit frem ville jeg ikke.

på den anden side, så kan du hurtigt komme til at spille en masse tid, hvis nu en tilfældig bruger kunne have fortalt dig at en lignende idé allerede eksisterer.

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:32

Det er det evindelige "tricky" spørgsmål. Nogle vil synes, at du skal passe på, andre vil opfordre dig til at smide din idé i dette offentlige rum til diskussion. Hvad der er rigtigt, handler nok mest om temperament og tiltro til dine medmennesker.

Selv tilhører jeg førstnævnte gruppe. Jeg ville i første omgang hellere tænke idéen grundigt igennem, lytte til min egen mavefornemmelse, og herefter rådspørge mig hos kæresten, familien, vennerne, og evt. den øvrige omgangskreds. Der er efter min bedste overbevisning en del mennesker derude (jeg er selv stødt på et par stykker), der er drevet af lav moral og økonomisk griskhed, som ingen stolthed har og hjertens gerne stjæler din idé.

Min konklusion: Det er egentlig noget nær umuligt at rådgive om. Men hvis idéen er meget unik, ville jeg ikke selv offentliggøre den her. Har du derimod en idé om at lave et website, der minder om et andet med dine egne små tiltag, så er det nok O.K. at afsløre dit koncept.

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:40

Det korte svar: Ja.

Det længere svar: Har du en unik idé, eller en idé som du kan tjene særdeles mange penge på, men du ved ikke rigtig om det er noget som vil slå benene væk under folk, så vil det mest optimale være at spørge andre folk. Der er dog den "bivirkning", at din idé altså kan blive taget og "stjålet" fra dig - hvis man kan sige det, eftersom du jo selv har "afsløret den".

Jeg ville ikke sige noget som helst om idéen, såfremt det er en unik idé. Tusindvis af mennesker søger til dagligt ind på Amino og vi må nok erkende, at det jo ikke er alle der er lige gode mennesker. Der er - som alle andre steder, et råddent æble imellem frugterne.

Jeg havde måske, hvis det kunne lade sig gøre, pakket det godt og grundigt ind når jeg skrev et indlæg. Jeg ville ikke skrive direkte om idéen, men komme med små bemærkninger eller spørgsmål, der relatere til noget andet, men gør at du får svar på det du gerne ville - det har jeg gjort særdeles mange gange med succes.

Jeg har før her på Amino set nogen spørge om et domænenavn var godt, hvorefter der gik meget kort tid, så var domænet simpelthen snuppet af en anden.

Jeg håber det bedste for dig og din idé.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ideer er værdiløse, så del du bare ud.

Værdien tilføres først, når du kan præsentere et koncept - på det tidspunkt er det også langt sværere at kopiere for andre :-) 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du bare ligger din ide ud er det dumt. Men hvis du har brug for noget input er det en god ide, men stadig farligt Big Smile

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)