Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at få et cvr nummer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Dette er jo nok det mest populær spørgsmål på Amino. (Undskylder men kunne ikke finde et svar i tidligere tråde, der helt matcher min situation)

Jeg står i den situation at jeg har 1 fast arbejde samt et tilkalde job som nummer 2. De job for jeg en fast løn, pension ferie penge for. (Det er som det er) Mine vagter er 16 timer så det giver en masse fritid. (Arbejder ca 14 dage om måneden) Det er denne løn vi lever for sammen med min kones.

Nu er jeg samtidig startede op med et arbejde ved siden af, som ansvarlig for annonce salg for et blad. Job nummer 3. Jeg kan enten bare udbetale min indtjening som en normal løn medarbejder, eller køre det over et personlig CVR nummer. Min forventede indtjening på års basis, med nuværende annonceringer vil lagt overskride 50.000 om året i udbetalinger til mig selv. (Skulle gerne ind  og skabe mere salg.) (For job nummer 3)

Af udgifter vil jeg have en telefon regning om måneden, med fast abonnement på omkring 149X12 måneder
Hjemmeside hosting (ca samlet med alt på 350 kroner om året)
Samt lidt kørsel.
Muligvis køb af ny laptop.

Jeg laver også lidt affiliate på sidelinjen som jeg kunne tage med i firmaet.

Vil det kunne betale sig at stifte et cvr nummer for at kunne trække lidt fra ?

På længere sigt vil jeg  kunne af leve af det. (Det er der allerede mulighed for, men mangler lige at se at alt ting køre godt i et år. Ja er typen der går med livrem og seler. Det er vist et fy ord på et iværksætter forum).

Hvordan ville i gøre det.

/Michael Clausen

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47164
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ha mere hjælp end du lige kan få her. Først og fremmest er et I/S en personlig virksomhed for mere end 1 person og du lyder som om det er dig selv, og så er det en personlig virksomhed med CVR nr.

Som du beskriver det, har du nu fået arbejde nr 2 - som helt almindeligt lønarbejde nr 2, og der kan du ikke frit vælge om du vil lave virksomhed og fakturere dine omkostninger eller være ansat. Hvis de faktiske forhold siger du er ansat, så er det sådan du skal behandle det (og din arbejdstiver skal behandle det), eller kan han hænge på din manglende skat, og man kan også få bod. Læs om forskelle her:

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530 

Hvis du en dag bliver selvstændig så SKAL du momsregistreres på forventning om omsætning over 50 t - men det tror jeg ikke er tilfældet her.

Hvis vi leger, at du var selvstændig så ville svaret ha været:

Hvis din omsætning vil overstige 50.000 kr på 12 lbd måneder SKAL du registrere dig og momsregistrere dig, og  hvis den omsætning du har haft nu, sammen med din nye, på 12 mdr fra en hvilken som helst måned, overstiger de 50.000 kr, får du moms dobbelt op af den omsætning du havde inden du momsregistrerede desværre. Bemærk de 50 t er omsætning ikke udbetalinger. 

Du skal dermed registrere dig og du skal føre regnskab i.h.t. årsregnskabsloven og moms osv, og du vil kunne trække alle relevate udgifter fra i indtægten. Din telefon vil dog medføre, at du skal tage en indtægt på 2.500 kr som betaling for fri telefon.

Jeg tror der er en del mere du skal sætte dig ind i, inden du kaster dig ud i det, evt ved at få fat i en der vil bogføre for dig. Det kan du søge herinde. Du må ikke vente med den registrering, skat er strenge med de 50 t på 12 mdr og det er jo surt, hvis du så nu skal ind med dobbelt moms af den omsætning du har haft, uden at tillægge moms inden registreringen. De 50 t er ikke en bundgrænse, men man SKAL registrere på forventningen og ellers kan man komme af med dumme penge

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:28

Det kan sagtens være relevant, at du opretter et personligt selskab - hvorfor du tænker I/S virker ikke klart, hvem er din partner?

Du kan finde et overblik over selskabsformer her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Selskabsform

Bogføring i det daglige er en overkommelig opgave, når din virksomhed ikke er større. Overvej at investere i et kort kursus - jeg ved, at regnskabsskolen tilbyder sådanne.

Omvendt vil du have sikkerheden, så undlad at involvere dig i livet som selvstændig - Det stiller bestemt større krav på nogle områder, end hvis du er almindelig lønmodtager.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 10:36

Hej,

Min fejl jeg mente personliv Cvr nummer Michael Clausen -Cvr nummer. Ikke I/S

Det er faktisk arbejde nummer 3 det drejer sig om (Salgsleder af annoncer.) Jeg er provision lønnet 100 Procent igennem dette. Jeg for pengene overført til mig selv. Så skal jeg vil have et CVR nummer. Jeg har muligheden inden vi starter i Januar, at vælge om det skal køres som normal løn job eller om jeg vil køre det over mit eget firma med cvr.

Håber ikke det er et problem at have 2 normale løn job. (Løn seddel/pension/ferie penge) og så have et cvr nummer hvor jeg modtager pengene fra job nummer 3 som jeg vil fakturere dem.

Som revisor har jeg et familie medlem der kan klare regnskaber for mig ved start af et personlig cvr nummer. Jeg ved bare ikke om jeg skal sige ja til at køre det som normal indtægt og så senere få et cvr nummer. Jeg har en ca ide om indtægten da jeg overtager salget af annoncer fra den nuværende redaktør og det overstiger de 50.000 pr år.

Ved ikke om det giver mening ?

/mvh

Michael

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43

Jo det giver mening fuldt ud, men jeg tror stadigt mest sandsynligt at du er lønmodtager i alle tre jobs, hvilket der intet er i vejen for. Man vælger i princip ikke selv, og det har intet med kontraktens ordlyd eller aftale at gøre, Du fik et link i mit første svar, og må ud fra det afgøre om du er lønmodtager eller ej.

Hvis du er lønmodtager, ja så er der i princippet problemer med bare at lave CVR og fakturere, men jeg kan heller ikke sige, at du ikke er lønmodtager i job 3, bare jobbets fasthed og indtjening og beskrivelse, siger ret klart lønmodtager, på provision, som du jo tilmed også er tilbudt, hvilket vel forstærker troen

venligst

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 21:16

Hej,

Jeg brugte den fine guide du linkede til tidligere.
Fortrøstningsfuld som jeg er når jeg frem til at jeg må være Honorar lønnet. Går ikke ud fra at jeg kan sige at tlf abonnement, og køb  af en computer  en nok til at mene at jeg kan have et tab, når jeg ved at jeg vil tjene penge på salget.

Så det må være Honorar lønnet jeg er...

Jeg fandt en tidligere tråd omkring samme problem stilling, med en der var Honorar lønnet hvor du fortalte at man skulle notere Honoraret i rubrik 50 (B-skat) og så kunne man fratrække sine udgifter (Her tænker jeg på mit tlf abonnement og måske en ny laptop ?) i rubrik 29 tror jeg det var. Er det korrekt opfattet? Så skal jeg vil bare huske at lave indtægt/udgift regnskab

Hvis jeg i år 2013 inden for 12 LBM nærmer mig de 50.000 Kroner, skal jeg så få et personligt Cvr nummer ?

Jeg ønsker på nuværende tidspunkt, ikke at arbejde under kontrakt, da jeg godt kan lide jeg kan planlægge tiden som jeg vil, og selv vælge om der skal gives Gas, eller skiftes bleer der hjemme. Hvis jeg laver en kontrakt binder jeg mig til et time antal og dette passer ikke ind med mine 2 andre jobs.

MVH

Michael Clausen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26

ikke rubrik 50 men 20 - og ja udgifter i 29 og de må ikke overstige indtægter på det enkelte honorarjob. Om du så er Honorar eller lønmodtager afgør jeg ikke)

vh

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 21:28

Mange tak.

Du må godt kalde mig lønmodtager ;)

/Michael clausen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33

Michael clausen:
Du må godt kalde mig lønmodtager ;)
Skidt med mig - det er skat der afgør det, og hvis de kalder dig det, kan din arbejdsgiver få bod og i alle fald hænge på skat og dine fradrag ser anderledes ud - så det eneste der tæller er, hvad skat kalder dig, for det er helt forskellige regler for kildeskat og for fradrag - thats the point

vh

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 21:35

Hej,

Jeg må vist tage kontakt til skat og høre hvad de siger.
Mange tak for din hjælp .

/michael clausen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)