Jeg har en rigtig god ide til salg af unik produkt i DK. Jeg ved jeg skal CVR registreres da jeg regner med omsætning . Og jeg skal import registreres da det er. Udenfor EU . Men det jeg er i tvivl om hvad det bedste for mig er? Jeg er selv lønmodtager i dag , og vil også gerne have løn til mig selv hvert måned istedet for ligesom enkelmands hvor det er noget an finderup af bagefter . Er det APS jeg vælger ? Og lad os sige jeg vælger få 5000kr om måneden kan jeg lave løn seddel til mig selv og måske en ung arbejder ? Jeg kan ikke overskue det andet ? Jeg kan godt ligge de80.000 kr ud eller hvad kan i anbefale ? Hvis jeg får ca 28.000kr i fast løn og jeg betaler skat og am bidrag på 8p . Hvis jeg tog 5000 pr måned så det vel a skat?? Mange hilsner |
Da det er en webshop vil jeg mene det er bedst at starte som enkelmands, da et eventuelt underskud kan fratrækkes i dit nuværende job.
Skulle det gå godt kan du hæve over privatsforbrugskontoen til dig selv. Du betaler skat af dit slutoverskud når året er gået.
Vælger du et ApS bliver du lønmodtager i dit firma, som skal registreres som arbejdsgiver, og skal afregne skat hver måned.