Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er forskellen på Imac og Mac mini ?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at skal købe mig en Mac, jeg er dog kommet meget i tvivl om det skal være en Imac eller en Mac mini...

Nogen med erfaringer ? Her tænker jeg hvad ulemper / fordele er ....

/allan

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Fra  BIGBizz Motivation Skrevet kl. 22:09

Hej,

Der er en meget åbenlys ulempe ved at købe en iMac, som jeg selv tænkte meget over, før jeg besluttede mig.

- Hvis skærmen går i stykker :(

Hvis det sker, skal du ud og have en helt ny computer, eller få den lavet. Det samme problem sker ikke med en Mac mini, da skærmen ikke er en del af computeren, men "blot" en computer skærm.

Jeg besluttede mig dog alligevel for at købe en iMac, og vil også varmt anbefale den til dig!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:10

DesignYOU:

Jeg er i gang med at skal købe mig en Mac, jeg er dog kommet meget i tvivl om det skal være en Imac eller en Mac mini...

Nogen med erfaringer ? Her tænker jeg hvad ulemper / fordele er ....

/allan

Jeg vil sige, Mac Mini, er ufattelig god hvis man allerede har skærme, men også god til at bruge som media Center (hvor apple tv ikke kan følge med). Personligt, ville jeg tage iMac - først og fremmest, fordi den er ufattelig lækker, men også fordi skærmen i den er ufattelig god at kigge på, og den virker lidt som en stationær, med god hardware!

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:14

Hej med jer og tak for jeres input i har helt sikkert begge fat i et par gode pointer, det tyder lidt på det bliver en Imac, vi dog lige vente og se om der skulle være andre med erfaringer.

/allan

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har erfaringer med de hersens aluminiumsfrugter! 

Jeg stemmer 100% for noget helt andet end de 2 - nemlig det samme som jeg selv bruger og i øvrigt elsker: 

Macbook Pro (Retina) 
Thunderbold display 27"
Rain Design mStand (Den der holder laptoppen)
Mac Keyboard
Mus eller trackpad - jeg bruger trackpad fordi jeg fik en grim museskade, så for at aflaste prøvede jeg noget andet, det hjalp og jeg blev så forelsket at jeg blev hængende.

Beware - salgstalen!

Ja den måtte jo komme ;) 

MBP Retina har et helt fantastisk display, den er tynd og ekstremt hurtig (læs: jeg gamer ikke. Jeg laver grafik og koder. Nok ca. det samme som du skal). Apple Thunderbold displayet er ikke bare en tilfældig 27" skærm - den indeholder nemlig et sIPS panel og opløsningen er 2560x1440 hvilket er en del mere end de fleste billige skærme som kun er 1080p.  sIPS panelet har helt fantastisk gengivelse af farver - og hvis du skal finde et andet display, som matcher det i specs, så er det faktisk kun ganske få hundrede kroner mere du skal give for Thunderbold displayet. 

Dog, så er der jo indbygget HD kamera, ethernet port, USB porte, thunderbold port og højttalere i Thunderbold displayet.  Du har derfor kun 2 stik der skal sættes til din MBP: Strøm og Thunderbold. 

Fordelen som jeg ser det er at du altid har dine ting med dig, du skal ikke vedligeholde 2 sæt skriveborde. 

Jeg har faktisk netop selv solgt min 27" iMac, for dette her - det er toppen af poppen! 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:54

Hej 

Jeg har selv en iMac og har haft den i ca 5 år. Den kører upåklageligt og har altid kunne yde det jeg har haft behov for. Da den bl.a. bliver brugt på messer, røg harddisken sig en tur, som følge af rystelser ved transport (click of death), det er i hvert fald det jeg tror er grunden og noget man typisk ser ved laptops. Jeg skiftede selv harddisken, hvilket var utrolig nemt. Nu ved jeg ikke hvor meget den interne struktur har ændret sig i de nyere modeller men du skal ikke lade dig afskrække af, hvis sådan noget skulle ske. 

Jeg er sikker på, at du vil nyde hver eneste gang du tænder for den, det gør jeg i hvert fald. Selv efter 5 år er den stadig bare en fornøjelse. 

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 23:22

Jeg har lige hentet den nye iMac, og jeg elsker den allerede! Skal siges at jeg skiftede fra bærbar PC så sammenligningen er måske ikke helt fair. Men skærmen er så rar at kigge på, jeg har ikke den der fornemmelse af " skærmøjne" efter for mange timer foran den, som det jo ind i mellem bliver til.

Jeg har så leaset min, så hvis den skulle falde ned og gå i stykker, kan jeg få den repareret eller byttet. ( der er en lille selvrisiko, men ikke noget vildt, i forhold til at skulle ud og købe en ny maskine) 

Mange hilsner

Pernille.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:29

Pernille Abildgaard:

Jeg har lige hentet den nye iMac, og jeg elsker den allerede! Skal siges at jeg skiftede fra bærbar PC så sammenligningen er måske ikke helt fair. Men skærmen er så rar at kigge på, jeg har ikke den der fornemmelse af " skærmøjne" efter for mange timer foran den, som det jo ind i mellem bliver til.

Performancemæssigt er sammenligningen helt fair. En iMac indeholder faktisk i høj grad laptop hardware.

Men jeg holder stadig fast på en laptop og thunderbold Cool Så får man samme skærm som i en iMac, men fleksibiliteten fra en laptop.. og en ekstra skærm man kan have sin e-mail kørende på ;) 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:58

Bruger hovedsagligt Macbook Pro, og Thunderbolt displays - Men vil gerne have skiftet Macbook pro'en ud med en imac, og så bruge TB displays sammen med.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 09:05

Frands:
MBP Retina har et helt fantastisk display, den er tynd og ekstremt hurtig

Jeg har netop lige solgt min iMac, fordi jeg var træt at jeg ikke kunne have mine ting med på farten og købte derfor en MBP Retina, og her må jeg give Frands ret, den er SYYGT lækker :) Og den opsætning med thunderbold skærm er ikke helt dum, den må lige op til overvejelse :)

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)