Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der for alle de 1 million kroner ideer på Amino ?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Jeg tror aldersgennemsnittet på Amino er dalende - hvilket samtidig betyder erfaringen bliver mindre og mindre. Resultatet af dette skaber naturligvis mange "nybegynder"-spørgsmål og det skal der naturligvis også være plads til - men hvor hulan går grænsen? Og hvad bliver resultatet hvis dem med erfaring til sidst ikke orker, fordi der er for mange fantaster og lidt for meget "dovenskab"?

Jeg er helt enig med dig!

Dengang jeg startede herinde var jeg 15 år, og totalt uvidende. Jeg vidste ingenting, jeg lavede meget dårlige tråde, og jeg er sikker på at jeg har været til mere besvær end gavn.

For et år siden lagde jeg ikke så meget mærke til alle de der ''jeg vil tjene penge på nettet - men hvordan'' debatter, der er lavet af 15-16 årige drenge, men her de sidste par måneder, føler jeg, at jeg har set rigtig mange af sådanne debatter. Dette er der selvfølgelig ikke noget videre galt i, men alligevel - hvorfor skulle man bruge sin dyrebare tid på at besvare sådanne indlæg, - når man reelt set ikke får noget 'igen', af at hjælpe en knægt på 15 år, der tror han kan blive millioner på et par dage.

Så ja.. problemet er vel at der er lidt for mange dovne mennesker, og mennesker som ikke tænker tingene igennem - eller som ikke undersøger det, bare lidt - inden man laver en tråd, med en ide. Been there - done that.

Thomas:
Det ville være fint at stramme lidt op.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:29

Simon Elkjær:

Jeg synes tværtimod at 90% af indlæg på amino handler om affiliate marketing, tilbud om billige webshops og SEO - det er af samme grund jeg ikke tilbringer så meget tid herinde mere..

Jeg savner personligt den tid hvor amino var mere et stort brainstorming forum, fyldt med drømmere ildsjæle i stedet for et sted fyldt med desparate sultne Web- og seokonsulenter..

- så, in my point og view skal vi have flere blå-øjet drømmere, som tør have skøre og til tider meget dårlige ideer.. I stedet for desparate sultne konsulenter og andet b2b tilbudsspam..

:)

Jeg er enig med dig.

Jeg har samlet et par links, måske kan inspirere jer ( Er delvist enig med dem, men vi kan tænke over ).

Iværksætter uden røde knopper

Færre iværksættere giver Danmark færre job

Første professor i øko-økonomi

Iværksætter, hvorfor flytter du ud af Danmark?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15068
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan forholder man sig lige til dette, når noget af det du siger er sandt, men hvor jeg i de fleste punkter faktisk er direkte uenig i dine synspunkter, fordi du er meget snæversynet, og kun ser tingene fra en vinkel...

Jeg er enig, at mange tror en ide er penge værd. Men ideen er kun 10% af den succes, som der evt skabes, mens de sidste 90% er hårdt arbejde!

Men der stopper vores enighed også. For der er en god fingerregel, som siger, at et firma består af drømmeren, realisten/den negative og den arbejdende. Ved at kombinere disse tre typer, så opnår man en ideel fordeling af drømme, realisme og fokuseret arbejde. 

Og at mange herinde drømmer stort, men mangler penge, services eller andet, det er vel resultatet af, at man skaber et forum for selvstændige, hvor alt er tilladt lige fra at spørge til at drømme... Hvis man gik ud fra dine tanker, så var firmaer som Skype, ZyB mm aldrig blevet til noget. Det er virksomheder, som er bygget af drømmeren, realisten og den fokuserede arbejder. Og det er firmaer, som har fået penge og tjenester ind i opstartsfasen inden at de blev kæmpe store...

Men du har ret i, at Amino har udviklet sig meget de senere år, og også i en retning, som jeg synes er synd. Engang var det en sted, hvor det blomstrede med ideer, folk der så muligheder mm. Idag er mange af disse ting erstattet af "SEO Eksperter" og affiliate snak. Amino handler mere og mere om affiliate, som sker på bekostning af alle andre måder at drive forretning på. Og det er ingen hetz mod affiliate, for siden der er så mange tråde, så må markedet være enormt. 
Jeg synes bare det er synd, for der hvor man virkelig får inspiration, ideer mm, det er når man kommer ud i ukendte brancher, og ser hvordan disse håndtere forskellige situationer. Det er hvor forskellighederne mødes, at ideerne udspringer, og hvor nye ting blomstre...

Jeg synes alle skal have lov at drømme, men man bør også vide, at der er langt fra en drøm til virkeligheden, og ofte går det via en vej, hvor der står hårdt arbejde i mange mange år... 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:13

Michael clausen:

Tror faktisk en del SEO firmaer/ link building / SEO Skribenter , primært finder deres kunder på Amino. Måske er Amino en lille udgave af "Gågaden" ;)

Hvor der er en køber, der er der også altid en sælger... Og det gælder indenfor alle livets aspekter. Så igen et meget snæversynet tilgang... 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 06:56

Hej Fashion Seller,

Først og fremmest super godt indlæg du har skrevet. Der kan ikke være den store tvivle, om at jeg har skrevet nogle af mine postulater lidt sort og hvidt Smile

Jeg vil dog lige knyttet en enkelt kommentar, til det du har skrevet.

"Hvis man gik ud fra dine tanker, så var firmaer som Skype, ZyB mm aldrig blevet til noget. Det er virksomheder, som er bygget af drømmeren, realisten og den fokuserede arbejder. Og det er firmaer, som har fået penge og tjenester ind i opstartsfasen inden at de blev kæmpe store..."

Du har ret i at de har modtaget start op kapital. Men der er dog langt fra de middelmådig indlæg, der bliver skrevet på Amino hvor folk bare vil have penge, til at sammenligne med Janus Friis (Skype).

Jeg mener at hvis du kigger på fx. Internet  firmaer som i dag er store, har de det til fælles, at dem der startede tingende brændt som død og fanden for det de lavede. Det kræver en del mere ind kun drømme at skabe en succes (fx. skildret i The social Network).
Man kan ikke få succes med på længere sigt med  noget stort, hvis det kun er et tomt luft kasteel, og realistisk set er det jo ganske få startups der bliver den næste nye Facebook eller Google.

Selvfølgelig er drømme en vigtig drivkraft (Gør det jo også selv) men syntes også at vi skal passe på, ikke at lære den næste generation af "Curling Kids", at alt bare er "la la" Det er et stort problem i dag, at mange tror at alt bare går deres vej fordi er opdraget med at alt er muligt og at de er fantastisk unikke. Vær dog realistisk og lær folk at hvis de ikke knokler som ind i "%%"%" så skaber du ikke noget stort.

Med de indlægs nogle Poster om deres ideer, som de mener er en milliard kroner ide, eller vil have en ny computer fordi man kan lave en Youtube omkring et  computerspil. Her ser jeg ikke sammenligningen med Skype.!

Jeg ser en flok unge mennesker, der er blevet forvent med at de bare er fantastiske og altid har ret og kan skabe guld af lort. (Undskyld ikke ment som en hate ting mod de super dygtig unge iværksættere! )

Lad os dog være lidt realistiske og lære dem at drømme er gode, men at arbejde er det der bygger samfundet.

Men som sagt så er drømme vigtige, men de betaler ikke din Aftensmad!

/Michael Clausen

(Beklager hvis jeg har trådt på nogle folk Egoer ..... Undskyld Big Smile)

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:12

Michael clausen:

Jeg vil dog lige knyttet en enkelt kommentar, til det du har skrevet.

"Hvis man gik ud fra dine tanker, så var firmaer som Skype, ZyB mm aldrig blevet til noget. Det er virksomheder, som er bygget af drømmeren, realisten og den fokuserede arbejder. Og det er firmaer, som har fået penge og tjenester ind i opstartsfasen inden at de blev kæmpe store..."

Du har ret i at de har modtaget start op kapital. Men der er dog langt fra de middelmådig indlæg, der bliver skrevet på Amino hvor folk bare vil have penge, til at sammenligne med Janus Friis (Skype).

Jeg mener at hvis du kigger på fx. Internet  firmaer som i dag er store, har de det til fælles, at dem der startede tingende brændt som død og fanden for det de lavede. Det kræver en del mere ind kun drømme at skabe en succes (fx. skildret i The social Network).
Man kan ikke få succes med på længere sigt med  noget stort, hvis det kun er et tomt luft kasteel, og realistisk set er det jo ganske få startups der bliver den næste nye Facebook eller Google.

Jeg er enig, men helt ærligt, kan du så vurdere ud fra 10 sætninger på Amino, om den person, som skriver indlægget har passion osv? Jeg kan ikke, men jeg er yderst imponeret, hvis du kan... Jeg synes DESVÆRRE, at du har en meget forudtaget holdning til tingene...

Michael clausen:

Jeg ser en flok unge mennesker, der er blevet forvent med at de bare er fantastiske og altid har ret og kan skabe guld af lort. (Undskyld ikke ment som en hate ting mod de super dygtig unge iværksættere! )

Lad os dog være lidt realistiske og lære dem at drømme er gode, men at arbejde er det der bygger samfundet.

Lige præcis der rammer du i mine øjne et samfunds problem, som bliver kæmpe stort de kommende år. Alle de børn, som er vokset op i den sidste højkonjunktur, og som har fået Gucci og Louis Vuitton i Hxxxx og Rxx uden at arbejde for det, de har bare et mærkeligt forhold til penge, og det at bruge penge. For de har levet hele deres ungdom i en verden, hvor pengene ikke hængte på træerne, men derimod i pengeautomaterne uden begrænsninger... Disse tider er ovre, men den generelt forkælede ungdom lever stadig i den samme tid.

Dertil kommer de forældre, som har rost deres børn som verdensmestre, når de har gjort noget. Lige meget om de gjorde det godt eller skidt (misforstå mig ikke, positiv energi er vejen frem, men det skal være på realistiske vilkår). Sang programmer som X-Factor mm er et glimrende bevis på dette, hvor stakkels børn stiller op i troen om, at de er den nye Shikira, men de kan ikke ramme en tone rigtigt...

Så her har du med sikkerhed fat i noget, men fejlen ligger i opvæksten og opdragelsen, og den bliver svær at rette eller korrigere...

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 07:25

Fashion-Seller:
Jeg er enig, men helt ærligt, kan du så vurdere ud fra 10 sætninger på Amino, om den person, som skriver indlægget har passion osv? Jeg kan ikke, men jeg er yderst imponeret, hvis du kan... Jeg synes DESVÆRRE, at du har en meget forudtaget holdning til tingene...

Jeg når ikke at vurdere 10 sætninger fra dem, da jeg ikke læser disse "Jeg har en million kroner ide vil du arbejde gratis for mig" posts! De har da sikkert masser af Passion men venter med at læser en Post fra dem, til de Poster noget med substans. (Min personlige holdning og jeg skal absolut ikke fortælle andre hvad der har substans ;)) Om mine holdninger er forudtaget/hårde/realistiske er jo op til vær enkelt, person at danne sig en mening omkring .

Fashion-Seller:
Så her har du med sikkerhed fat i noget, men fejlen ligger i opvæksten og opdragelsen, og den bliver svær at rette eller korrigere...

Ja det bliver vist ikke let, men mon de ikke lære det på den hårde måde ude i samfundet.

/Michael Clausen

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)