Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der for alle de 1 million kroner ideer på Amino ?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror nu nok du skal finde 2 -3 super dygtige personer hvis du har en mil i banken :)

Den vej er det da nemmere at starte.

Kan være, hvis de bliver brugt rigtigt!
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror egentligt bare at folk fejlbedømmer hvor lidt ideen har at sige, og hvor vigtig eksekveringen er. Kender udemærket følelsen af at sidde med en millionide foran mig, men så at finde ud af at den måske ikke var helt så god.

Og jeg tror ikke der er tale om at folk slet ikke vil lave noget, vælger at tro at folk bare ikke har alle kompetencerne, og derfor søger nogen som har de kompetencer de selv mangler. Men det er selvfølgeligt svært at være helt sikker på, da de fleste er så lukkede at de dårligt nok vil fortælle deres fornavn af frygt for at nogen stjæler deres ide.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:35

Jeg er selv ikke så gammel på Amino, men er også blevet temmelig forundret over diverse tilbud i tråde om: "Jeg har verdens bedste idé - den er fuldstændig hemmelig, men hvis du gider skriver 4 mio programlinjer, så kan du tjene 1 mia."

Fint, at have gode ideer - det skaber naturligvis noget udvikling, men det er så urealistisk mange gange, så man ikke ved om man skal grine eller græde.

Efter min mening har Amino også udviklet sig til et sted, hvor de samme spørgsmål gentages uendeligt - spørgsmål der kan besvares ved at bruge der dertil indrettede søgefelt eller det åbenbart ukendte Google. Er det dovenskab eller uvidenhed? Det er ikke til at vide, men hvis man vil tages bare lidt seriøst, så brug lige 5 min på at søge i stedet for at de samme spørgsmål oprettes utallige gange.

Jeg tror aldersgennemsnittet på Amino er dalende - hvilket samtidig betyder erfaringen bliver mindre og mindre. Resultatet af dette skaber naturligvis mange "nybegynder"-spørgsmål og det skal der naturligvis også være plads til - men hvor hulan går grænsen? Og hvad bliver resultatet hvis dem med erfaring til sidst ikke orker, fordi der er for mange fantaster og lidt for meget "dovenskab"?

Det ville være fint at stramme lidt op.

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 18:43
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Det er så også en dårlig start hvis ens ide bliver nappet, nu er amino et hyggeligt sted, men er business verden ikke altid, så det gør ikke noget at være forsigtig.

Forstår godt folk ikke i detaljer bare fortæller alt.

Uden at vide det så må man næsten også tro at der er kommet nogen succes historier ud af det, startet på denne måde.

Bliver da nysgerig for at høre, så er der, kom frem :)
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er altid dumt at starte noget, hvis man ikke har arbejdet med området eller har nogle kompetencer der relaterer sig direkte til det område, så jeg forstår også godt din pointe, men jeg synes måske, den bliver lidt for generel. Hvis man ikke har alle kompetencerne selv, så må man alliere sig med dem som har dem. 

Hvis man tager store IT-virksomheder som IBM, Microsoft osv., så kommer al produktudvikling fra salg. Ikke fra leverance. Hvorfor ikke? Fordi salg er tæt på kunderne og sætter sig ind i deres behov og problemstillinger fra en forretningsmæssigt vinkel. Det kan udvikling og leverance aldrig gøre på samme måde.

Derfor er det også naturligt, at der er folk herinde som siger: jeg har kompetencerne indenfor salg. Jeg er god til at spotte, hvad folk har behov for, men jeg har brug for, at nogle teamer op med mig, så vi sammen kan lave en succes. At der så er varm luft ind imellem kommer man ikke udenom.  

Makkerskaber er godt og er kommet for at blive. Jeg tror, at den væsentligste lære vi kan tage med os er, at prøve at sætte os ind i hinandens områder så godt som muligt, så vi får en bredere forståelse. Evaluer forretningsidéen bedst muligt og allier dig med nogle personer, som du også menneskeligt har det godt sammen med. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:21

Hej Michael
På Amino er der mange med luftkasteller og vilde drømme.
Men tror det meste er pga. alder og erfaring. Mange er ikke så gamle og mangler måske noget erhvervserfaring og ved ikke bedre.

Når det så er sagt så er der selvfølgelig også personer som gennemarbejder deres idé og finder sparring herinde og hjælp til at komme videre f.eks. med en investor.

Jeg er selv investor og har investeret i flere virksomheder som er startet op med en kontakt via. f.eks. Amino.
Jeg kender til flere gode idéer som er blevet realiseret igennem netværks og ser lidt Amino som en lille netværks portal.
Og JA. Amino kan bære præg af meget unge mennesker engang imellem, men man har jo lov til at sotere.

Personligt har jeg nogle ting jeg går efter og sorter ud fra.
Selve idéen er jo kun de 20% af det hele. For at skabe en succes og lykkes kræver det hårdt arbejde og den rigtige indstilling.
Når jeg vælger personer ud som jeg vil kigge nærmere på så ser jeg meget på:
Personlighed.
Professionel tilgang
Erfaring.
Vilje.
Gennemarbejdet Idé.
Realistisk grundlag.
Kontakt. (hvordan formulerer man sig og hvordan er kontakten).

Mht. til at læse om iværksætternes historier når de lykkes og får skabt noget kan jeg anbefale dig at tilmelde dig iværksættermagasinet Start Op.
Det udkommer hver måned og er GRATIS.
Her kan du læse om andres erfaringer og gode råd.

www.startopmagasinet.dk 

Hilsen
Ronni 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 19:31

"Jeg er selv investor og har investeret i flere virksomheder som er startet op med en kontakt via. f.eks. Amino.
Jeg kender til flere gode idéer som er blevet realiseret igennem netværks og ser lidt Amino som en lille netværks portal.
Og JA. Amino kan bære præg af meget unge mennesker engang imellem, men man har jo lov til at sotere."

Hej Ronni,

Syntes det er rigtig fedt at høre at du tør Investere i andre folks projekter.

Du har nok ret i at publikummet på Amino er unge og vi skal jo alle starte et sted. Dette er jo nok også grunden til at der er meget fokus på SEO samt Affiliate. Det er trods alt et forretningsområde, man kan starte med uden de vilde investeringer.

Der er ingen tvivle om at mange folk på Amino, indeholder så meget viden/guldkorn, om områder hvor man slet ikke selv slår til, at det i sig selv gør det fantastisk at bruge Amino.

/Michael Clausen

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:43

Hej Michael
Jeg har selv været ung iværksætter engang og kender til problematikken med at finde de rette personer og lidt ældre med erfaring.
Så jeg forsøger at se positivt på det og give folk en chance.
Men igen. Må også sige jeg går hardcore efter mine krav og dem afviger jeg ikke fra.
Det har hjulpet mig en del. Der bliver jo af den grund soteret en del fra herinde ;-).

Affiliate holder jeg mig lang væk fra. Jeg har aldrig set det som værende ordentlig forretning. (får nok hug for at sige det herinde).
Der er enkelte få som virkelig tjener godt på sådanne forretninger, men det er ikke et område jeg gider bruge tid på.
Det skal gerne være noget man kan udforme og videreudvikle på.
SEO er alfa omega om du bliver set eller ej. Så det er vigtigt i alle sammenhænge næsten uanset hvilken forretning du laver.

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 20:05
Ronni Larsen:

Hej Michael
Jeg har selv været ung iværksætter engang og kender til problematikken med at finde de rette personer og lidt ældre med erfaring.
Så jeg forsøger at se positivt på det og give folk en chance.
Men igen. Må også sige jeg går hardcore efter mine krav og dem afviger jeg ikke fra.
Det har hjulpet mig en del. Der bliver jo af den grund soteret en del fra herinde ;-).

Affiliate holder jeg mig lang væk fra. Jeg har aldrig set det som værende ordentlig forretning. (får nok hug for at sige det herinde).
Der er enkelte få som virkelig tjener godt på sådanne forretninger, men det er ikke et område jeg gider bruge tid på.
Det skal gerne være noget man kan udforme og videreudvikle på.
SEO er alfa omega om du bliver set eller ej. Så det er vigtigt i alle sammenhænge næsten uanset hvilken forretning du laver.

Hvordan tjener dit magasin så penge hvis der ikke er affilate indblandet ?

Ja undskyld jeg lige spørger :) ?
Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:11

Hej Olina
Man kan godt lave forretning uden det er affiliate.

Startopmagasinet er annoncefinansieret for at du som iværksætter har et GRATIS magasin.
Du kan læse mere om annoncepriser og om magasinet på www.startopmagasinet.dk

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)