Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der for alle de 1 million kroner ideer på Amino ?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej,

Jeg elsker at læse tråde her på Amino, fra dygtige iværksættere. (Og lære rigtig meget!)

Men hvad sker der dagligt for de tråde, der omhandler folk, der har en ide, der er 1 Million krone vær ifølge dem selv. De skal bare lige bruge nogle der gider at lave alt arbejdet gratis. Vågner folk en morgen og tænker, jeg tror da lige jeg ser om nogle vil lave alt det beskidte arbejde. De kan altid kun bidrage, med at være fantastiske sælgere og økonomer eller i værste fald slet intet. (Bevares det er også en vigtig ting)

Jeg forstår bare ikke at folk er så "blå øjet" og altid tror deres Ide er en millionkroner ide. Hvis de er så sikrer hvorfor udvikler de det ikke selv, eller betaler sig fra det ?

Dengang da internettet begyndte at tage fart, lærte jeg at programmere sammen med en kammerat, da vi selv ville prøve nogle ideer af. I dag er der nærmest ingen, der vil lave noget selv, men de har da altid lige en fantastisk ide, andre skal udføre. Bevares man skal nok få en andel for arbejdet, men en anedel i noget der ikke eksistere, er jo bare tom luft.

Hvor mange af jer Aminore investere i disse ideer ?

Jeg kunne aldrig selv drømme om at investere, eller tilbyde hjælp til folk der prøver at sælge luft kasteller.
Det gør nok også at jeg aldrig, bliver millionær natten over, men hvor mange gør det!

Ved godt jeg nok bare er en små sur halv gammel mand, men folk må da være realistiske omkring deres projekter.

Jeg syntes at Amino er ved at blive  et "tilholdssted" for disse fantaster, der daglig prøver at sælge deres fantastiske unikke ide. Dette er en skam da jeg heller vil læse fra jer der har klaret det, eller knokler for jeres mål.

I er velkommen til at smide en gang kritik i hovedet på mig, for min lidt små konservative holdning. ;)

/Michael Clausen

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Forstår godt hvad du mener.

Vælger og tro på at det er fordi folk er uvidende.

Tror som sådan ikke at folk ikke gider lave noget, projektet og hvad det kræver er bare ikke gennemtænkt.

Syntes også mange gange der kommer indlæg under standarden eller de samme svar og spørgsmål på indlæg.

Men det ville aldrig kunne forhindres og syntes da heller ikke man skal tage pusten fra folk, som virkelig tror på det.

Men hvis man lige gider undersøge lidt er det ikke svært at finde dem man skal bruge sende dem en besked og få et tilbud på hvad det ville koste at udvikle.

Men igen tror bare folk får en ide, de kan næsten ikke være i deres egen krop og må bare ud med det og igang, men håber så også de bliver klogere og finder ud af hvad der skal til og måske lige skal tilbage i værkstedet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Godt indlæg .. Er delvist enig med dig i at folk skal kæmpe for deres ideer, men det er noget som min generation af forkælet "krævere" skal lære...

Det er IMO inspirerende at læse hvad folk mener man kan blive millionær på .. Det er fedt at være med til at skubbe de 5% i den rigtige retning, som rent faktisk gerne vil kæmpe for det..

Var selv 100 gange mere grøn og naiv da jeg startede herinde for 5 år siden og Amino har da hjulpet mig til det jeg er i dag

Jeg synes tværtimod at 90% af indlæg på amino handler om affiliate marketing, tilbud om billige webshops og SEO - det er af samme grund jeg ikke tilbringer så meget tid herinde mere..

Jeg savner personligt den tid hvor amino var mere et stort brainstorming forum, fyldt med drømmere ildsjæle i stedet for et sted fyldt med desparate sultne Web- og seokonsulenter..

- så, in my point og view skal vi have flere blå-øjet drømmere, som tør have skøre og til tider meget dårlige ideer.. I stedet for desparate sultne konsulenter og andet b2b tilbudsspam..

:)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

:) Personligt tror jeg at indlæg/fora er for folk, der vil:

- spørge om specifikke problemstillinger

- slappe af (f.eks. grine af en Gangnam style video)

- eller snakke om idéerne uden at udføre dem

Jeg spørger aldrig herinde om ting i forhold til min egen virksomhed, da jeg bare gør dem med det samme eller finder den relevante info fra hovedkilden (Skat, PostDanmark etc.) med det samme.

Hvis jeg først begynder at skrive om en masse idéer herinde ved jeg at det er idéer jeg aldrig får gjort noget ved, fordi sleve dét at skrive om dem er en stor overspringshandling.

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 18:02
Simon Elkjær:
Godt indlæg .. Er delvist enig med dig i at folk skal kæmpe for deres ideer, men det er noget som min generation af forkælet "krævere" skal lære...

Det er IMO inspirerende at læse hvad folk mener man kan blive millionær på .. Det er fedt at være med til at skubbe de 5% i den rigtige retning, som rent faktisk gerne vil kæmpe for det..

Var selv 100 gange mere grøn og naiv da jeg startede herinde for 5 år siden og Amino har da hjulpet mig til det jeg er i dag

Jeg synes tværtimod at 90% af indlæg på amino handler om affiliate marketing, tilbud om billige webshops og SEO - det er af samme grund jeg ikke tilbringer så meget tid herinde mere..

Jeg savner personligt den tid hvor amino var mere et stort brainstorming forum, fyldt med drømmere ildsjæle i stedet for et sted fyldt med desparate sultne Web- og seokonsulenter..

- så, in my point og view skal vi have flere blå-øjet drømmere, som tør have skøre og til tider meget dårlige ideer.. I stedet for desparate sultne konsulenter og andet b2b tilbudsspam..

:)

Må give dig ret, der burde være en afdeling/rum til tilbud, men mener nu også der er :)

Folk skal bare lige lærer at bruge dem, for syntes mange gange det er de samme som fyre dagens/månedens/årets/aminos/danmarks bedste tilbud.

Sådan som jeg ser det.

Og igen mange af de samme indlæg men kommer man herind som ny så tænker man nok ikke over det og går bare igang med at skrive.

Måske søgefeltet skulle være lidt større med noget henvisning til tjek om dit spørgsmål er besvaret.

Forum kun for pluser, som også kan se de andres indlæg.

Men også synd hvis pengepungen skal afgøre om man er inde i varmen.
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 18:05

Hej,

Tror faktisk en del SEO firmaer/ link building / SEO Skribenter , primært finder deres kunder på Amino. Måske er Amino en lille udgave af "Gågaden" ;)

/Michael Clausen

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 18:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Michael clausen:

Hej,

Tror faktisk en del SEO firmaer/ link building / SEO Skribenter , primært finder deres kunder på Amino. Måske er Amino en lille udgave af "Gågaden" ;)

/Michael Clausen

Måske et meget godt navn til den lille afdeling for dem.

Seo shopping.

Fra odense
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 18:11

jeg kan sagtens følge din holdning og er egentlig langt hen ad vejen enig.

de fleste indlæg jeg ser i den kategori, er nogle som har fået en idé til en app eller en hjemmeside og mangler en udvikler som vil "udvikle gratis mod xx% ejerskab"

- jeg har selv været der engang, og tør dårligt læse nogle af mine første indlæg, men som de fleste andre, så skal man kravle før man kan gå. og selvom de færreste programmører gider at arbejde gratis, så tror jeg egentlig også at mange af dem glemmer at de fleste sites/koncepter kræver en helvedes masse salgs/markedsførings arbejde, som idé-bagmanden kommer til at stå for.

det værste scenarie er dog at konceptet bliver udviklet, og derefter aldrig bliver en succes. her vil det være denne programmør, der har trukket det største læs, og være den person der har spildt mest tid.

jeg tror stadig på at de største succeser kommer fra et samlet team med hver deres kompetencer, og at købe sig til arbejdskraft kan være farligt fordi det både er dyrt, og at timelønnede ikke brænder efter succes på samme måde som indehaverne af idéen.

vi har selv et "million-koncept" på tegnebordet, og vi har med vores udvikler delt ligeligt ejerskab. DOG med den "buffer", at hvis vi rammer en stopklods, så får han stadig penge for sit arbejde.

sidenote: som nævnt her i posten ser jeg også meget affiliate/wordpress gøgl herinde. Syns dog det er fint det er her, men det kunne godt få sit eget forum

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 18:15

Michael Thorborg:
vi har selv et "million-koncept" på tegnebordet, og vi har med vores udvikler delt ligeligt ejerskab. DOG med den "buffer", at hvis vi rammer en stopklods, så får han stadig penge for sit arbejde.

Det er jo også en fin måde at gøre det på.
Uden folk der tør satse/drømme var vi jo heller ikke noget til månen.

/Michael Clausen

Fra odense
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 18:22

det er rigtigt, og som et af mine yndlingscitater (fra lars larsen) lyder: "det er jo bare penge" - så er det jo nemlig bare penge, og det der betyder noget er vores helbred, venner og familie.

dog vil jeg stadig hellere have 2-3 super dygtige personer med på en idé, end at låne 1 mill i banken til lønninger.

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)