Det er fordi du grundlæggende ikke forstår hvordan web-branchen virker og hvordan de forskellige roller i den er skruet sammen.
Når en kunde vil havde lavet et website, er det typisk med et forretningsmål for øje, her er det at konsulenten ofte går ind og vælger den rigtige platform for at nå målet. Simpelthen fordi valget af platform, er så komplekst, at det er svært hvis ikke umuligt for de fleste kunder at gøre kvalificeret.
Men Michael, jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du bliver ved med at postulerer så skråsikkert, overfor en som Mikkel. Han har så vidt jeg husker omkring 10 års erfaring i webbranchen, mens det er tydeligt at du er helt ny i trafikken. Du kommer til kort hver gang, fordi der hvor du er nu bør du primært lytte og spørge indtil hvad der menes, mere end du skal dømme. For det er du på ingen måde kvalificeret til, og det er tydeligt for enhver!
Jeg må sige at jeg er noget overrasket over at netop du angriber mig i denne tråd. Jeg troede egentlig du havde mere end rigeligt med at holde styr på i din egen andedam for tiden. Med alle de kunder der klager over at dit system ikke virker burde du jo nok være den sidste til at kritisere her.
Og hvad ved du egentlig om hvad jeg har af erfaring ?. Kan ikke lige huske du nogen sinde har spurgt mig af. Den eneste der kommer til kort her må da være dig selv.
Det er også derfor at vælget af menneskerne der skal udføre opgaven er vigtigere end valget af platform. Typisk så giver platform valget faktisk sig selv når man har valgt leverandør.
Sikke en gang vrøvl. Så var der da ingen der ville vælge dit system. For der skal de jo selv bygge siden ?.
Jeg må sige at jeg er noget overrasket over at netop du angriber mig i denne tråd. Jeg troede egentlig du havde mere end rigeligt med at holde styr på i din egen andedam for tiden. Med alle de kunder der klager over at dit system ikke virker burde du jo nok være den sidste til at kritisere her.
Min ende af andedammen er der fuldstædigt styr på! Nu kan man hente templates fra SproutExchange og dermed komme igang. Nu er vores opgave at få en masse dygtige designere til at lave templates til CloudSprout, og det kører også rigtigt godt. Siden tråden om Vinderen af Amino's webshop priskrig har vi fået over 300 signups, så det kører faktisk over al forventning.
Michael:
Og hvad ved du egentlig om hvad jeg har af erfaring ?. Kan ikke lige huske du nogen sinde har spurgt mig af. Den eneste der kommer til kort her må da være dig selv.
Allerede det at du, at spørger afslører det faktisk, for når man har været lang tid i en branch, bliver det relativt hurtigt at læse hinandens niveauer. Simpelthen fordi man enten har været på samme niveau for noget tid siden, eller fordi man håber at ramme det niveau i fremtiden.
Jeg læst på din side at du tidligere har været i rengøringsbranchen og også forsøgt din i handyman gamet. Her er det lidt det samme, hvis du ser et rum jeg har gjort rent, eller en hylde jeg havde sat op. Ville du også se at mit niveau indenfor begge områder ikke er ret højt :-)
Det er også derfor at vælget af menneskerne der skal udføre opgaven er vigtigere end valget af platform. Typisk så giver platform valget faktisk sig selv når man har valgt leverandør.
Sikke en gang vrøvl. Så var der da ingen der ville vælge dit system. For der skal de jo selv bygge siden ?.
Aarrhh, det er nu temmeligt langt fra sandheden.
Det CloudSprout gør er at sætte alle istand til at bygge shops og sites, uden at skulle kode. Det betyder at de i mange tilfælde at de kan gå udenom de forskellige høkere, som bare har prøvet at lave et par små opsætninger af f.eks. Prestashop, uden at havde noget at byde på som udviklere, designere eller e-handelskyndige.
Så en bruger kan vælge CloudSprout pga. et budget, hvor de ellers ville være tvunget til at arbejde sammen med nogle som egentligt var dårligere til at bygge shops end dem selv. Eller brugerne kan vælge CloudSprout fordi det spare deres ynglingsdesigner tid, så de kan lave en shop indenfor kundens budget.
Jeg læst på din side at du tidligere har været i rengøringsbranchen og også forsøgt din i handyman gamet. Her er det lidt det samme, hvis du ser et rum jeg har gjort rent, eller en hylde jeg havde sat op. Ville du også se at mit niveau indenfor begge områder ikke er ret højt :-)
Til din oplysning er det bare et par af de firmaer jeg har været ejer af som du her nævner. men du får da rigtig meget ud af de oplysninger kan jeg se.
Skal jeg så også vurdere din kundskaber på samme måde ud fra det der står om dig i din gæstebog her på Amino ?. For så ser det da skidt ud for dig.
Faktisk er CloudSprout et rigtigt godt system. Det er den slags som brugerne efterlyser fordi de ikke tør eller vil rode med CSS og HTML.
Hej Niels.
Jeg siger heller ikke at hans system ikke er godt ?. Men hvis man først skal vælge folk til at lave en webshop, og så være ligeglad med hvilket system de bygger det i. Så er det ikke lige Cloudsprout man ville vælge. For de bygger ikke din webshop i deres system. Det skal du jo selv gøre i deres system.
Men hvis man først skal vælge folk til at lave en webshop, og så være ligeglad med hvilket system de bygger det i.
Hvis man vælger nogle til at lave ens webshop så har de som regel en reference til et system de er inde i og som de anbefaler. Men den rigtige udvikler vil lytte til kundens behov og hvis det viser sig at kunden står fast på at det skal være system X som man ikke kender til så må man anbefale nogle andre til kunden, med mindre at kunden accepterer at det er system Y han får.
Det kan godt være at kunden har ønske om et bestemt system men så kan man som udvikler/konsulent finde ud af om kunden har noget at have det i eller om det er fordi kunden har fået at vide at det er verdens bedste. Det er vores opgave som konsulenter at sørge for at kunden får det bedste udbytte af det arbejde vi laver for dem.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hvis man vælger nogle til at lave ens webshop så har de som regel en reference til et system de er inde i og som de anbefaler. Men den rigtige udvikler vil lytte til kundens behov og hvis det viser sig at kunden står fast på at det skal være system X som man ikke kender til så må man anbefale nogle andre til kunden, med mindre at kunden accepterer at det er system Y han får.
Det kan godt være at kunden har ønske om et bestemt system men så kan man som udvikler/konsulent finde ud af om kunden har noget at have det i eller om det er fordi kunden har fået at vide at det er verdens bedste. Det er vores opgave som konsulenter at sørge for at kunden får det bedste udbytte af det arbejde vi laver for dem.
Ja det kan vi så godt blive enige om. For hvis du havde læst tråden er det lige nøjagtigt det jeg har sagt hele tiden. man skal rådgive kunden til at træffe det rigtige valg. Men det er stadigvæk kunden der skal træffe valget. det er der så desværre nogen her inde der mener deres kunder ikke er i stand til.
Til din oplysning er det bare et par af de firmaer jeg har været ejer af som du her nævner. men du får da rigtig meget ud af de oplysninger kan jeg se.
Men forstår du pointen, med hvordan man i forskellige brancher kan gennemskue folks niveau, ved at kigge på deres arbejde og det de skriver ?
Michael:
Skal jeg så også vurdere din kundskaber på samme måde ud fra det der står om dig i din gæstebog her på Amino ?. For så ser det da skidt ud for dig.
Pointen er jo at du istedet for at prøve at dømme andre, skal lytte, lærer. og spørge uddydende. Når du dømmer ender det jo altid med at du trækker det korteste strå!
For det første er der ingen kompetente individer der ville andres niveau udelukkende ud fra deres gæstebog på Amino. Men hvis man skulle læse noget ud fra min gæstebog, så er det helt klart at vi har haft nogle kunder som var så ivrige for at bruge CloudSprout, så de startede før d. 3 december hvor vi launchede. Selv efter d. 3 december havde vi nogle problemer, som blev løst lidt tid efter.
Så nej, det ser på ingen måde skidt ud, for hverken mig eller CloudSprout. Faktisk har det aldrig set bedre ud.