hej jeg overveje af starte som selvstændige vognmand jeg har brug få noget hjælp med hvad jeg skal gøre inden jeg starte det |
start Selvstændig vognmand hjælp!!!
Ellers lease bilen med fuld service og find en central hvor du kan købe kørsel. Mange små selvstændige køre for gls fx - det er en god løsning for dig og for dem de sparre en masse udgifter og du for kørsel. Prøv at kontakt dem Eller gå på deres hjemmeside. Eller søg selvstændig for gls på google God måde at starte på. |
jeg ved kurergruppen søge nogen hvad er bedst købe en bil eller lease en ? og skal man tag Godsvognmandskursus inden man kan starte ved du hvad krav der er |
Første spørgsmål er om det er med biler over eller under 3,5 ton. Hvis det er biler over 3,5 t altså til stort kørekort så kræves der vognmandstilladelse, deruover skal du være opmærksom på om bilen er godkendt til kørsel i miljøzoner (partikkelfilter eller euro5) Med biler under 3,5 ton er det bare at få et cvr. nr. og rulle derudaf MEN du skal tænke på at det er ekstremt svært at tjene penge i vognmandsbranchen, udgifterne løber lynhurtigt op og indtjeningen er lav. Skal du køre for en speditør er det næsten umuligt at tjene penge (i bedste fald tjener du hvad du kunne have tjent som chauffør) Hvis du vil køre for kunder du selv finder så sats på lidt specielle opgaver, flytninger og lignende opgaver. Sørg for at købe en bil der ikke er for dyr, så du ikke hænger på store månedlige udgifter til leasing eller lån. Ellers har du pludslig ikke råd til at sige nej til kørsel der i virkligheden ikke tjener penge. Hvis du køre med biler over 3,5 ton skal du have vognmandstilladelsen før du må køre med gods mod betaling. For at få skal du opfylde nogen forskellige krav, du kan læse mere om på linket ovenover, men men kort beskrevet: 1. Du skal have bestået godsvognmands kurset 2. Du skal stille sikkerhed iform af enten bankgaranti eller egenkapital på 150.000 3. du må ikke have offentlig gæld over 50.000 4. du må ikke være dømt for kriminalitet der gør det nærliggende at misbruge vognmandserhvervet. (berigelses kriminalitet) |
det er til en bil undre 3,5 ton så det jeg skal bruge penge på når jeg starte som vognmand er en bil er der ikke andet jeg skal bruge penge på ? |
Hej mickey. Der er utrolig hård konkurrence inden for transportbrachen. Og det er svært og starte op som helt ny vognmand hvis du ikke allerede har nogle daglige kunder. Jeg kender nogle som kører gls, de siger at der er lange arbejdsdage men det skulle vist nok lønne meget godt. |
www.temposervice.dk - Dit Servicefirma
Nogen steder f.eks. 3x34 og minitrans skal du også betale for at få dataradio, taxameter og navigation/tracker i bilen. Men der er som sagt ingen formkrav til biler under 3,5 t. Men du skal nok regne med at skulle have en fragtføreforsikring
|
Selvom det ikke er sejt på tanken, har du ikke den store penge pung så køb en billig brugt bil. |
okay er der nogen af jer der kende kurergruppen og hvor mange % de tag af indtægten og hvad man man skal betale der når man starte få udstyr måske |