Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af online webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er,

Jeg har sammen med en australsk gut startet et online site hvor man kan købe spilnøgler, altså licensnøgler. Jeg tænker, at jeg bliver nødt til at registrerer siden som en forretning på en eller måde...

Kan i give mig lidt hjælp til hvad, og hvordan jeg skal gøre? Jeg vil nødig ende med en kæmpe regning fra SKAT pga. manglende betalinger osv.

Mvh Oliver

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:58

oworks:
Kan i give mig lidt hjælp til hvad, og hvordan jeg skal gøre? Jeg vil nødig ende med en kæmpe regning fra SKAT pga. manglende betalinger osv

Der er mange muligheder, hvis shoppen ikke drives fra Danmark.

Hvor drives shoppen fra og hvor udføres det administrative arbejde ?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 22:01

Selve sitet er hostet hos Hostgator, og det er vidst servere i USA. Jeg administrerer siden her fra Danmark.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:19

Så vel det være typisk at registrere din business her i DK.

Der er intet krav om registrering, før du forventer en omsætning på Dkr. 50.000.

Det er gratis at registrere sig med virksomhed i DK og der er som sådan ingen krav til egenkapital, dermed også sag, du hæfter personligt for gæld.

Vælger du at oprette et Aps, er der kapitalkrav, men du hæfter ikke personligt.

Du kan læse meget mere om det hele her: Ivækst

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 22:24

Jonas Jørgensen:

Der er intet krav om registrering, før du forventer en omsætning på Dkr. 50.000

Mange tak for svaret. Mht omsætning, er det så i orden at registrerer når man f.eks. først har ramt de 40.000kr?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:28

Teoretisk er det faktisk ikke, for da vil du vel allerede have en forventning o at nå de 50.000. Meeeen tror de fleste gør det på den måde.

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 22:35

Mange tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18

oworks:
Mange tak for svaret. Mht omsætning, er det så i orden at registrerer når man f.eks. først har ramt de 40.000kr?

Nej og det er dyrt. Man SKAL registrere hvis man når 50.000 kr på 12 løbende måneder. Hvad sker der så hvis man lader være. Ja man skal jo under alle omstændigheder uanset registrering eller ikke, føre regnskab og betale skat af overskuddet og man opdages og får moms på den del man ikke har opkrævet moms af + dobbelt op i bod.

I regnskabet (og ud fra en online shop) ser skat jo, at man har omsat f.eks 100.000 kr. De første 49.999 i de første 6 måneder og derefter har man registreret CVR og moms, og nu omsætter måske nye 50.000 de næste 6 mdr.

Det betyder 100.000 kr på 12 mdr OG så kommer skat og kræver moms også af de første 49.999 kr - for du skulle ha momsregistreret + du får bod dobbelt op. Mange rammes

Det er uhyre let for skat at se, at omsætningen var over 50.000 på 12 mdr i en online webshop og derfor rammes man hårdt med moms på de første 49.999 hvor man jo ikke engang har krævet noget op (hvad man skulle når nu man krydsede 50 t på 12 mdr ialt) 

Eneste alternativ, hvis man når 49.000 kr på f.eks 6 mdr er, at højst omsætte 999 kr mere i de næste 6 mdr, så man er under de 50.000 kr på 12 måneder, og SÅ registrere CVR og moms og køre videre med al den omsætning man vil.

I øvrigt vil de fleste online webshops ha fordel af momsregistrering som jo også giver momsfradrag + CVR vil ofte være krav for at få kortbetaling og Nets aftale

god vind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)