enig - investorer er generelt kritiske og kan få masser af muligheder for at investere og vil generelt ikke sende PB eller e-mails for at høre om mere, uden er føle de er ude i noget interessant. Går man som investor ind med PB eller en email, så kan man sidde fast med masser af svar og frem og tilbage, og bare føle sig længere og længere borte fra målet og bruge tid - Jeg ville i alle fald altid kræve at vide ganske meget FØR jeg henvendte mig.
Det er derfor et godt råd, at få rigtigt meget med fra starten.
Det her som skabelon, er bare nogle af de ting man kan bruge - eller plukke fra - bare de dele man selv synes relevant evt:
Beskriv lidt om dig/jer selv - position osv.
Beskriv i hvilken virksomhedsform du vil køre projektet, er det personligt selskab, I/S, ApS osv.
Beskriv hvor i landet projektet skal køre – hvor vil evt. personlige møder under forløbet finde sted.
Beskriv projektet så godt du kan/tør - det er ikke så farligt som du tror. (jeg ville ex ikke være sikker på hvad en abonnement portal var)
Beskriv hvor længe du har arbejdet på det og præcist hvor langt det er nået - herunder hvornår en indtjening forventes at begynde.
Beskriv egen investering - herunder også, om investor penge udelukkende går til noget eksternt, eller om de også skal dække løn til dig selv fremover.
Beskriv om det er fuldtid for jer, eller et deltids projekt
Beskriv evt. anden belåning og eksisterende investorer
Beskriv beløb
Beskriv om du tænker tilbagebetaling som ren rente/afdrag - eller overskuds del eller kombination
Beskriv investors øvrige forventede deltagelse - indflydelse eller ikke – medejer eller ikke.
Beskriv kort om du tidl. har lavet noget lignende, og hvis med succes
Alt sammen gerne i one-liners, men det giver investorer en bedre mulighed for at bedømme, om det her er PB eller Email værd
Jeg ved godt, at I tænker, investor får da alle de svar og mere til når vi er i kontakt, men problemet er, om I uden at gi mere oplysinger upfront, får de rigtige kontakter og seriøse med. held og lykke med projektet