Jeg syr og strikker en masse børnetøj og en smule andet.
Drømmer om en lille butik, med mine ting, lidt Garn, lækre bøger og en lille hjørne med plads til at slå sig ned.
Længe har jeg rodet med hjemmeside som jeg dog har valgt at lukke for en tid for at får en proff til at lave den i stedet.
Har solgt lidt via private veje, forøger at komme med i kreative grupper /markeder og har fået gode kreative forbindelser.
Ligesom jeg har lidt via en andens butik, men det er mere reklame end indtjening (kommisionssalg så ikke det store overskud).
Men, det er bare et stort spring at sige farvel til min forholdsvis faste indtægt - jeg er pt selvstændig i en alternativ børnepasningsordning.
Hvad er realistisk der skal til? Stående i banken til at vi kan klare os uden indtægt i et år og dække de udgifter der er?
Ville gerne i mit eget område, men bor lidt udenfor hovedstaden og her er jeg ikke sikker på sådan en butik.. Hælder langt mere til Vesterbro hvor vidderne er bredere.
At have job ved siden af kan jeg ikke se fungere, vil gerne gøre det helt og kunne bruge al den tid der skal til.
Hvad jeg vil med indlægget? Ved det egentlig ikke.. Gode råd måske? Og høre jeres erfaring :0)
En anden løsning kunne jo være at leje dig ind i en anden butik med suplerende varer. De har måske for meget plads, og du kan tiltrække lidt nye kunder, give dem en hånd med huslejen, også kan du komme billigt i gang. Bare en tanke. De andre spørgsmål kan jeg desværre ikke lige svarer på.
Hvad jeg vil med indlægget? Ved det egentlig ikke.. Gode råd måske? Og høre jeres erfaring :0)
Hvis du bestemmer dig for at vove springet har jeg kun to råd:
1. Spar så mange penge sammen, du overhovedet kan, før du starter. Du får brug for et godt polster.
2. Gå efter en lav husleje. Ja, lave faste udgifter i det hele taget. Hvis man gør en større investering eller anskaffelse, så ved man, om man har pengene eller ej. Men husleje og andre månedlige omkostninger kan virkelig tage pusten fra en forretning i tider, hvor der måske ikke kommer så mange penge ind.
Jeg synes ikke du skal opgive din hjemmeside, men som du selv er inde på vil det nok være godt at få en flot hjemmeside lavet af en som har forstand på det. Det vil give dig en langt større kundegruppe end dem der " lige kommer forbi Vesterbro" (Og du kunne starte med at bruge din fritid på butikken og beholde dit job, indtil der begyndte at rulle lidt flere kroner ind, som du så kunne spare op af, til den dag du åbner en fysisk butik.