Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retslig skridt mod adsense - hvem og hvordan ?

Side 6 ud af 7 (65 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hadsten Computer:
Fordi det er trist at blive røvrendt for noget arbejde der er gjort... Og tænker, at hvis jeg får ret, vil MANGE andre kunne gøre krav på deres penge ...

4000 dolls er mange penge, og du har sikkert også brugt mange timer på at lave din app, så jeg forstår godt din frustation....

Den frustation forhindrer dig så også åbenbart i at høre og tænke klart...

• Din samarbejdsaftale med google som du har godkendt og "underskrevet" mener du ikke længere skal gælde dig
  • De etiske/designmæssige retningslinier som google har udstukket og som du har skrevet under på at rette dig efter, mener du heller ikke længere skal gælde dig. Prøv at gennemgå dine applikationer og tjek om de overholder alt?
Lad mig prøve at køre retssagen igennem virtuelt her:
  • Dommeren byder alle parter velkommen og fortæller hvordan alle skal opføre sig
  • Anklageren får ordet - det er dig
  • Du fremlægger din sag
  • Det tager lang tid, for du har mange dokumenter og screendumps osv
  • Dommeren forlanger frokostpause
  • Efter frokost er det den anklagede tur
  • Google er repræsenteret af en ung advokat-fuldmægtig 
  • Du tænker yes, jeg har dem - sådan en grønskolling
  • Fuldmægtigen har kun eet stykke papir med, som han fremlægger for dommeren og for dig
  • Du kigger kort på papiret - shit det er et print af den indgåede aftale med Google / GoogleAdsense
  • Dommeren spørger om du har indgået denne aftale
  • Du bliver rød i hovedet og svarer lavmælt "jahhhh, men......"
  • Dommeren afbryder dig
  • Banker i bordet med sin hammer
  • Indsæt selv afgørelsen her - eller klik her

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 01:18
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Deleuran:

Lad mig prøve at køre retssagen igennem virtuelt her:
  • Dommeren byder alle parter velkommen og fortæller hvordan alle skal opføre sig
  • Anklageren får ordet - det er dig
  • Du fremlægger din sag
  • Det tager lang tid, for du har mange dokumenter og screendumps osv
  • Dommeren forlanger frokostpause
  • Efter frokost er det den anklagede tur
  • Google er repræsenteret af en ung advokat-fuldmægtig 
  • Du tænker yes, jeg har dem - sådan en grønskolling
  • Fuldmægtigen har kun eet stykke papir med, som han fremlægger for dommeren og for dig
  • Du kigger kort på papiret - shit det er et print af den indgåede aftale med Google / GoogleAdsense
  • Dommeren spørger om du har indgået denne aftale
  • Du bliver rød i hovedet og svarer lavmælt "jahhhh, men......"
  • Dommeren afbryder dig
  • Banker i bordet med sin hammer

Argh... nu spænder du banjoen lige hårdt nok

• Anklageren får ordet - det er dig :      NEJ der er ikke noget der heder en anklager her, en anklager høre kun til i en straffesag. Her heder det sagsøger
  • Du fremlægger din sag : Joo det er faktisk rigtigt
  • Det tager lang tid, for du har mange dokumenter og screendumps osv : Det heder bilag, og de er frmlagt på forhånd
  • Dommeren forlanger frokostpause: Næppe sansynligt, småsager afvikles normalt på 2 til 4 timer..
  • Efter frokost er det den anklagede tur : Det heder sagsøgte, og igen vi når det nok før frokost..
  • Google er repræsenteret af en ung advokat-fuldmægtig : forhåbentlig en kvindelig, så er der lidt pænt at se på
  • Du tænker yes, jeg har dem - sådan en grønskolling : Jeg plejer at tænke "Yes hun ser brand godt ud i lille nederdel og stiletter"
  • Fuldmægtigen har kun eet stykke papir med, som han fremlægger for dommeren og for dig : Hvis bilaget ikke er fremlagt på forhånd så kan det ikke fremlægges under domsforhandlingen
  • Du kigger kort på papiret - shit det er et print af den indgåede aftale med Google / GoogleAdsense : se ovenfor
  • Dommeren spørger om du har indgået denne aftale : Nej han gør ej dommeren udspørger ikke, det gør modparten
  • Du bliver rød i hovedet og svarer lavmælt "jahhhh, men......" : Igen bilaget er fremlagt på forhånd, og via skriftevekslingen fået fremlagt sagsøgtes argumenter
  • Dommeren afbryder dig: NEJ det gør dommeren ikke.
  • Banker i bordet med sin hammer: NEJ dommere bruger slet ikke hammer i Danmark...
  • I øvrigt er der en lang række fejlagtige oplysninger om hvordan en retssag afvikles  Embarrassed
  • Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

David Brodin Larsen:

• I øvrigt er der en lang række fejlagtige oplysninger om hvordan en retssag afvikles 

JO ville dommeren sige - Må retten bede parterne forholde sig til sagen. Jeg TROR Deulerant på en sjov illustrativ måde prøvede at fortælle, at det måske ikke er så let en sag at vinde - Det kan man være enig eller uenig i, eller - i måske blot stå tvivlende overfor, om det gir et resultat der er besværet værd, men er det en kamp for den lille mand mod google, og det i sig selv kan da sagtens være værd at teste hvis man har kræfter i overskud og vil risikere lidt omkostninger, så held og lykke med det

I alle fald, lad os herinde få lov at følge med når sagen kommer til afgørelse, for vist kan det være spændende

vh

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:52

David Brodin Larsen:
I øvrigt er der en lang række fejlagtige oplysninger om hvordan en retssag afvikles 

Ja det ved jeg godt....

Jeg har heldigvis ikke været der så tit.

Der er forskel på hvilke sager der er for hvilken ret, og hvordan disse afvikles....

Men nu var det bare en fri fortolkning - jeg kan jo ikke se ind i fremtiden....

og så prøvede jeg at gøre det lidt sjovt..... Beklager

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 09:04

Volt & Volume:

Hadsten Computer:

Volt & Volume:

Hadsten Computer:
Kan du være mere specifik i hvad veje jeg kan søge i stedet for adsense ? Er ikke meget inde i mulighederne...

Hvis det er mit tidligere indlæg, du spørger ind til, så tænkte jeg på, at du kunne kaste dig over Affiliate i stedet for at slås med Adsense. :-)

Fordi det er trist at blive røvrendt for noget arbejde der er gjort... Og tænker, at hvis jeg får ret, vil MANGE andre kunne gøre krav på deres penge ...

Jamen, det er også helt fint, hvis det er det, du vil bruge energi på. Synes bare, at jeg skyldte dig et svar, når nu du spurgte ind til det. :-)

Det er også det jeg gerne skal have undersøgt hvor megen tid det kan/vil tage..... 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 09:10

Fik et svar i går fra en som har tabt ca. 1 million kroner pga. et welness firma der var opbygget og indrettet, og lejet sig ind. Dem som ejede det lejemål gik konkurs, dermed forlangte de nye lejere en dobbelt husleje... 

Dommeren sagde til hende "En ting er retfærdigheden, en anden er loven".... 

www.hadstencomputer.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:30

JO ville dommeren sige - Må retten bede parterne forholde sig til sagen. Jeg TROR Deulerant på en sjov illustrativ måde prøvede at fortælle, at det måske ikke er så let en sag at vinde

Det kan jeg sagtens se, det var også derfor at jeg i et tidligere indlæg i tråden skrev:

David Brodin Larsen:
Jeg tager hatten af for at du vil sasøge google, det kræver lidt hår på bollerne, men man skal også nogen gange tænke på hvordan man bruger sin tid og vælger sine kampe ellers ender man som Don Quijote, ridende ud mod vindmøller.Skype-Angry

En anden detalje er som jeg også skrev tidligere at hvis kravet er under 5.000 og køre under småsagsprocessen så er det maksimale beløb der tilkendes til dækning af den vindene parts omkostninger kr. 1.500.-  Hvis google bruger et af de advokathuse jeg kan forestille mig google ville entrere med så ville deres sagsomkostninger nok løbe op i ca. 25.000 - 30.000.- hvilket betyder at selvom google vandt ville det stadig have kostet dem væsentlig mere end bare at betale. Så det kunne evt. med lidt held betyde at de bare valgte at betale, hvis først en stævning gik igennem. På den anden side kunne det også være at de valgte at sagen skulle køres af principielle grunde. Derfor kan man under alle omstændigheder kan man jo sige google taber, hvis først det lykkes at få en stævning igennem.

En helt anden ting er at tanken "Lets get google" faktisk er lidt sjov.

Modsat er det også klart at det arbejde der skal lægges i sådan en sag ikke står mål med den økonomiske gevinst.

Men Ret og retfærdighed er to vidt forskellige ting der ikke må fovveksles.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:
Ret og retfærdighed er to vidt forskellige ting der ikke må fovveksles
helt enig Big Smile og lige så slemt er det, at en ting er at HA ret, en anden at FÅ ret - men JEP lad os følge den, for vist er der både retfærdigt princip og underholdningsværdi - jeg tror Google vil se meget principielt på det

vh

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 20:27

David Brodin Larsen:

Lad os lige slå nogen ting fast:

1 Der er tale om et civilt søgsmål, det har intet med politiet at gøre.

2. Der er tale om et erhvervsforhold, så glem alt om forbruger klagenævnet og lign. 

Du kan muligvis sagsøge google i danmark, hvis de har et kontor, eller bare en server her i danmark (efter regelerne om godsværneting) selvom der evt. er en værnetingsaftale (=en aftale om hvor en retssag skal foregå) Sager med en værdi på max. 50.000 behandles normalt efter de regler der heder småsagsprocessen retsafgiften for en småsag er kun kr. 500,-

Hvis du kommer igennem med at anlægge sagen i danmark, så vil åbenbart urimelige vilkåe i en evt. aftale kunne tilsidesættes efter aftalelovens § 36.

Jeg tager hatten af for at du vil sasøge google, det kræver lidt hår på bollerne, men man skal også nogen gange tænke på hvordan man bruger sin tid og vælger sine kampe ellers ender man som Don Quijote, ridende ud mod vindmøller.Skype-Angry

Hvis du skulle beslutte dig for at "prøve lykken" så hjælper jeg dig gerne med at lave en stævning (uden beregning)Angel

Erik Hamre:
i USA, hvor de i nogle stater har 'Small claims court'

Det har vi som sagt også i danmark, Det heder småsagsprocessen (retsplejelovens kapitel 39) hvor du godt nok må medbringe alle de advokater du vil, men hvor der er et stramt loft på hvor meget der kan tilkendes i omkostninger. (ca. 1.500 til den vindende part i sager op til 5.000) 

Jeg vil gerne vide lidt mere om mulighederne mm.

Beløbet er 4000 dollar, ca. 

Kan du sende mig en mail på stefangranholm@gmail.com med dit nummer ?

vh

stefan

www.hadstencomputer.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 11:05

Hadsten Computer:

Kan du sende mig en mail på stefangranholm@gmail.com med dit nummer

Hey, jeg har sent dig en besked herinde på amino med direkte telefon nummer, alle mine kotakt oplysninger står også på min firmaprofil herinde Cool

Side 6 ud af 7 (65 indlæg)