Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto? Er det en komplet umulighed i disse dage?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit nye projekt med webshop hænger og falder lige pt med at få en erhvervskonto, da Nets (som indløser) kræver dette.

Min egen bank (Jyske Bank) vil ikke oprette en skønt jeg hverken står i RKI eller har gæld til banken (det sidste blev afsluttet tidligere i år) eller nogen offentlige instanser. Jeg har efterfølgende snakket med Danske Bank, men de vil ikke have mig som kunde, da jeg har noget gammelt gæld til en 3. part, som står i min skattemappe.

Det eneste jeg har bedt både Jyske Bank og Danske Bank om er en erhvervskonto tilknyttet til mit nye firma. Jeg skal hverken have renter, kreditkort eller debitkort til kontoen. Så kontoen kan ikke overtrækkes. Jeg skal ikke låne nogen penge. Jeg skal selvfølgelig have adgang via netbank, så jeg kan følge med på kontoen.

Jeg skal blot have en ganske simpel konto til at modtage penge på.

Sådan skåret lidt groft ud, så kunne samtalen jo lyde således:

Mig: "Hej! Jeg hedder Martin. Vil I låne en bunke penge af mig uden renter, gebyrer eller risiko? Jeg skal heller ikke have nogen lån og jeg har ikke nogen gæld til min nuværende bank. Faktisk så skal jeg absolut intet have for det ud over et kontonummer med mit firmanavn tilknyttet at sætte pengene ind på. "

Bank: "Næh, det vil vi ikke. Farvel."

Kontoen skal jo kun bruges til at Nets kan overføre penge til mig efter salg i min kommende webshop.

Er der nogen, der har erfaringer med banker, som ikke er så tunge at danse med, som jeg kan forsøge at få i samtale til mit projekt?

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 177
Fra  Free Media Skrevet kl. 17:25

Jeg har sparnord, og de vil godt give en erhvervs konto trods jeg har lidt i rki. Men kan også være fordi de har set jeg har betalt knap 200.000 af på 4 år. Prøv dernede. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MSkovmose:

Sådan skåret lidt groft ud, så kunne samtalen jo lyde således:

Mig: "Hej! Jeg hedder Martin. Vil I låne en bunke penge af mig uden renter, gebyrer eller risiko? Jeg skal heller ikke have nogen lån og jeg har ikke nogen gæld til min nuværende bank. Faktisk så skal jeg absolut intet have for det ud over et kontonummer med mit firmanavn tilknyttet at sætte pengene ind på. "

Bank: "Næh, det vil vi ikke. Farvel."

Banken ville formulere det sådan: Det koster mange penge at drive en bank, og herunder at drive en erhvervskonto, vi ansætter faktisk personale til det, og dit indestående tjener vi næsten intet på, ligesom vi ikke laver erhverskonto uden kreditkort, og et sådan KAN trækkes overSmile

Problemet her er, at du har noget gammelt gæld til 3 part - og i din nuværende bank, at de har kæmpet med afvikling af lån. Jeg forstår godt, at du ikke skal låne - og derfor bør det absolut være muligt at finde en bank som stiller en erhvervskonto til rådighed, trods den der 3. parts gæld, hvis ikke den ligefrem er alt for slem.

Du bør lave en forretningsplan og et budget for hele 2013 - et dybt realistisk et¨og gør helt klart, at det kan være en konto uden mulighed for overtræk og uden kreditkort. Vær evt. indstillet på, at de vil kræve et eller andet gebyr, evt i kombination med eller som erstatning af gebyr for adgang til netbank og andet. Kreditkort kan overtrækkes, det er derfor der findes visa elektron men de bliver vist ikke brugt til erhvervskonti.

Enhver bank vil se langt mere seriøst på en der kommer med ordentligt materiale til et aftalt møde, om en erhvervskonto.

Kender du en anden der driver virksomhed, og kan få ham/hende med ned til et møde i hans/hendes bank - som en slags mentor og anbefaler, så er det super. Træk på netværket. Det kunne sågar være en af dine forældre der gennem mange år har haft xx bank og har alle deres engagementer dér og er værdsat. De kunne være dem der anbefalede dig med et I skal møde min søn, ham skal I ha med i folden og han skal lige ha en erhvervskonto Smile

Ellers ville jeg starte igen med den nuværende bank som du har bevist du kan betale lånet tilbage til -  og medbringe budget og plan  Det er normalt langt lettere at få overtalt den nuværende end at skifte, for ved et skift, vil den nye som udgangspunkt tænke - NÅ DA de vil nok ikke ha ham der hvor han er, hvorfor skulle vi?

Kikser det så igen, så skal du en tur rundt med materiale. Ring først og få aftale med en rådgiver, så de har sat tid af til dig. Prøv Nordea som den store, og så ellers nogle af de små, som ofte viser sig mere sultne (det pæne ord er "fleksible") Det kan sagtens lykkes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 17:51

Jeg har Nordea. Under normale omstændigheder er de usansynligt tunge at danse med, ihvertfald som privatkunde. Men da jeg forespurgte sådan halvt seriøst om jeg mon kunne få en erhvervskonto med et kort til gik der bogstavelig talt 3 dage før der lå et fint visaDankort i min postkasse. Om jeg har været heldig, eller Nordea er bedre til den slags ved jeg ikke. Men jeg ved at det var gratis for mig at få kontoen.

Jeg har også gæld både personlig og studie, og det virkede ikke som et problem -de kunne nemlig også godt tænke sig at jeg begyndte at tjene nogen penge så de kan få deres ;)

edit: jeg er dog ikke i RKI  og har I mange år været en mønsterkunde der betalte til tiden, ikke havde overtræk osv.

´hvis det mon har betydning,

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 18:03

Tak for svarene.

Jeg kan fortælle, at jeg over de sidste to år har afbetalt 160.000 kr på min gæld og det har jeg også dokumenteret både for min egen og Danske Bank. Min restgæld ligger på omkring 300.000 kr. Så det er ikke for, at jeg har ligget på den lade side. Jeg har aktivt gået ind og betalt gæld. Jeg har ikke søgt hverken gældsanering, afslag i gæld eller sågar rentestop. Dumt vil mange mene, men jeg er ansvarlig for mine egne handlinger og dem skal jeg nok selv stå til regnskab for.

Danske Bank har fået alle de papirer, som de bad om: Registreringsbevis, forretningsplan, årsopgørelse, kontoudtog af samtlige mine konti 3 måneder tilbage, screenshot af min skattemappe (herunder min gæld), fuldt budget og mit gamle budget excel ark fra hele 2012. ALT er blevet lagt frem.

Underligt hvorfor man SKAL have et kreditkort til en erhvervskonto, hvis man ikke vil have et.

Men jeg fortsætter med at kontakte banker, for jeg har ikke givet op. Jeg kender dog ikke nogen forretningsdrivende, hvis kontakter jeg vil kunne gøre brug af overfor en bank. Mine forældre er heller ikke en mulighed.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 18:09

Jeg ville koncetrere mig om lidt mindre mastodont agtige banker, som merkur, arbejdernes andelskasse, og lignende. Danske bank ( og min Nordea for den sags skyld) gider ikke rigtiogt hbruge en masse ekstra på små fisk med gæld og beskeden indtjening, så der er ikke noget serviceniveau.

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17

MSkovmose:

Min restgæld ligger på omkring 300.000 kr Jeg har ikke søgt hverken gældsanering, afslag i gæld eller sågar rentestop. Dumt vil mange mene, men jeg er ansvarlig for mine egne handlinger og dem skal jeg nok selv stå til regnskab for.

Danske Bank har fået alle de papirer, som de bad om: Registreringsbevis, forretningsplan, årsopgørelse, kontoudtog af samtlige mine konti 3 måneder tilbage, screenshot af min skattemappe (herunder min gæld), fuldt budget og mit gamle budget excel ark fra hele 2012. ALT er blevet lagt frem.

Underligt hvorfor man SKAL have et kreditkort til en erhvervskonto, hvis man ikke vil have et.

Det mener jeg heller ikke man skal - så det er en af de ting der burde trække op, at kreditkort/dankort/visa behøves ikke til kontoen og nej - selvklart er det ikke dumt at betale alle de penge tilbage man skylder, tværtimod, og du har ret, det burde banken se positivt på.  Hvis din restgæld på 300.000, skal flytte med fra Jyske til en anden bank, så er det nok mere vanskeligt, for de vil nok ikke tage en gæld uden sikkerhed, og så roder den sig jo ind i ønsket om erhvervskonto - hvilket jo binder dig en del til Jyske. Hvis du ikke skal ha lånemulighed og ikke kreditkort til erhvervskontoen, og i øvrigt overholder betalinger og alt til Jyske, så skulle man tro de også var interesseret i, at du fik en konto der gik penge ind på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 18:20

Hvis din restgæld på 300.000, skal flytte med fra Jyske til en anden bank

Jeg har ingen gæld til Jyske Bank. Jeg har ingen lån i Jyske Bank.

Det eneste jeg har i Jyske Bank er 4 almindelige konti (med + på alle 4 og med 0% renter) og 1 stk debitkort.

Så der er intet, der skal flyttes med fra Jyske Bank. Hvis den nye bank gerne vil have mig som privatkunde, så flytter jeg gladeligt mine penge (ikke ret mange) med over. Ønsker de kun at have mig som erhvervskunde, så er det også fint med mig. Det vigtigste er bare, at jeg får den konto, så de penge jeg har investeret i det indtil videre ikke har været spildt. :)

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 18:34

Lyder mærkeligt. Jeg er kunde i Frøs Herreds Sparekasse, hvor jeg har almindelig gæld (Lejlighed og bil).

Jeg skrev bare en mail, at jeg gerne vil have oprettet en erhvervskonto til et hygge firma mig og en ven ville lave. Dagen efter var den oprettet uden yderligere spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 18:39

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)