Mit nye projekt med webshop hænger og falder lige pt med at få en erhvervskonto, da Nets (som indløser) kræver dette. Min egen bank (Jyske Bank) vil ikke oprette en skønt jeg hverken står i RKI eller har gæld til banken (det sidste blev afsluttet tidligere i år) eller nogen offentlige instanser. Jeg har efterfølgende snakket med Danske Bank, men de vil ikke have mig som kunde, da jeg har noget gammelt gæld til en 3. part, som står i min skattemappe. Det eneste jeg har bedt både Jyske Bank og Danske Bank om er en erhvervskonto tilknyttet til mit nye firma. Jeg skal hverken have renter, kreditkort eller debitkort til kontoen. Så kontoen kan ikke overtrækkes. Jeg skal ikke låne nogen penge. Jeg skal selvfølgelig have adgang via netbank, så jeg kan følge med på kontoen. Jeg skal blot have en ganske simpel konto til at modtage penge på. Sådan skåret lidt groft ud, så kunne samtalen jo lyde således: Mig: "Hej! Jeg hedder Martin. Vil I låne en bunke penge af mig uden renter, gebyrer eller risiko? Jeg skal heller ikke have nogen lån og jeg har ikke nogen gæld til min nuværende bank. Faktisk så skal jeg absolut intet have for det ud over et kontonummer med mit firmanavn tilknyttet at sætte pengene ind på. " Bank: "Næh, det vil vi ikke. Farvel." Kontoen skal jo kun bruges til at Nets kan overføre penge til mig efter salg i min kommende webshop.
|
Jeg har sparnord, og de vil godt give en erhvervs konto trods jeg har lidt i rki. Men kan også være fordi de har set jeg har betalt knap 200.000 af på 4 år. Prøv dernede. :)