Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatte snyd, eller fornuftig udnyttelse?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har de sidste par måneder arbejdet uden at modtage løn, for nu at kunne trække det på mit frikort i 2013, da jeg kommer til at være ude af landet det meste af det nye år.

Nu forholder det sig sådan, at jeg har tjent mere end mit eget frikort's værdi i løbet af disse måneder, og har en ven der ikke har brugt en krone på hans frikort i dette år.

Bliver det fortolket som skatte snyd, at bruge min ven's frikort, hvorefter  han overfører pengene?

Tak for jeres svar.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:05

Steffen:
Bliver det fortolket som skatte snyd, at bruge min ven's frikort, hvorefter  han overfører pengene?

hvis du får penge fra din ven så skal du betale skat af disse. Så hvorfor ikke bare holde dig inden for reglerne?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:17

Steffen:

Ja!

Steffen:

Jeg har de sidste par måneder arbejdet uden at modtage løn, for nu at kunne trække det på mit frikort i 2013, da jeg kommer til at være ude af landet det meste af det nye år.

Dette er også skattesnyd!

De penge du optjener ved arbejde i 2012, skal selvfølgelig også beskattes i 2012.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21

Ja det gør det naturligvis. Du må aldrig arbejde på en anden persons skattekort, og ham der betaler dig løn vil i høj grad også kunne komme i fedtefadet ved at opgive skatten på en anden person, end den der udfører arbejdet. Jeg har svært ved at forestille mig en seriøs virksomhed skulle sætte sig selv i den risiko, som jo ville betyder, at skat hev alle skufferne ud og endevendte dem. Det kunne jo ses som, at de snød, for de kan give lav løn når den der modtager ikke skal skatte, så skat ville kunne se det som, at de snød mindst lige så meget som dig.

For din ven, ville det være ulovligt også - og for dig, så det er en skidt konstruktion for at spare lidt basseører.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er 2 x klokkerene ja'er.

Du skal naturligvis betale skat af den løn du har oparbejdet ret til i 2012. Beskatningen af ikke udbetalt A-indkomst kan dog udskydes i op til 6 måneder men den holder ikke i en situation som her hvor arbejdsgiveren tilsyneladende har spillet med på legen (uden tilsyneladende at vide at han kan komme til at hæfte for den ikke betalte skat og iøvrigt har overtrådt reglerne i kildeskatteloven.

Naturligvis kan du heller ikke bruge en andens frikort. Også det vil være en overtrædelse af kildeskattelovens regler fra arbejdsgivers side og hvad vil du iøvrigt gøre når din tidligere ven efterfølgende siger "det kender jeg ikke noget til" når du beder om at få overført pengene.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:23

Skattekonsulenterne ApS:

...og hvad vil du iøvrigt gøre når din tidligere ven efterfølgende siger "det kender jeg ikke noget til" når du beder om at få overført pengene.

Yes Big Smile

Med streg under tidligere ven... haha! Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29

Skattekonsulenterne ApS:
hvad vil du iøvrigt gøre når din tidligere ven efterfølgende siger "det kender jeg ikke noget til" når du beder om at få overført pengene.
ja godt med tidligere ven Big Smile som jo også risikerer efter sommeren 2013 at tage noget arbejde der opbruger hans frikort - og så kører diskussionen.

Også godt med klarhed over, at man jo ikke i.h.t. til kildeskatteloven som arbejdsgiver må udskyde al indkomst bare for at flytte rundt på skat

tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ingen problemer drenge,

Det lykkedes mig at komme i kontakt med en bekendt i Dubai, som vi så "købte nogle software licenser" af.

Tak for jeres ellers konstruktive svar og forsat god jul! :)

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:59

Steffen:

Det lykkedes mig at komme i kontakt med en bekendt i Dubai, som vi så "købte nogle software licenser" af.

Det lyder da som en fremragende idé at indrømme den slags på et offentligt forum, hvor du tidligere har skrevet både dit navn, e-mail-adresse og mobilnummer. :)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Steffen:

Ingen problemer drenge,

Tak for jeres ellers konstruktive svar og forsat god jul! :)

Haha, det er fanme dagens reaktion Skype-BigSmile

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)