Hej med jer! Jeg har i den seneste tid snakket med en masse gutter, som fortæller mig, at der er et stort potentiale i min facebook-fanside, som har cirka 50.000 likes. Jeg selv har undersøgt det lidt, og har også fået et par bud på siden, men ser det som en mulighed for at jeg kan kaste mig ud i at tjene lidt penge på alle mine likes. Jeg har hørt om som affiliate, annoncer etc, men jeg må indrømme, at jeg ikke er helt på hjemmebane her. Er måden, som jeg skal tjene penge på, at dele affiliate links via fansiden? Hvordan er reglerne på dette område? Har I nogle erfaringer, som I vil dele? Jeg selv har set en case med en som delte en "få gratis spotify" kampagne via sin facebook side. / Emma Arfelt |
Hej Emma
Jeg har ingen personlige erfaringer med Facebook-sider. Det eneste jeg har hørt er at Facebook sagtens kan finde på at lukke din fanside, hvis du spammer med for mange reklamer osv.
Dog har jeg hørt om flere der har tjent op imod 100.000 kroner om måneden på at dele tilbud som:
Parfume til 1 kroner, Lego til 5 kroner, 2 biografbilleter til 1 krone og som du selv skriver "gratis spotify".