Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google penalty - vil skifte domæne

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina Halkjær Jensen:

5. Læs evt. mere her: http://workwithdavidwood.com/how-to-recover-from-a-google-penalty-finally-explained/

Det undrer mig lidt, at denne artikel anbefaler 301 redirects. Er det ikke temmeligt risikabelt? 
Tak for dine andre svar. De har været gode. 
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal IKKE lave en 301 redirect fra et domæne hvor du ikke ved om det er Panda, Pingvin eller noget helt tredje der har lavet en penalty. 

Det virker i 3-4 uger og så ryger penalty over på det nye domæne og du kan starte forfra. 

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i haft et godt SEO firma til at kigge nærmere på jeres site og se om de kan rydde op i det hele? Som nævnt er det vitalt at finde ud af hvilken straf i er underlagt.

Såfremt i har haft en god indtjening og er på facebook, twitter og har opbygget et brand osv. er det pengene værd at få nogle eksperter til at se nærmere på sitet. Havde jeg selv problemet og kunne jeg ikke finde en løsning ville jeg tage fat i Thomas Rosenstand fra www.concept-i.dk.

Mens at det hele står på kan i jo evt. begynde at opbygge et helt nyt site. Såfremt at i får jeres placeringer tilbage på det gamle, står i endnu stærkere.

I kan også sætte et øget fokus på AdWords, YouTube og andre former for trafik til jeres nuværende site, det er lidt farligt at basere sin forretning udelukkende på trafik fra Google (hvilket jeg også selv har lidt for stor tindens til) Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ole Rørbye:

Du skal IKKE lave en 301 redirect fra et domæne hvor du ikke ved om det er Panda, Pingvin eller noget helt tredje der har lavet en penalty. 

Dear site owner or webmaster of http://www.xxx.com/,
We received a request from a site owner to reconsider http://www.xxx.com/ for compliance with Google's Webmaster Guidelines.
We've reviewed your site and we still see links to your site that violate our quality guidelines.
Specifically, look for possibly artificial or unnatural links pointing to your site that could be intended to manipulate PageRank. Examples of unnatural linking could include buying links to pass PageRank or participating in link schemes.
We encourage you to make changes to comply with our quality guidelines. Once you've made these changes, please submit your site for reconsideration in Google's search results.
If you find unnatural links to your site that you are unable to control or remove, please provide the details in your reconsideration request.
If you have additional questions about how to resolve this issue, please see our Webmaster Help Forum for support.
Sincerely,
Google Search Quality Team

Jeg er helt sikker på, hvad det skyldes. Det siges ret tydeligt i denne mail fra google. Om det er en manuel straf eller penguin ved jeg ikke. Jeg tror mest, det er en manuel straf, for vi blev ikke straffet de datoer, hvor penguin kørte. Men jeg kan ikke se, at det skulle have betydning.

Vi er steget i trafik, men ikke på søgeord vi kan tjene penge på. Så derfor udelukker jeg Panda.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

switch:

Har i haft et godt SEO firma til at kigge nærmere på jeres site og se om de kan rydde op i det hele? Som nævnt er det vitalt at finde ud af hvilken straf i er underlagt.

Såfremt i har haft en god indtjening og er på facebook, twitter og har opbygget et brand osv. er det pengene værd at få nogle eksperter til at se nærmere på sitet. Havde jeg selv problemet og kunne jeg ikke finde en løsning ville jeg tage fat i Thomas Rosenstand fra www.concept-i.dk.

Mens at det hele står på kan i jo evt. begynde at opbygge et helt nyt site. Såfremt at i får jeres placeringer tilbage på det gamle, står i endnu stærkere.

I kan også sætte et øget fokus på AdWords, YouTube og andre former for trafik til jeres nuværende site, det er lidt farligt at basere sin forretning udelukkende på trafik fra Google (hvilket jeg også selv har lidt for stor tindens til) Smile

Jeg er enig med dig i dine betragtninger. Lad mig kort besvare dem:

1. Et godt SEO firma til at rydde op. Vi har brugt lang tid på det og brugt en del penge allerede. Vi kan ikke identificere de sidste links. Hverken via linkassistant eller andre værktøjer. Så derfor har vi givet op. 

2. Øget fokus på adwords. Vi har en service tilsvarende autobutler.dk og freelancer.com. Vi sælger ikke ydelserne men leverer en platform, hvor kunder og virksomheder kan mødes. Vi får et cut på 10%. Dem som leverer ydelsen tjener cirka 30% på et salg, så de kan via adwords udkonkurrere os på pris. 

3. Youtube, fb og andre kilder. Helt enig, men den store hovedindtægtskilde er søgemaskinerne og her er google den altdominerende. 

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har ikke strejfet dig at tjekke backlinks igennem webmaster tools:O?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Har I prøvet at benytte jer af Googles Disavow links? http://www.flerekunder.nu/flx/nyheder/googles-disavow-link-tool/ 

Med hensyn til re-directs er der forskellige meninger. Også alt afhængigt af straffen. Her er dog et eks. på at det med en penguin update er lykkedes med re-direct. 

http://www.henrik-bondtofte.dk/sadan-banker-du-googles-panda

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

SEOFreak:

Det har ikke strejfet dig at tjekke backlinks igennem webmaster tools:O?

Hehe... Jo, tanken strejfede mig, men så tænkte jeg, at det ville være meget nemmere at bruge andre tools - specielt dem, som ikke er relevante. Ej, spøg til side. Vi har selvfølgelig brugt googles eget tool. De siger vi har xxx links og viser kun xx links. Så vi kommer ikke videre på den front.

Det ville være nemmere, hvis vi bare kunne bede Google om at se bort fra samtlige links - mod at de så fjerner deres penalty. Det er lidt af et gedemarked at skulle begynde at flytte hele molevitten. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Impetus:
. Det er lidt af et gedemarked at skulle begynde at flytte hele molevitten.


Umiddelbart vil et seo firma ikke kunne hjælpe synderligt.

Det virker som om, at i allerede har været godt rundt og ikke fundet løsningen.

Umiddelbart vil jeg anbefale et domain navn uden keywords i - og branding links fremover.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)