Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google penalty - vil skifte domæne

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi er røget ind i en straf, som vi åbenbart ikke kan slippe ud af igen. Vi vil derfor oprette et nyt domæne og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:

• Hvor stor betydning har det, hvis vi vælger et domænenavn med vores primære søgeord kontra et mere generisk domænenavn som måske ligger bedre på tungen?
  • Hvad gør vi med vores fb-side, twitter-account, google+ konti? Kan vi nøjes med at skifte navnet på vores sider eller skal vi oprette helt nye?
  • Bør vi skifte hostingleverandør eller er det nok at skifte domænenavn?
  • Kan vi bruge det indhold vi har i dag?
  • Er der andet vi bør være opmærksomme på?

Mvh Impetus

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 09:20

Hvis straffen  skyldes eks forkert linkbuilding

burde domain skift være  nok

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er vigtigt at I sikrer jer, at jeres indhold ikke på nogen måder er dårligt, og at jeres link building har været for agressiv og "ikke" varierende.

Google meddelte i september, at en af deres algoritme ændringer ville slå ned på lav-kvalitets EMD (exact match domain) i SERP. I skal altså sikre jer, at jeres indhold er af kvalitet, før det ville kunne få en værdi.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 10:35

Hvad skyldes jeres straf? Jeg have engang lavet en lidt for aggressiv link building fra egne sites som lå hos samme webhotel udbyder. Gik fra mange besøgende pr. dag til 2-3 stykker fra den ene dag til den anden. Jeg fjernede links der ikke skulle være der, og gennemgik alt på sitet, men lige lidt hjalp det. Knap et år senere flyttede jeg sitet over på et andet webhotel og et par dage efter var alle mine placeringer tilbage.

Men om dette er tilfældet hos jer er svært at gætte på, når i ikke kommer med noget info om sitet og hvorfor i mener i har fået en straf.

Er der tale om en straf vil jeres site ofte ikke være at finde på nogle søgeord - kun langt nede i søgeresultaterne. Begravet på side 4 eller meget længere nede i søgeresultaterne.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 10:37

Tina Halkjær Jensen:

I skal altså sikre jer, at jeres indhold er af kvalitet, før det ville kunne få en værdi.

Vores indhold er godt. Så det er ikke der, at vi har et problem. Vi får også trafik - bare ikke fra søgninger, vi kan tjene penge på. På vores keywords har vi fået en straf, som vi har forsøgt på at komme ud af, men det er ikke lykkedes os, så derfor er denne beslutning blevet truffet. 

Det ville være rigtig fint, hvis folk kunne svare på de spørgsmål, som jeg stiller :) 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Impetus:
Vi er røget ind i en straf, som vi åbenbart ikke kan slippe ud af igen.

Det er vitalt, at find ud af hvilken straf i er underlagt før i går videre.

Som nævnt kan det være EMD + tyndt lavkvalitets content. Det kan være kombi af Panda og Penguin, eller en af delene.

Før du har analyseret dig frem til den straf du er underlagt, er det svært at vejlede til en fornuftig løsning.

Et nyt domain og en 301 redirect vil i de fleste tilfælde ikke være nogen fantastisk løsning.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 10:44

switch:

Hvad skyldes jeres straf? 

Agressiv linkbuilding. Vi har brugt tusindevis af kroner på at forsøge på at rydde op i links og har sendt 4 reconsideration requests til Google. Vi har skiftet hostingleverandør, men lige lidt hjalp det. 

Jeg vil gætte på, at vi har fået en straf på omkring 50 keywords, hvor de slet ikke er i top 500. 

Jeg vurderer, at vi bliver nødt til at lukke ned og starte forfra. Så derfor mine spørgsmål, som det ville være fedt at få besvaret. 

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 10:46

Jonas Jørgensen:

Det er vitalt, at find ud af hvilken straf i er underlagt før i går videre.

Linkbuilding

Jonas Jørgensen:

Et nyt domain og en 301 redirect vil i de fleste tilfælde ikke være nogen fantastisk løsning.

Vi laver ikke en 301 redirect. Vi starter helt forfra. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12

1. Kan være en fordel hvis man eks. sælger bukser og kan få det med i domænenavnet. Og indholdet samtidigt er godt.

2. Man skal være varsom med at ændre sine kontis, men det kan lade sig gøre på de fleste platforme, selvom godkendelses processen kan være langhåret. Hvis I er/har været meget aktive og opbygget en masse værdi, kan det være en fordel at beholde dem.

3. Jeg ville anbefale skifte af hostingleverandør > IP

4. Al indhold skal optimeres og I skal være specielt opmærksomme på jeres keywords

5. Læs evt. mere her: http://workwithdavidwood.com/how-to-recover-from-a-google-penalty-finally-explained/

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 11:22
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)