Jeg ved der har været en del indlæg om dette emne, men ingen der er relevante for mig da de er lidt gamle. Jeg vil gerne have hjælp til hvilket video kamera I vil anbefale mig at købe, til en pris på 5000 -6000 kr, jeg skal bruge det i naturen både i Danmark og udlandet også indendøre, det skal kunne optage HD og optage på Flashkort. Rimelig batteritid. Jeg har selv funden frem til disse her. Jeg ved der er flere som ikke er med på den side jeg har søgt på hvis I kender et der er bedre så skriv endelig. Glæder mig til at hører jeres råd. |
Hej,
Der er mange modeller i den prisklasse du angiver, fra forskellige producenter, og jeg tror helt ærligt ikke at der er særlig stor forskel på dem når det kommer til stykket.
Alt efter hvad du skal bruge det til synes jeg, at det vigtigste er, at du får købt en mikrofon du kan slutte til, så du får en ordentlig lydkvalitet. Igen efter behov bør du overveje hvilket format videokameraet filmer i, da det moderne AVCHD har sine fordele og ulemper. Det er super smart til almindeligt familie-brug, da videooptagelserne er i høj opløsning og fylder meget lidt, men grundet komprimeringen er de enormt tunge at redigere i.
Jeg har ikke mere tid lige nu, men hvis du har yderligere spørgsmål, så skyd løs her i tråden!
mvh
Tobias Ehlig