Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har et økonomisk skatte spørgsmål

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et økonomisk skatte spørgsmål aminoer.

Skal man betale skat af penge man f.eks tjener på at give lift.

Hvis jeg nu lavede et samkørsels fima, hypotetisk, hvor at alle folk kan tjene benzin penge på at køre folk på arbejde eller ned til kiosken når det regner. 

Hilsen Petersen-fyn 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, for folk kan jo ringe til dig og bestille kørsel ligesom taxa, for du gør det jo ikke gratis.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:
Skal man betale skat af penge man f.eks tjener på at give lift.

Hvis jeg nu lavede et samkørsels fima, hypotetisk, hvor at alle folk kan tjene benzin penge på at køre folk på arbejde eller ned til kiosken når det regner. 

Hilsen Petersen-fyn 
Jeg tror måske ikke jeg har fanget din ide. Folk kan tjene BENZIN penge, men benzinen koster dem vel det samme, så det var da en skidt fidus. Hvis du forestiller dig noget taxi lignende, så går den jo slet ikke, for pirat taxa er absolut forbudt og det med giver et lift - lugter jo meget af pirat taxi?

Jeg tror ikke jeg hænger med når der så også står samkørsel, for det er jo noget man arrangerer hvis flere personer fra f-eks Gentofte skal sammen på arbejde hver dag i Roskilde?

Hvis din form er anderledes end jeg forstår, så vil man skulle betale skat af fortjenesten  - indtægter minus udgifter - i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:

Skal man betale skat af penge man f.eks tjener på at give lift.

Ja, man skal betale skat af alt hvad man tjener på at udføre ydelser for andre, eller ved videresalg af varer.

Steffen Petersen:

Hvis jeg nu lavede et samkørsels fima, hypotetisk, hvor at alle folk kan tjene benzin penge på at køre folk på arbejde eller ned til kiosken når det regner. 

For mig lyder det mere som en pirattaxa-central, men hvorvidt og hvor meget du vil blive straffet for at organisere dette, tør jeg ikke udtale mig om.

Men der er ingen tvivl om, at kørslen er ulovlig, når folk kan bestille en person de ikke kender, til at køre dem et sted hen mod betaling. Det kræver erhvervskørekort, samt en godkendelse som taxa hos kommunen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Lige så snart det er organiseret og drives med henblik på at skabe indtjening så er det skattepligtigt. Aftaler du med 4 kolleger at I skal lave noget samkørsel for at spare tid og penge er det en anden situation.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar :)

Kan godt læse det lyder lidt rodet, så prøver igen;
Leger lidt med Apps for tiden og har netop taget hul på den nyeste ide. En app hvor folk med bil el. Andet kan melde sig til (service ydere) og "dovne" folk kan, via appen, søge lift, kørsel hjem fra byen osv. Sårbare så unge sidst på måneden kan tjene en lille skilling på at køre de dovne :)
Men kan forstå at man ikke kan komme udenom fuld skat osv. Det nå jeg se hvordan min ideformulering klarer
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan aldrig komme uden om skat på en indtægt men jeg tror slet ikke du bare kan lave en sådan apps - det vil støde mod taxilovgivning - og være privat taxi type, hvilket er helt ulovligt  - de flittige må ikke bare mod penge køre de dovne - uanset hvordan de får pengene

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Der findes noget lignende i San Francisco, hvor man via en mobil app kan bestille et lift. Jeg kan ikke helt huske hvordan det fungerer, og hvordan det fungerer med betaling.

Søg evt. lidt efter det, og se deres forretningsmodel. Jeg tror at det var på TechCrunch jeg læste om det.

Mvh Carsten



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Cookie - det problem løses ved at indbygge en facebook del - således at man automatisk bliver venner ved indgåelsen af en køreaftale. :)

Spøg til side. Jeg er enig med dig i at app'en vil føre til overtrædelse af taxelovgivningen, som ideen i sin nuværende form præsentetes.

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar :)

Har nu kokkereret på en løsning der kan hjælpe med at bryde med pirattaxi mønsteret.

Hvis jeg laver appen til et "spil" hvor man kan bedømme dem der giver lift, give dem point. De point lift-giverne får, kan evt. Bruges til benzin, bruges i forretninger osv. (Eller måske endda veksles til kontanter.)
Og så tænker jeg at lave et betalingssystem, således at folk der har brug for lift kan købe point på mit site, som de så kan bruge til at købe lift med. (Ligesom i farmville osv. Hvor man køber valuta til spillet, med rigtige penge).
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)