Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man køre regnskab ved siden af det man har i sit økonomiprogram?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg bruger BillysBilling, men her har jeg ikke mulighed for at holde styr på mit varelager.

Mit spørgmål er derfor: Når jeg har betalt en regning fra min leverandør 3 uger før jeg modtager mine varer, hvordan skal jeg så bogføre mine varer når jeg modtager dem? Skal jeg oprette en konto som hedder varelager under omsætningsaktiver, og debiterer den? Og hvilken konto skal jeg så krediterer?

Eller må jeg køre dette regnskab i excel, ved siden af mit BillysBilling regnskab, hvor jeg har styr på mit varelager og vareforbrug?

Hvad er smartest, lovligt og ikke mindst mest tidsbesparende :)

Håber i kan hjælpe mig!

MVH

Jesper Schlosser

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:34

De fleste regnskabsprogrammer - de mere simple - af dem operer ikke med lagerstyring. Man bogfører årets varekøb og det gør du vel også her: Betalingen bogfører du som en forudbetaling og når så varerne er kommet føres de over på varekøb men i praksis vil de fleste føre det på varekøbskontoen. Varekøbet reguleres ved årsafslutningen med lagerbeholdning primo og ultimo

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:53

Hej Jesper

Jeg er enig med skattekonslenterne:

Ved betaling (og modtagelse af faktura) posteres: Debet Forudbetaling af leverandør og Kredit Bank (momsen løftes af på dette tidspunkt hvis leverancen er specificeret)

Ved modtagelse af varerne posteres: Debet Varekøb og Kredit Forudbetaling af leverandør.

Med venlig hilsen

ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 12:06

Mange tak for jeres svar :) Det lyder meget logisk.

Har i erfaring med BillysBilling? For når jeg indtaster en regning der, så kan jeg vælge varekøb (som en omkostning) den bliver debiteret, og så krediterer den min bank. Har jeg mulighed for at vælge min leverandørs konto (som vel er et passiv) og krediterer den, istedet for min varekøb?

Jeg vil jo gerne have en konto som hedder varelager, som også bliver krediteret når jeg sælger. på den måde kan jeg jo holde øje med mit dækningsbidrag. Men synes ikke billysbilling er så god på det punkt, eller er der noget jeg har overset?

MVH

Jesper Schlosser

MVH

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:17

Hej Jesper

Jeg har desværre ikke erfaring med BillyBillin, så jeg bliver nødt til at melde pas her.

Mvh

ØkonomiEksperten.dk

V/Ulrik Rasmussen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27

Jesper Schlosser:

Har i erfaring med BillysBilling? For når jeg indtaster en regning der, så kan jeg vælge varekøb (som en omkostning) den bliver debiteret, og så krediterer den min bank. Har jeg mulighed for at vælge min leverandørs konto (som vel er et passiv) og krediterer den, istedet for min varekøb?

Jeg vil jo gerne have en konto som hedder varelager, som også bliver krediteret når jeg sælger. på den måde kan jeg jo holde øje med mit dækningsbidrag.

- Du kan ikke både kreditere bank - som du jo skal når pengene forsvinder der - OG kreditere din leverandør konto, men det burde være muligt at debitere en passiv konto forudbetalte (som nok skal laves som ny konto under konti eller et eller andet) og debitere den, og først ved levering kreditere den igen og så debitere varekøb

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 12:36

Du kan ikke både kreditere bank - som du jo skal når pengene forsvinder der - OG kreditere din leverandør konto, men det burde være muligt at debitere en passiv konto forudbetalte (som nok skal laves som ny konto under konti eller et eller andet) og debitere den, og først ved levering kreditere den igen og så debitere varekøb

Tak for dit svar :) Men det leder mig hen til et nyt spørgsmål, når jeg så har debiteret varekøb (som en omkostning), så vil jeg jo gerne have de varer ført over i mine aktiver på en konto som jeg vil kalde Varelager, den skal jo så debiteres, men hvilken konto skal jeg krediterer her?

MVH

Jesper Schlosser

MVH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46

Jesper Schlosser:
jeg så har debiteret varekøb (som en omkostning), så vil jeg jo gerne have de varer ført over i mine aktiver på en konto som jeg vil kalde Varelager, den skal jo så debiteres, men hvilken konto skal jeg krediterer her
Uh jeg opererer slet ikke selv med varelager OG kender ikke Billys Billing - men der må jo være masser af andre Billy folk herinde, hvor programmet er populært, som kan sige hvordan de gør

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 13:00

Okay bare iorden, men tak for hjælpen so far :)

Ja nu er der lige nogle BillysBilling eksperter der må melde sig på banen :)

MVH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:44

har BB ikke en supportlinje eller noget sådan - synes jeg har set før tråde hvor de har svaret på den slags?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)