Jeg ved ikke om dette er det rette sted at poste dette indlæg, men kunne ikke lige finde et mere passende Forum emne. Jeg har en netbutik, som jeg har haft i fem år nu. Det gode er, at der kommer flere og flere besøgende på siden, men til gengæld er der færre og færre som køber noget. Størsteparten af trafikken kommer fra organiske søgninger, for siden lægger i top på næsten alle relevante søgeord. Men nu kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide, hvorfor der er så mange der falder fra så hurtigt. Bounce rate er over 40%! Jeg har ikke kunnet finde svaret via Google Analytics. Så nu kunne jeg godt tænke mig at vide, om der findes andre muligheder for at få et svar på den meget lave konverteringsrate? Det er bare mega frustrerende! Har prøvet at ændre designet adskillige gange med fokus på brugervenlighed, er blevet E-mærket og lægger p.t. nummer 3 på TrustPilot. Jeg føler ikke umiddelbart, der er mere jeg kan gøre. I hvert fald ikke så længe, at jeg ikke kan finde årsagen til den høje bounce rate. Jeg har derfor brug for nogle konkrete værktøjer til at komme videre. Håber der er nogen der kan hjælpe! :-)
|
Hej Lise
Det lyder jo ikke godt, at folk ikke køber noget hos dig. Hos Helbo Media tilbyder jeg netop nu gennemgang af webshops, set fra en almindelig kundes synspunkt.
Hjemmesiden bliver gået igennem, lige fra forsiden til slutsalg. Herefter vil du få en liste over, hvilke tiltag du kan gøre, for at kunderne vælger netop din webshop.
Prisen er 100,- ekskl. moms.