Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analyse af webshop

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om dette er det rette sted at poste dette indlæg, men kunne ikke lige finde et mere passende Forum emne.

Jeg har en netbutik, som jeg har haft i fem år nu. Det gode er, at der kommer flere og flere besøgende på siden, men til gengæld er der færre og færre som køber noget.

Størsteparten af trafikken kommer fra organiske søgninger, for siden lægger i top på næsten alle relevante søgeord. Men nu kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide, hvorfor der er så mange der falder fra så hurtigt. Bounce rate er over 40%!

Jeg har ikke kunnet finde svaret via Google Analytics. Så nu kunne jeg godt tænke mig at vide, om der findes andre muligheder for at få et svar på den meget lave konverteringsrate?

Det er bare mega frustrerende! Har prøvet at ændre designet adskillige gange med fokus på brugervenlighed, er blevet E-mærket og lægger p.t. nummer 3 på TrustPilot.

Jeg føler ikke umiddelbart, der er mere jeg kan gøre. I hvert fald ikke så længe, at jeg ikke kan finde årsagen til den høje bounce rate. Jeg har derfor brug for nogle konkrete værktøjer til at komme videre.

Håber der er nogen der kan hjælpe! :-)

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:00

Hej Lise

Det lyder jo ikke godt, at folk ikke køber noget hos dig. Hos Helbo Media tilbyder jeg netop nu gennemgang af webshops, set fra en almindelig kundes synspunkt.

Hjemmesiden bliver gået igennem, lige fra forsiden til slutsalg. Herefter vil du få en liste over, hvilke tiltag du kan gøre, for at kunderne vælger netop din webshop.

Prisen er 100,- ekskl. moms.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 22:04

Hej Lise,

Et hurtigt blik på dit site siger også mig at der er mange steder at optimere.

Du er ligeledes velkommen til at tage fat i mig, hvis du ønsker en mindre analyse af brugervenlighed af dit site samt konverteringstips - og eventuelt hjælp til at komme i gang med konverteringsoptimering.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 22:17

Hej Anders,

Det lyder jo rigtig godt. Kan du forklare lige mere om denne form for "analyse"? Og hvad præcis dækker den lave pris over?

Mange hilsner fra Lise

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 22:22

Hej Patrick,

Jeg har faktisk tidligere på året købt e-bogen "Konverteringskarma", som vi tog udgangspunkt i, da det nye design blev udarbejdet. Så jeg synes jo næsten, at alle muligheder var ved at være udtømt. Men jeg vil naturligvis gerne have nogle input, der tager udgangspunkt i netop min netbutik.

Det afhænger dog af prisen?

Mange hilsner fra Lise

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 22:26

Hej Lise

Jeg var lige inde og kigge, og prøvede at bestille en vare. Der er en del ting i checkud-flowet der kan laves bedre. I kurven står der at man skal betale gebyr for betalingskort senere i forløbet. Det er dårlig stil efter min mening. Tag lidt mere for produkterne og snup gebyret selv. 

Opsætningen på trin 1 står meget tæt, og ser lidt uoverskueligt ud. Lav evt. noget luft mellem felterne, og sæt det mere lækkert op.

I trin 2 går jeg helt i stå. Her kan jeg vælge imellem pakkepost til 80,- eller selvhenter på jeres adresse. Problemet er at jeg i kurven bliver lovet en levering på 49,-, og den mulighed kan jeg ikke se på trin 2, så herfra vil jeg nok afbryde købet. EDIT: Det går lige op for mig at jeg kan vælge en 49,- mulighed, men først når jeg har sat kryds i Dankort. Det duer altså ikke, jeg tror der er mange der går fejl af det her.

Har du Google analytics opsat med checkud forløb, kan du se præcis hvor det går galt i stedet for at gætte. 

Håber det bringer dig lidt længere.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 22:37

Hej Kent,

Mange tak for din test. Jeg ved ikke, hvor du får det med gebyret fra. Jeg har aldrig opkrævet gebyr for kreditkort. Jeg ved godt, at der står, at gebyret er kr. 0,-. Men man kan ikke fjerne det i DD shop modulet.

Da jeg har tilkøbt "Who-is-on" modulet, kan jeg se, at det kun er ganske få, der falder ud i Check-ud flowet.

Jeg tror, at grunden til, at du ikke får tilbudt GLS løsningen, som er default er, at du i stedet for navn og adresse blot har indtastet et 1-tal. Normalt får man tilbudt alle tre løsninger.

Det jeg gerne vil finde ud af, hvorfor der er så høj en Bounce Rate. Det finder man ikke nødvendigvis ud af ved at lave brugertests på siden men snarere nogle mere avancerede tests i Analytics, som jeg ikke kan finde ud af at lave. Det er nok mest det som jeg er interesseret i at få hjælp til. Selvom alt det andet jo også er fint nok :-)

Mange hilsner fra Lise

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 23:00

Det er farligt at fokusere så meget på bounce rate, da den ikke i sig selv siger så meget. Den kan naturligvis afsløre hvis du har nogle store problemer med diverse landingssider, men bounce rate kan jo betyde så mage forskellige ting. Prøv at lokalisere hvilke sider der har størst bounce rate, og se om du kan finde en grund til at folk ikke går videre på disse sider. Det kan være grafiske fejl, eller links der ikke virker.

Nu kender jeg ikke Who-is-on modulet, men jeg ville nok opsætte analytics til checkud forløbet og se om det giver samme resultat. Der er rigtig meget at hente her. 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:32

Lise Andersen:

Hej Anders,

Det lyder jo rigtig godt. Kan du forklare lige mere om denne form for "analyse"? Og hvad præcis dækker den lave pris over?

Hej Lise

De 100,- ekskl. moms dækker over følgende punkter.

- Forslag til ændring af opsætning på siden.
- Forslag til grafiske ændringer.
- Liste over elementer som kunne undværes eller laves anderledes, som forstyrre kunden i købsprocessen.

Dertil kommer der en masse andre punkter også, men definitionen af det nye tiltag er ikke helt færdigudviklet endnu. 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 21:15

Hej igen,

Tænkte om ikke at der er nogle af jer kloge hoveder herinde, der kan hjælpe med at få sat min Analytics konto ordentligt op, så jeg kan få svar på de ting, jeg virkelig har brug for at vide, såsom hvilke sider og hvilke søgeord, brugeren falder ud på?

Hvis der er nogen, der har nogen erfaring på det område, så hører jeg meget gerne fra jer, evt. på mail eller som en PB :-)

Mange hilsner fra Lise

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)