Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne åbne cupcake-butik

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er en ung kvinde på 18 år som rigtigt gerne vil åbne en butik med disse cupcakes som er meget in for tiden. Jeg vil derudover sælge kaffe, te osv. Det skal være sådan at kunderne kan tage kagerne med hjem, men jeg vil også gerne lave nogle hyggelig omgivelser som giver lyst til at sætte sig ned og spise kagerne i min butik. Jeg har evnerne til at kunne bage disse cupcakes selv og jeg har viljen og gåpåmodet til det. Jeg har dog ingen penge til mit projekt og jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan jeg får lavet en god forretningsplan som giver banken lyst til at låne mig penge. Jeg vil gerne have et lokale inde ved indre by eller på Frederiksberg, da jeg har indtryk af at det er der hvor mine kunder til denne her butik befinder sig. Jeg vil starte virksomheden op alene til en start. Ved ikke lige hvordan jeg skal gå i gang. Jeg har meldt mig på grundforløbet mad til mennesker og har lidt en idé om en konditoruddannelsen, men jeg vil helst bare i gang med min butik, da jeg har evnerne til det.

Nogle som kan komme med gode råd?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 20:13

Godt at høre at du har mod på at være iværksætter - god stil!

Jeg tvivler på at du får banken til at låne dig pengene og en investor bliver nok også svært. En ting du måske kunne overveje, var om det måske var en bedre idé at åbne forretningen på prøve i en billigere lokation (hvis overhovedet muligt) og så udvide senere, hvor du forhåbentlig har bevist overfor alle at der er penge i dit koncept.

Udvide behøver ikke nødvendigvis betyde flere forretninger, men det kunne være at flytte fra billigere til bedre placerede lokaler.

Jeg tror virkelig du skal have din kreative hat for at starte det her op, beklager...men lige præcis kombinationen af en fysisk butik og fødevarelovgivningen er en hård nød at sluge for nye iværksættere.

Tilmeldt 9. Dec 12
Skrevet kl. 20:18

Jeg har virkelige også haft den kreative hat på og brugt MANGE timer på at gentænke det her. Lige nu er jeg ved starte en blog op hvor jeg deler opskrifter, fremgangsmåde, billeder osv på de cupcakes og kager jeg bager, jeg deler gratis kager ud på gaden og deler samtidig flyers ud for, at få læsere til min blog. Jeg har også vejet at købe sådan en salgsvogn ala. pølsevogn og sælge min cupcakes fra sådan en ...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24

Jeg har lige talt i sidste uge med manden, der startede Agnes Cupcakes op i Danmark.

Han mente, at de er for svære at sælge i længden her i landet, så derfor var det bedre med et bredrere sortiment end kun at sælge cupcakes. Du skal alligevel sælge en del inden, at du har en god indtjening hjemme igen.

Ikke at det overhovedet skal hindre dig i at starte, men måske det var en god ide ikke kun at tænke på cupcakes? Han sagde selv, at bakery måske havde været en bedre ide.

Jeg tænker, at det hurtigt kan løbe op på Frederiksberg i husleje alene.

Dit sidste indlæg lyder dog rigtigt spændende, synes jeg, hvis man kan lide kager, men jeg har set blandt andet på blogtoppen.dk, at kageblogge er meget højt på listen over blogge, der bliver læst meget.

Pøj, pøj med det.

Tilmeldt 9. Dec 12
Skrevet kl. 20:28

Jeg har også selv tænkt tanken at der skal mere end cupcakes til, så jeg har også tænkt at sælge andre kager  (:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28

Hvad banken angår, så tror jeg ikke du uanset forretningsplan for dem med på et lån uden sikkerhed til projektet. Det lyder hyggeligt og kan vel absolut lade sig gøre, men jeg tror, du som ny i branchen, uden butikserfaring osv, vil få meget vanskeligt ved at låne pengene. Du kan dog i alle fald jo regne på det. Hvad skal du bruge for penge

Depositum på butiksleje

Afståelse til tidl. ejer eventuelt

Husleje i mindst 3 måneder indtil du har fået kunder nok

Udstyr til at bage og lave div kaffe og te.

Disk, kasseapparat, køleskabe, stole, borde, indretning og skilte   det er ting du skal låne dig til hos banken. Jeg ville ikke være overrasket, hvis det drejede sig om mindst 50.000 - 100.000 kr du skal ha for at være igang. Prøv at regne på det.

Drift, strøm, varme, husleje, råvarer, rentelånet og de penge du selv skal bruge hver måned som udtag samt evt bogholderhjælp og revisor vil være de faste udgifter du har + går det godt, en hjælper til at afløse hvis du vil ha lidt fri. Ikke under 30.000-50.000 kr i omkostning ialt per måned inkl. det du skal tjene til dig selv frygter jeg, men regn selv på det.

Regn så hvad du mener at kunne producere en cup-cake for og hvad du kan sælge den for, og samme med kaffe og te og andet du kan sælge - og se så hvor mange cup-cakes og kopper te og kaffe du skal sælge per dag, for at dække dine udgifter

Endeligt tror jeg der kræves autorisation/tilladelse fra fødevarestyrelsen (også dem der uddeler smilies) 

Der er jo butikker der givet lever af det. F.eks. tante T er jo hyggelig, så det er slet ikke umuligt, men det kræver nok noget start kapital

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31

cupcakes:
Lige nu er jeg ved starte en blog op hvor jeg deler opskrifter, fremgangsmåde, billeder osv på de cupcakes og kager jeg bager, jeg deler gratis kager ud på gaden og deler samtidig flyers ud for, at få læsere til min blog. Jeg har også vejet at købe sådan en salgsvogn ala. pølsevogn og sælge min cupcakes fra sådan en

god ide med en blog der også fungerer som reklame for dig - og kan du få tilladelse til en salgsvogn med cup-cakes og kaffe, så er du langt billigere i gang end med en butik i den indre by

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 12
Skrevet kl. 20:34

Ja, det kræver et næringsbrev fra fødevarestyrelsen at sælge madvarer og jeg skal også have et hygiejnekursus for at jeg må åbne sådan et sted.
Jeg har selv regnet det frem til at jeg skal bruge 150.000 til at starte for og jeg ved også det er svært at låne penge lige nu. Også derfor jeg har meldt mig på en uddannelse, så jeg måske ad den vej kunne opnå lidt mere erfaring inden for kageverden og måske få et netværk, jeg regner også med at jeg via min blog som jeg håber får mange læsere på, ville kunne blive evt. kunder i min butik.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:35
Tilmeldt 9. Dec 12
Skrevet kl. 20:39

Jeg ved godt det ikke er for at ødelægge min selvtillid, jeg opretter netop dette indlæg for at få andres mening og tanker (:

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)