Hej, Jeg er en ung kvinde på 18 år som rigtigt gerne vil åbne en butik med disse cupcakes som er meget in for tiden. Jeg vil derudover sælge kaffe, te osv. Det skal være sådan at kunderne kan tage kagerne med hjem, men jeg vil også gerne lave nogle hyggelig omgivelser som giver lyst til at sætte sig ned og spise kagerne i min butik. Jeg har evnerne til at kunne bage disse cupcakes selv og jeg har viljen og gåpåmodet til det. Jeg har dog ingen penge til mit projekt og jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan jeg får lavet en god forretningsplan som giver banken lyst til at låne mig penge. Jeg vil gerne have et lokale inde ved indre by eller på Frederiksberg, da jeg har indtryk af at det er der hvor mine kunder til denne her butik befinder sig. Jeg vil starte virksomheden op alene til en start. Ved ikke lige hvordan jeg skal gå i gang. Jeg har meldt mig på grundforløbet mad til mennesker og har lidt en idé om en konditoruddannelsen, men jeg vil helst bare i gang med min butik, da jeg har evnerne til det. Nogle som kan komme med gode råd? |
Godt at høre at du har mod på at være iværksætter - god stil!
Jeg tvivler på at du får banken til at låne dig pengene og en investor bliver nok også svært. En ting du måske kunne overveje, var om det måske var en bedre idé at åbne forretningen på prøve i en billigere lokation (hvis overhovedet muligt) og så udvide senere, hvor du forhåbentlig har bevist overfor alle at der er penge i dit koncept.
Udvide behøver ikke nødvendigvis betyde flere forretninger, men det kunne være at flytte fra billigere til bedre placerede lokaler.
Jeg tror virkelig du skal have din kreative hat for at starte det her op, beklager...men lige præcis kombinationen af en fysisk butik og fødevarelovgivningen er en hård nød at sluge for nye iværksættere.