Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil have mig en af de der smartfåuns. Hvilken?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Jannie Andersen Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror det er et spørgsmål om at vælge "religion"

Jeg er gift med en mand, som i sin tid er uddannet elektronikfagteknikker ved Sonofon, siden blevet it-supporter. Som arbejdstelefon har han en Iphone 4s, privat en samsung galasxy s2 og pt har han en samsung galaxy s3, som han skulle teste hvordan den fungerede i forhold til deres it system.

Han siger at hvis ikke man kan finde ud af at bruge en ordentlig telefon, så skal man vælge Iphone. Og jeg bliver skilt, hvis jeg kommer hjem med en Iphone og bruger andre undskyldninger end at jeg synes den er pæn.

Han bruger sin til at fjernstyre styre sine servere på og han ser en masse undervisningsvideoer på den. Jeg har også selv en samsung galaxy s2 og bruger min til at surfe lidt på nettet, tjekke ordre på min webshop og facebook på. Vi er begge supper tilfredse med den. Jeg har ikke selv prøvet 3'eren, men han siger at den er en lille smule hurtigere, kammeraet er lidt bedre, skærmen er lidt større. Om det er de sidste penge værd ved jeg ikke.

Jeg skiftede fra en af nokias første touch telefoner over til min samsung for nyligt og har absolut ikke fortrudt det. Det er jo en helt ny verden der åbner sig. Jeg har leget ganske lidt med Iphonen og må sige at jeg klart vælger min samsung.

Så det er jo nok meget op til dig selv, i forhold til hvad du er til og hvad du vil give for en telefon.

God fornøjelse i en ny verden :o)

Jannie

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 21:59

Tusind tak for de mange og brugbare svar! (kæft hvor elsker hjælpsomheden på Amino - credit til Thorborg for initiativ!).

Jeg synes umiddelbart at argumenterne for at få mig en Samsung Galaxy 2/3 er virkelig gode, og jeg vil med det samme få den med i mine overvejelser her i løbet af opsparingsperioden ;).

Igen, tusind tak for hjælpen lads and ladies!

- Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 22:37

Det kommer helt an på hvor it kyndig du mener du er og hvad dit reelle behov er.

Apples produkter er lavet til tøser og med det mener jeg ikke negativt, men hele deres core concept er udarbejdet efter, at ALLE skal kunne bruge et Apple produkt. Du kan (næsten) ikke lave lort i det, men du er til gengæld begrænset på en række andre områder. Du bliver tvunget til at bruge Apples udvalg af apps og services.Men de gør det jo så super nemt for dig, for du skal aldrig bekymre dig om noget, for alt er så låst og indrammet.

Hvad angår design (hvis du da ligger nogen vægt her), vil jeg sige at Lumia 920 til trods for at den er en smule større, er langt flottere og mere lækker at have i hånden, end en iPhone.

Jeg har lige anskaffet mig en Lumia 920 og den er godt nok hurtig og den viser alle websites perfekt plus hele skærmen er udnyttet. Nå ja, så er der jo lige HD kameraet i den, det spiller bare:-)

Men så vidt jeg kan høre på dine behov omkring at du evt vil kunne side og pille ved wordpress osv på mobilen, ville jeg da gå efter en android eller Lumia hvis jeg var dig.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 22:39

Og som du nok også kan høre på Jannie hvis mand også er IT fyr, så kan en iPhone hurtigt sætte dig i bås som en "novice":-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:47

@Forsikring & Pris

Omvendt slipper du for en masse applikationer, der helt eller delvist ikke fungere. Du får en løsning, der bare virker og er integreret hele vejen igennem.

Desuden kan man, hvis man har lysten, sagtens åbne en iphone op og rode med softwaren :-) Men jeg har endnu tilgode at finde et område, hvor iphonen ikke kan levere. Og nej, jeg bruger ikke flash på min telefon, men det kan sagtens tilføjes :-) 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:24

Puha, ifølge Forsikring & Pris må jeg jo være en IT novice. Jeg må hellere sige op mens legen er god, for jeg bruger en iPhone, og kunne aldrig drømme om at bruge andet :-)

Mads, tilbring en time i en forretning der har alle de telefoner du finder interessante, og leg med dem. Så får du en ide om hvad du bedst kan lide. Der findes utrolig mange holdninger til hvad der er bedst, og det er meget individuelt hvad man bedst kan lide.

Nogle kan bedst lide lækkert design og ting der bare virker. Andre foretrækker den største frihed og fleksibilitet. Men uanset hvad du vælger, så længe det er en nyere model, så bør du kunne få indfriet dine praktiske behov. Så det er mest et spørgsmål om smag og behag.

Mvh Carsten

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 23:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@Carsten ja, det er synd for dig, husk a kasse:-) Nej, jeg nævnte blot, at du kan "risikere" i nogle sammenhænge at komme i bås som en "novice", hvor jeg samtidig refererede til Jannies indlæg.

Men som jeg også skrev først i mit indlæg, så handler det om behov og færdigheder eller om hvor meget du vil rode med din nye smartphone (som Jacob også påpeger. 

Og for lige at skære det helt ud... Så nej, du er hverken dum, nybegynder, en tøs eller noget andet, du skal bare vælge den smartphone du har den bedste mavefornemmelse omkring. Læs evt. et par reviews af hver telefon du har i kikkerten, det kan nok hjælpe med at finde ud af hvor de generelle fordele og ulemper er ved hver telefon.

Når du spørger på diverse fora, vil du få en masse "farvede" svar, for som Jannie også skriver, bliver det hurtigt en debat om mobil-religion.

... Og nej Carsten, jeg kalder dig ikke farvet:-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:02

Haha, det var også bare for sjov.

Faktisk arbejder jeg med mobil teknologierne længe før de fleste hører om dem, når de stadig er på specifikationsstadiet, og flere år før de kommer til DK. Nok derfor gider jeg ikke rode med mobiler når jeg har fri, jeg skal bare have noget der virker :-)

Men pointen i mit indlæg er stadig gældende. Mads får den bedste ide om hvad der passer til ham, ved at prøve nogle forskellige telefoner.

Mvh Carsten

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 00:12

Det ved jeg godt, det var det altså også fra min side:-) Hvor arbejder du med mobilteknologi?

Jeg er helt enig, han er nødt til selv at danne sig et indtryk og en mening om produkterne på markedet, for det er stort. Lige meget hvad, så bliver det en udfordring i sig selv, at skrive noget så simpelt som en sms på en smartphone, når man er vandt til en trykknap telefon.

Mvh Eugene

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:22

Jeg vil anbefale en iPhone 4S af den grund at kvaliteten ganske enkelt i særklasse når det gælder materialer. Jeg har smidt og tabt min telefon flere gange end jeg kan huske desværre og der er knapt nok kommet så meget som en ridse i gladset eller telefonen. Det er ganske enkelt gennemført kvalitet og så synes jeg iPhone virker mere solid i designet i forhold til Samsung, som virker en smule mere plastic agtig. M

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)