Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. regnskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder med et par spørgsmål:

Er det rigtigt at jeg med et enkeltmandsfirma ikke har pligt til at udarbejde en balance men blot resultatopgørelsen?

Jeg er med på at det samlede resultat af min virksomhed (indtægter fratrukket udgifter) skal stå i min personlige selvangivelse. Men i mit tilfælde giver jeg ikke mig selv løn, jeg beholder hele overskuddet I virksomheden. Hva da? og skal jeg betale skat af overskuddet når jeg intet trækker ud? 

Håber nogen har tid til at skrive kloge svar

VH Mikkel 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 12:22

Hej Mikkel,

mikkelbs:

Er det rigtigt at jeg med et enkeltmandsfirma ikke har pligt til at udarbejde en balance men blot resultatopgørelsen?

Nej, selvom du kun driver en enkeltmandsvirksomhed, så har du stadig pligt til at udarbejde et fuldt regnskab.

Hvis du har en omsætning på under 300.000 kr. kan du dog nøjes med kun at oplyse dit resultat på selvangivelsen, men du skal stadig have hele regnskabet udarbejdet, hvis SKAT skulle ønske at se det.

mikkelbs:

i mit tilfælde giver jeg ikke mig selv løn, jeg beholder hele overskuddet I virksomheden. Hva da? og skal jeg betale skat af overskuddet når jeg intet trækker ud?

Du betaler ikke skat af, hvor meget du hæver i virksomheden. Du betaler skat af resultatet af din virksomhed.

Kun ved brug af VSO har du mulighed for at opspare i virksomheden, og nøjes med at betale skat af de penge du trækker ud af firmaet. Du vil dog stadig skulle betale 25% aconto-skat af de penge du lader stå i firmaet.

VSO er primært en fordel, hvis du betaler topskat, og ønsker at skubbe din skat til senere år, hvor du ikke betaler topskat.

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:51

Hej Martin,

Mange tak for grundigt svar. 

VH Mikkel 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)