Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville DU have en forretning her?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  iMall a/s Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer fellow-Aminoer.

Jeg har lige kastet mig ud i et nyt projekt, hvor jeg skal sælge et koncept, der giver webshop-ejere (nu- og fremtidige), den helt rigtige platform at drive forretning fra - konceptet hedder iMall og er et virtuelt storcenter.

Jeg tænkte, at jeg nok ville støde på en masse mennesker herinde, der ville synes lige så godt om idéen, som jeg selv gør. Jeg ser mange, som gerne vil have en webshop, men er usikre på, hvordan de skal gribe det an. Jeg ser også mange, som gerne vil af med deres webshop, i mange tilfælde fordi de har fundet ud af, at det er forbundet med stort arbejde. I begge tilfælde kan iMall være den ideelle løsning.

Med iMall-konceptet får webshop-ejeren sin egen hjemmeside med webshop og nyhedsbrevmodul. Samtidig drager han fordel af, at "dele husleje" med andre butikker og får derfor del i fælles markedsføring, fælles fragt- og emballageaftaler, fælles forsikringsaftaler, fælles dibs og nets-aftaler oma. iMall råder iøvrigt over et stort lager, hvis pladsen er afgørende.

Lyder det ikke fedt?

Hele systemet bag iMall står klart, og nu er vi klar til at skulle udvikle frontend - altså det, brugeren kan se. (Det, der ses på nettet nu, er en slags betaversion, som er blevet brugt til at informere interesserede)

1 feb 2013 skulle alt gerne være toptunet og klart til at spille...

Men jeg er NYSGERRIG: Hvad kræver DU som forbruger, af en webshop, og hvis du selv skulle have en forretning her, hvad ville du så lægge vægt på?

Hvis du vil hjælpe mig, og det håber jeg du vil - så tag et kig på hjemmesiden www.imall.dk og del dine umiddelbare tanker om konceptet med mig.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:46

Hej Rilla

Tag et kig på http://kobstaden.dk kører helt samme koncept, og har fået en del butikker ind i folden.

Fra Randers
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  iMall a/s Skrevet kl. 16:02

Hej Lundsby.

Tak for input :-)

Jeg kender godt Købstaden... Det er dog ikke (helt) samme koncept. Vores bliver selvfølgelig bedre ;-) Sådan er udvikling jo...

Vi giver vores butikker deres egen hjemmeside og webshop indenfor portalen, så de kan profilere sig individuelt :-)

Vi vil gerne give vores kunder samme mulighed for at være unikke, som de ville have uden for fællesskabet, og samtidig give dem alle de fordele der er, ved at være mange samlet under ét tag.

iMall kommer til at fungere som et storcenter IRL, med torvedage, events/konkurrencer, brugerinvolvering, markedsføring via nyhedsbreve og "tilbudsaviser" (iPaper), oma. Det betyder, at den enkelte butik får det maksimale ud af sin "husleje" og kommer meget bredt ud, i forhold til at have en enkeltstående hjemmeside.

Hilsen Rilla

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 177
Fra  Free Media Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ideen er nu ikke skidt, har selv lige bestilt en sådan plads og går da udfra det giver maximum udbytte. Dog skal dine priser også være i den gode ende for at kunne konkurrere ideen er jo efterhånden en smule udbredt ;)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:26

Jeg kan godt lide ideen om, at man køre tingene i fællesskab og man derved opnår economies of scale.

Personligt tror jeg dog ikke på, at et virtuelt storcenter er fremtiden. Folk går væk fra tilbudsaviserne og handler istedet på nettet. De går ikke på nettet, fordi de vil finde tilbudsaviserne elektronisk - det forsvinder meget langsomt, at vi bevæger os mod et mere pull-orienteret kundekøb.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:23

Jacob:
Personligt tror jeg dog ikke på, at et virtuelt storcenter er fremtiden. Folk går væk fra tilbudsaviserne og handler istedet på nettet. De går ikke på nettet, fordi de vil finde tilbudsaviserne elektronisk - det forsvinder meget langsomt, at vi bevæger os mod et mere pull-orienteret kundekøb.

Det er også lidt sådan jeg ser det, center-tanken virker i den virkelige verden, fordi afstanden imellem butikker er lig den fysiske afstand. Så centeret bliver portalen for ens indkøb.

internettet er afstanden imellem butikker nul, så den eksisterer flere der konkurrer om at være portalen for ens indkøb, heriblandt Google. Hvorfor skulle jeg søge i en lille samlign af webshops hos centret, hvis jeg kan søge i dem allesammen på Google.

Den anden del centre tilbyder er fælles markedsføring, specielt af tilbud. Men her vil dealsites løbe fra centrene, tilbud handler om hvor folk leder efter tilbud, og at prøve at slå f.eks. DownTown på den front med et fast antal webshops, vil være tæt på umuligt, og ihvertfald kræve kassen.

Mht. til at dele udgifter, så er det også meget begrænset, hvad man vil få ud af det. På udviklings og designsiden, så deles allerede ivrigt som platforme, komponenter og templates. Det er urealistisk at forestille sig, at man kommer op på et antal, hvor det vil være mere end marginelt i forhold, de markedspladser som der allerede deles på.

Mht. lager, etc. så er ydelsen jo i høj betinget af fysiske faktorer, så der er ikke så meget besparelse at hente der.

Jeg kender ikke til et eneste succesfuldt center på nettet, der er startet som et center, men flere der har forsøgt sig mener både Scannet og DanDomain har haft centre. Går vi længere tilbage er der Opasia. For nogle år siden var der nogle her på Amino, der prøvede vist nok med en meget negativ privat økonomisk konsekvens.
Så kan man selvfølgeligt fremhæve Amazon, men de startede ikke som et center, de startede som boghandel, og havde så mange besøgende at der var en god forretning i også at sælge andet til dem.
Den eneste måde at gøre det efter, er hvis man har et site med en masse besøgende, og så kobler salg af varer fra flere butikker på. Noget ekstra bladet, vist er i gang med.

Jeg kan ikke se nogensom helst fornuftig grund til at et online-center skulle blive en succes. Hvis jeg kunne de havde vi sikret lavet et, vi har jo en del webshops som kunder.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:30

CDON og Pixmania er andre eksempler på en slags centerdannelse.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:38

Nicolaj Thomasen:

CDON og Pixmania, de har samme historie som Amazon. Men hvor Amazon startede som boghandel, startede de som hver deres del-mængde af Fona.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:04

Lundsby:

Nicolaj Thomasen:

CDON og Pixmania, de har samme historie som Amazon. Men hvor Amazon startede som boghandel, startede de som hver deres del-mængde af Fona.

Det kan vi ikke blive uenige om Big Smile

Specielt CDON har fået mange nye varegrupper ind det seneste års tid, så det må åbenbart give en masse ekstra salg, siden de vælger ikke at holde det adskilt på forskellige domæner som tidligere, men nu gør begge dele i stedet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:29

Nicolaj Thomasen:

Det kan vi ikke blive uenige om Big Smile

Specielt CDON har fået mange nye varegrupper ind det seneste års tid, så det må åbenbart give en masse ekstra salg, siden de vælger ikke at holde det adskilt på forskellige domæner som tidligere, men nu gør begge dele i stedet.

Man kan så diskutere, om det er en kort- eller langtsigtet strategi, at udvande sig brand på den måde :-D

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)