Derfor tror jeg også, at prissammenligningstjenesterne i højere grad vinder indpas - indtil de bliver kommercielt orienterede og adgangsbarrieren afholder de billigste tilbud. Dealsites uddør på lang sigt, fordi man tilbud bliver skruet sammen på et falsk grundlag - 3retters menuen på restauranten er pludselig kun halv størrelse af den normale portionsstørrelse, priserne skrues i vejret forud for tilbuddet offentliggøres osv. Der går givetvis en periode, før det bliver en del af den brede befolknings virkelighedsopfattelse, men det kommer langsomt. Vedr. lagerudgifter, så vil du opnår langt bedre priser, hvis du kan udfylde 100 pallepladser, fremfor 10. På det punkt ser jeg en fin fornuft i et fællesskab. Derfor lever mange speditører godt af, at de har meget gods til transportørerne. Derfor får de bedre priser, end en mindre webshop selv kan opnå. - Alle tjener/sparer penge og alle er glade. |
Jacob:Nicolaj Thomasen:Det kan vi ikke blive uenige om
Specielt CDON har fået mange nye varegrupper ind det seneste års tid, så det må åbenbart give en masse ekstra salg, siden de vælger ikke at holde det adskilt på forskellige domæner som tidligere, men nu gør begge dele i stedet.
Man kan så diskutere, om det er en kort- eller langtsigtet strategi, at udvande sig brand på den måde :-D
Det er svært at sige, men de markedsfører sig massivt i øjeblikket, både på nettet og i TV. Vildt nok at sælge 2.200 gavekort via Sweatdeal på under 48 timer og endda have nosserne til at gøre det i december.